Bob Marley and The Wailers - Legend Remixed (2013)

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. Waiting in Vain [Jim James Remix] (5:04)
  2. Stir It Up [Ziggy Marley Remix] (3:34)
  3. Three Little Birds [Stephen Marley and Jason Bentley Remix] (3:00)
  4. Could You Be Loved [RAC Remix] (4:04)
  5. No Woman No Cry [Stephen Marley Remix] (4:41)
  6. Get Up Stand Up [Thievery Corporation Remix] (4:21)
  7. Satisfy My Soul [Beats Antique Remix] (6:11)
  8. I Shot the Sheriff [Roni Size Remix] (5:55)
  9. Exodus [Pretty Lights Remix] (4:16)
  10. Easy Skanking [Stephen Marley Remix] (4:56)
  11. One Love / People Get Ready [Photek Remix] (4:56)
  12. Redemption Song [Ziggy Marley Remix] (3:54)
  13. Is This Love [Jason Bentley Remix] (6:10)
  14. Jamming [Nickodemus and Zeb Remix] (4:53)
  15. Punky Reggae Party [Z-Trip Featuring Lee 'Scratch' Perry Remix] (5:34)
  16. Buffalo Soldier [Stephen Marley Remix] (5:15)
Verschrikkelijk! Niks meer en niks minder. Geef mij de originele tracks maar.

avatar van reptile71
Ik heb ook veel liever de originelen, maar de Marley familie is druk bezig hun erfgoed op alle mogelijke manieren in leven te houden en de boodschap van de reggae grootmeester aan mensen van diverse leeftijden, uit allerlei bevolkingslagen, culturen, klassen etc. over te brengen. Het is hun missie en tevens natuurlijk bron van inkomen. Op zich niks mis mee. Marley had zelf ook vaak meerdere versies van nummers. Het moderne jasje zal vast een bepaalde groep aanspreken: mission accomplished.

avatar van Korreltje Zout
0,5
Afschuwelijke versies op dit album. De originelen zijn absoluut goud waard en daar hoeft dus nooit meer aan gesleuteldte worden. Dit album is gewoon stront. Je hoeft muziek niet te remixen om Marley's erfgoed in leven te houden. Het is alsof je de Nachtwacht met grafitti overspuit om een paar puisterige tieners te bereiken.