Barrelhouse - Beware..! (1979)

Blues
Label: Ariola

1. Beware (5:19)
  2. I'm Torn Down (4:17)
  3. I'll Be Thinking of You (4:31)
  4. I Don't Wanna Be a Loser (6:21)
  5. Callin' Out Your Name (5:17)
  6. You're Gonna Change (3:33)
  7. Callin' Albert (5:00)
  8. Don't Tie Me Down (3:54)
  9. City Lights (3:50)
Ongelofelijk dat er nog niet één album van één van de beste bluesbands die Nederland rijk is te vinden is op musicmeter. Dit wordt gezien als hun beste plaat en dat is ie ook. Om onverklaarbare redenen nog steeds niet op cd verkrijgbaar helaas. 4 sterren.

avatar van Stijn_Slayer
Opvallend dat er 5 jaar tussen deze en het debuut zit. In die tussentijd verscheen alleen een live album. Misschien dat iemand hier een verklaring voor heeft?

Hoe dan ook, een verdienstelijke tweede plaat, al is het enigszins treurig dat de band zich hier al afzet tegen het rauwe karakter van hun debuutalbum. Een trend die met de opvolger nog verder doorgezet zou worden.

Misschien een poging om meer commercieel succes te behalen. De klank is meer op de popmuziek en de mainstream gericht. Toch blijft de muziek van een zeer verdienstelijk niveau. Wat wil je ook met zo'n strakke ritmesectie en een geweldige gitarist.

Hun debuutalbum is echter een klasse beter.

avatar van Hendrik68
Alleen: waar kan ik het debuut en deze krijgen? Het prachtige I'm torn down draaien ze bijna wekelijks op Arrow tijdens het wekelijkse blues uurtje met Gerry Jungen. Barrelhouse hoort toch zeker in het rijtje Cuby & The Blizzards, Bintangs, Livin' Blues en Blues Dimension. Bands die de Nederblues kwalitatief een enorme impuls hebben gegeven en gewoon van internationale klasse waren. Tineke Schoenmaker heeft trouwens een geweldige stem.

avatar van Stijn_Slayer
Die vraag stelde ik mij ook. Tot dusver heb ik geen cd gevonden, volgens mij hebben ze wel wat meer recente albums op cd. Dus je moet het met een download of een elpee doen.

Ik had eigenlijk hoop dat Barrelhouse en andere NL groepen nog aan de beurt kwamen na de remasters van o.a. Groeten uit Grollo en Pudding & Gisteren, maar ik zie nog niets verschijnen.

avatar van henk01
Fantastische cd !
4.5*

avatar van Hendrik68
Hoe ben jij eraan gekomen, als ik vragen mag?

avatar van henk01
mail!

avatar van Rinus
Het tweede album, dat ik kocht van deze band. Goed album, met vrijwel overal sterke nummers. Heb het op vinyl, met een mooie gatefold hoes.

Inmiddels op cd in de onlangs verschenen box met vrijwel al hun lps op cd in deze box. Koopje voor 30 euro

avatar van Rinus
Heb de box nu ook. Jammer is de gatefold hoes verloren gegaan als replica voor het hoesje van de cd. Maar de muziek blijft gewoon staan.