Smokey Robinson & The Miracles - Going to a Go-Go (1965)

Soul / R&B
Label: Motown

1. The Tracks of My Tears (2:58)
  2. Going to a Go-Go (2:51)
  3. Ooo Baby Baby (2:48)
  4. My Girl Has Gone (2:54)
  5. In Case You Need Love (2:41)
  6. Choosey Beggar (2:37)
  7. Since You Won My Heart (2:21)
  8. From Head to Toe (2:29)
  9. All That's Good (3:17)
  10. My Baby Changes Like the Weather (2:51)
  11. Let Me Have Some (3:12)
  12. A Fork in the Road (3:30)
avatar van Reijersen
SOng 1 is natuurlijk een meer dan legendarisch prachtsongs. De rest is ook bijzonder sterk en dit hoge gemiddelde dubbel en dwars waard.

avatar van heartofsoul
Helemaal mee eens. Ik hoor eigenlijk geen inferieure tracks op dit van begin tot einde sterke album.
Mooiste nummers vind ik het prachtige doo wop-achtige Ooo Baby Baby, de indringende love-song Choosey Beggar (je ziet de smekende Smokey a.h.w. voor je met zijn pet in zijn hand), het mooi-treurige My Girl Has Gone en natuurlijk het vrolijke up-tempo Going to a Go-Go alsmede het onverslijtbare The Tracks of My Tears.

Zucht, wat mooi. Behoort tot de mooiste Motown-albums die ik ken.

avatar van Reijersen
Hoe je deze band ook noemt, Smokey wel of niet los, je weet dat we het over Motown glorie hebben. Luister maar eens naar de eerste zes nummers van dit album en de kwaliteit druipt er van af. Op dit album staan vier absolute tophits, die allemaal een eigen stijl hebben. Doo wop met Ooo Baby, Baby, de traantjes de vrije loop op Tracks of My Tears, orkestraal met My Girl Has Gone en de voetjes van de vloer op Going To A Go-Go.
1. The Track of my Tears – een hele dikke vette klassieker. En dat mag natuurlijk ook wel met zo’n mooi nummer, die naast mooi ook nog eens prettig in je hoofd blijft hangen.
2. Going to a Go-Go – over aanstekelijke songs gesproken. Vrolijkheid kent geen tijd, een erg leuk nummer toch altijd weer.
3. Ooo Baby Baby – zo onderhand kunnen we dit soort nummers allemaal meezingen. Rustiger, gevoelig en erg romantisch.
4. My Girl Has Gone – houdt het midden tussen romantisch en dansbaar. Die lichte swing is best lekker.
5. In Case You Need Love – hier zit best lekker wat meer blues in, geeft het ook een wat rauwer randje.
6. Choosey Beggar – stukje rustiger en lagere energie. Weer meer de romantische kant op.
7. Since You Won My Heart – nog een slagje romantischer? Waarom niet.
8. From Head to Toe – vrolijke swingt en beweegt u direct mee?
9. All That’s God – de sax brengt wat meer schwung in dit verder aardige nummer
10. My Baby Changes Like the Weather – zit een fijne intensiteit in de zang bij dit nummer
11. Let Me Have Some – zit een leuke swing in, maakt het een vrolijk nummer.
12. A Fork in the Road – lekker warmpjes erbij zitten en genieten van het laatste nummer.

(bron: Opus de Soul)

avatar van Edgar18
Ik sluit me bij Reijersen aan. We starten met vier echte toppers maar daarna wordt het niveau helaas iets minder.