Amplifier - The Astronaut Dismantles HAL (2005)

Label: SPV

1. Continuum (8:51)
  2. Into the Space Age (4:59)
  3. For Marcia (4:57)
  4. The Brain Room (0:56)
  5. Everyday Combat (5:33)
  6. Live Human (14:28)
avatar van dynamo d
Dit schijnt een EP te zijn, maar duurt bijna net zo lang als een album. Een kanttekening daarbij: het laatste nummer wordt wat opgerekt door geluidsstilte en wat muziek aan het einde. Verder is het één en al krachtige (prog)rock. Vooral Continuum en Live Human zijn erg goed.
Na het debuutalbum 'Amplifier' (ook al uit 2005) heeft Amplifier er nog een kwaliteitsschepje bovenop gegooid met 'The Astronauts Dismantles HAL'.

avatar van John Doe
dynamo d schreef:
...Dit schijnt een EP te zijn, maar duurt bijna net zo lang als een album. Een kanttekening daarbij: het laatste nummer wordt n album. Een kanttekening daarbij: het laatste nummer wordt wat opgerekt...
Nog geen rede om het plaatje (lees: cover) op te rekken Evenals dat ''amplifier'' daar geen vrijblief voor geeft. De correctie ligt al in de bus

avatar van dynamo d
John Doe, may I have your vote please! Of heb je alleen belangstelling voor het plaatje?

avatar van John Doe
Ik heb het album niet geluisterd, maar het is wel opvallend zo een lange hoes aan te treffen op MuMe. Wilde anderen de moeite besparen van dit opmerken en correcties opsturen. Als je graag alleen maar berichten over de muziek wilt zien staan verwijder ik m'n post(s) wel

John Doe schreef:

Dat over die hoes vind ik niet echt boeiend.
Muziek van Amplifier des te meer.

Inderdaad, erg sterke muziek. Heb deze nu (tezamen met hun nieuwe cd) in bestelling Hoop ze allebei op 2 oktober te hebben!

avatar van ravenstein
Zopas voor de eerste keer beluisterd.
De nummers klinken niet onaardig, maar nergens komen ze in de buurt van het hoge niveau van hun fantastische debuut.

Zoals gezegd, ik heb het schijfje nog maar 1 keer beluisterd.
Ik kom hier later op terug...

avatar van Godan
Sinds een lange tijd weer 's opgezet en sjonge wat een lekker ep'tje is dit toch.
Na deze EP had ik destijds hele hoge verwachtingen over hun 2e album Insider. Helaas viel die erg tegen, veel te vlak.

Binnenkort komt 't nieuwe album uit. Ben benieuwd.