Röyksopp - Melody A.M. (2001)

Noorwegen

3. Sparks (5:23)

4. In Space (3:29)
  5. Poor Leno (3:58)

6. A Higher Place (4:31)
  7. Röyksopp's Night Out (7:29)
  8. Remind Me (3:38)

9. She's So (5:22)
  10. 40 Years Back / Come (4:33)
  11. Don't Go * (7:19)
  12. Poor Leno [Jakatta Radio Mix] * (3:50)

met Erlend Øye

13. Poor Leno [Silicone Soul's Hypno House Dub] * (8:08)

met Erlend Øye

14. Remind Me [Someone Else's Radio Remix] * (4:02)

met Erlend Øye

15. Eple [Fatboy Slim Remix] * (5:48)
  16. Eple [Shakedown Remix] * (6:43)
  17. Eple [Black Strobe Remix] * (6:10)
  18. Sparks [Roni Size Remix] * (5:29)

met Anneli Drecker

19. Sparks [Murk Downtown Miami Mix] * (8:22)

met Anneli Drecker

20. Poor Leno [Röyksopp's Istanbul Forever Take] * (5:34)
  21. Remind Me [Ernest St. Laurent Moonfish Mix] * (6:49)
avatar van Psychol_Mikol
lekker!!!
ontzettend goed dit.
samen met understanding.
hier kun je echt bij wegdromen.

avatar van Carolaah
Wellicht ga ik binnenkort een halfje omhoog, wilde de cd onlangs al kopen, helaas stond het prijskaartje me niet zo aan ¬¬..
(Ik ben eentje die kijkt naar de aanbiedingen, dan kan ik tenminste echt een paar keer in de maand heen en weer om wat te halen, als ze te duur zijn wacht ik net zolang tot ze €15< zitten.)

avatar van Urbanoetang
Carolaah schreef:

Ik heb 'm bij Plato voor 10 zien liggen

Urbanoetang schreef:

Ik heb 'm bij Plato voor 10 zien liggen

w00t? ik zag hem ook bij de Plato, constant voor 19,99 ¬¬

avatar van frankmulder
Hij is €7,- bij play.com.

Elk nummer op dit album vind ik leuk, behalve de eerste en de laatste. Daarvoor trek ik een halfje eraf, maar zo houd je toch 4,5* over.

Behalve de eerste?

Stapler schreef:
Behalve de eerste?

Dat heb je goed gelezen. Voor mij begint het album pas leuk te worden vanaf het stukje "Yeah it's me; I wanna give you some good frequencies".

Ach ja elke gek heeft een mening he

Stapler schreef:
Ach ja elke gek heeft een mening he

Jep, en die gekken plaatsen hem nog op een website ook. Leuk feitje over So Easy trouwens:

wikipedia schreef:
"So Easy" contains instrumental and vocal samples from a 1960s cover version of the Burt Bacharach/Hal David song "Blue on Blue" recorded by a Swedish vocal group called Gals & Pals.

frankmulder schreef:
Hij is €7,- bij play.com.

Het eerste en het laatste vind ik nou juist de toppers.
Ter compensatie heb ik daarom maar een half puntje extra gegeven.

dj maus schreef:

Het eerste en het laatste vind ik nou juist de toppers.
Ter compensatie heb ik daarom maar een half puntje extra gegeven.

Baltasound schreef:
Dont Go is perfectie.

Is dat niet de instrumentale versie van hun remix van Please Stay van Mekon & Marc Almond? (Heb zelf die bonustracks er niet op staan.)

In dat geval geef ik je meteen gelijk.

avatar van orbit
0,5
Cheesyness alà Orbito.. vervelend luisterzitje van a tot z.. geen idee wat mensen hier trendy of beklijvend inzien, in die volgorde ook.

Bijna alles steengoed, She,s so als uitschieter. Is een memorabele cd.Kunnen ze helaas nier meer overtreffen.Dat heb je vaak bij eerste cd,s 4,5*

avatar van dj maus
Ik hoorde hun nieuwe single op de radio, een schaamteloze herhalingsoefening van Eple.

Als het zover gekomen is, dan is het artistiek gezien inderdaad wel voorbij.

(Eple, overigens, dat ik in eerste instantie al iets te veel op Bentley's Gonna Sort You Out van Bentley Rhythm Ace vond lijken.)

frankmulder schreef:
Leuk feitje over So Easy trouwens:

En Eple is weer gebaseerd op een track van Bob James.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
dj maus schreef:
En Eple is weer gebaseerd op een track van Bob James.
Ik vind het vreemd dat ze de sample van "So Easy" wel aangeven in de credits, maar die van "Eple" niet.

Whoopwhoop!

Eindelijk, voor 8,99 @ Plato, de 2-cd versie Yay!

avatar van RogerV
Prachtige muziek met een koud winters sfeertje.

Vooral Poor Leno was een prachtsingle

avatar van Shelter
dj maus schreef:

Als het zover gekomen is, dan is het artistiek gezien inderdaad wel voorbij.

Ja dat vind ik nu ook...Eple lijkt er echt teveel op en daardoor kan ik het nummer minder waarderen.

avatar van Dutchy
Wat een geweldig Album is dit, ik luister hem nog steeds minstens 1 keer in de maand.. en nu de winter er aan komt wel vaker denk ik..
wat een sfeervol album, alleen het laatste nummer kan mij niet bekoren..
Dit album herbergt trouwens ook mijn favoriete videoclip aller tijden..Remind me'

Top plaat, 4.5

avatar van wibro
Prima album, dit debuut van Röyksopp. Zeer mooi vind ik het openingsnummer 'So Easy' dat een bewerking is van het origineel "Blue on Blue" van Bobby Vinton uit 1963. Het 'Remind me' op de CD is volgens mij een andere uitvoering als dat van de videoclip.

avatar van Pittaman
Dient perfect waarvoor ik het heb gekocht. Royksopp geluid.

Remind Me blijft briljant mooi.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
wibro schreef:
Klopt, voor de video en de singlerelease werd de Someone Else's mix gebruikt - terug te vinden op de bonus disc.

avatar van Stapler
frankmulder zei het al maar hier is de link: YouTube - The Gals & Pals - Blue On Blue wat weer een cover is van Bobby Vinton.

avatar van pureshores
die Someone Else remix van Remind me heb ik altijd beter gevonden dan de album versie en inderdaad een hele leuke clip.
Maar de Ernest Saint Laurent's Moonfish Mix brengt het naar een nog hoger geheel

inderdaad een album dat in december weer wat draaibeurten krijgt en ook al een 10jarig jubileum heeft

avatar van pureshores
Sparks past nu heel goed bij het prullerige druilweer buiten.

Die bonus disc versie wil ik nog wel, heb zelf een Sander Kleinenberg remix van Poor Leno op de single

avatar van Yann Samsa
She's So krijgt belachelijk weinig stemmen hier. Toch wel één van de betere nummers op de plaat. Heerlijke sound

avatar van dEUS
Deze melody am nam mij overal mee naartoe in de auto..

Super heerlijke lounge/dance uit die tijd waar is het gebleven..

avatar van Deren Bliksem
De dubbel-versie van dit album vorige week gescoord voor 50 cent. Vol met krassen, het was dus een gok, maar speelt perfect af.

Lekker muziek om te draaien als je in bad ligt of als wachtkamer-muziek bij de tandarts, maar niet heel geweldig.