Jack Bruce - Out of the Storm (1974)

Blues
Label: RSO

1. Pieces of Mind (5:33)
  2. Golden Days (5:05)
  3. Running Through Our Hands (4:10)
  4. Keep on Wondering (3:06)
  5. Keep It Down (3:42)
  6. Into the Storm (4:40)
  7. One (4:57)
  8. Timeslip (6:30)
  9. Keep It Down [First Mix] * (3:34)
  10. Keep on Wondering [First Mix] * (3:14)
  11. Into the Storm [First Mix] * (4:26)
  12. Pieces of Mind [First Mix] * (5:42)
  13. One [First Mix] * (4:59)
Harald
Mijn Jack Bruce All-Time Favorite album. Voor deze LP heeft Jack alle songs gemeinsam met zijn vrouw Janet Godfrey geschreven. On drums dan ook nog mijn favourite drummers Jim Keltner en Jim Gordon (afwisselnd maar niet gemeinsam). Guitar Steve Hunter (Lou Reed - Rock 'n Roll Animal) Jack dan Bass, Piano en de rest. Zij klassisch three man setup dus. Deze plaat hoeft zich voor Cream platen niet te schamen.

Originalplaat is als cd met 5 bonussongs (first mix version) in de winkel te koop.

avatar van Droombolus
Heel prima plaat van ome Jack al vind ik psoonlijk Steve Hunter een beetje plichtmatig spelen, maar misschien was dit nèt even te hoog gegrepen voor hem ? Na de behoorlijk tegendraadse gitaarpartijen van Chris Spedding op Songs For A Taylor & Harmony Row is zijn gitaarspel een tegenvallertje. Bovendien had Bruce na West Bruce & Laing weer de smaak te pakken gekregen van een wat meer heavy gitaargeluid wat IMO zijn prachtige songs op deze plaat meer in de weg zit dan dat het er een extra dimensie aan toevoegt. Een heleboel woorden voor maar een klein min-puntje aan deze CD waarop Bruce zelf in prima vorm is en daar gaat het eigenlijk allemaal om natuurlijk .........

avatar van BenZet
Mooie plaat van Jack Bruce. Kan hem niet meer vinden op cd, jammer had hem graag gehad.
Volgens mij is het werk dat op MuMe staat niet het complete werk van Bruce?!
Het is trouwens ook best vreemd dat er zo weinig reacties op de muziek van deze man staan, terwijl het toch een aardig prominente muzikant is.... Naja, ebay maar in de gaten houden voor het album!

BenZet schreef:
Volgens mij is het werk dat op MuMe staat niet het complete werk van Bruce?!

Bij lange na niet .......

avatar van BenZet
Toch jammer, maar is alles nog wel van hem te koop?

avatar van Droombolus
Bijna alles in gewoon te krijgen hoor, bij webstores in ieder geval ..... Volgens mij is Automatic ( uit '83 ) de enige LP die nooit op CD verschenen is. Alle andere platen zijn nooit lang OOP geweest.

avatar van BenZet
Stond deze keer een leuk stuk over hem in de Revolver, boeiend artiest die een hoop goede muziek heeft gemaakt. Binnenkort ga ik alles eens beluisteren en beoordelen. Misschien nog een paar toevoegingen aan MuMe?

avatar van brandos
Haraldzegt:
Mijn Jack Bruce All-Time Favorite album
Het veelgeprezen 'Harmony row' ken ik niet dus ik weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat dit een heerlijke rock-plaat is met blues en Jazz-invloeden, zonder zwakke broeders. Beter ook dan "Always wanted to do this". Ik vind Steve Hunter hier eigenlijk helemaal niet slecht spelen. Erg fijn zijn de doorwrochte arrangementen met de toch sobere bandbezetting. Met zulke topmuzikanten heb je ook niet meer nodig. Het is ook één van die verborgen juweeltjes van de seventies - waarvan er verassend veel zijn als je er naar op zoek gaat, maar die je desondanks nooit zult horen op enige seventies-retrospectief.

brandos schreef:
Het is ook één van die verborgen juweeltjes van de seventies.

Ik had 'm al een jaar of 3 in de kast staan voordat-ie mij bij de strot greep ..... nog wel in de 70s dus

Stijn_Slayer
Muzikaal erg interessant: divers, tegendraads en druk, maar Bruce weet zijn songs nog redelijk compact te houden. Bij iedere herbeluistering blijf ik toch wel moeite houden met het uitbundige vocale karakter van de plaat. Ben niet kapot van zijn stemgebruik en hij legt het er hier wel erg dik bovenop. Desondanks toch 4*.

avatar van zoppo
Mijn eerste LP van Jack Bruce. Jeumig wat een goede groei plaat! Een soort jaren 70 Radiohead, maar dan zonder het jammerende stemgeluid van Yorke. Prachtig!