Nick Drake - Heaven in a Wild Flower (1985)

Alternatieve titel: An Exploration of Nick Drake

Folk
Label: Island

1. Fruit Tree (4:50)
  2. Cello Song (4:48)
  3. Thoughts of Mary Jane (3:21)
  4. Northern Sky (3:46)
  5. River Man (4:21)
  6. At the Chime of the City Clock (4:47)
  7. Introduction (1:32)
  8. Hazy Jane I (4:31)
  9. Hazy Jane II (3:46)
  10. Pink Moon (2:04)
  11. Road (2:02)
  12. Which Will (2:59)
  13. Things Behind the Sun (3:56)
  14. Time Has Told Me (4:23)
Mijn eerste kennismaking met Nick Drake. Met een tracklist geselecteerd door Joe Boyd. Prachtig. Ontroerend. Sfeervol.

Stijn_Slayer
Eigenlijk een schande om een verzamelaar te maken van zo'n geweldige artiest die toch maar 3 albums heeft gemaakt. De muziek is natuurlijk wel schitterend.

Nihilisme
Wat een oerlelijke cover. En dat terwijl er zo ongelooflijk veel stijlvolle foto's van de heer Drake zijn (stijlvol, dat zou deze cover ook zijn, als die letters niet zo ongelooflijk lelijk gedrukt waren).

Inhoudelijk:

Goede tracklist en instapnummers, maar je bent gewoon veel beter af met die drie reguliere platen. Anders mis je écht te veel in die toch zo al minieme discografie van deze held.

avatar van EGpower
Inderdaad. En je hebt ze tegenwoordig alle drie voor nog geen 25 euro.

BobbieMarley
Vraag me af wat de nut van dit album was, buiten alleen de kassa te laten rinkelen.