Stevie Ann - Away from Here (2005)

Label: CNR

1. Leaving Next Time (3:12)
  2. Away from Here (4:18)
  3. Perfect (3:44)
  4. The Poetry Man (4:44)
  5. You Versus Me (3:57)
  6. Johnny (3:28)
  7. 10 Minutes of Sleep (3:04)
  8. Name It Love (4:19)
  9. Sweet Surprise (3:52)
  10. Blue (4:01)
  11. One Way Street (3:51)
  12. Overdone (5:51)
  13. You Versus Me [Acoustic] * (4:01)
  14. The Poetry Man [Acoustic] * (3:53)
  15. Toxic [Acoustic] * (4:34)
  16. Leaving Next Time [Acoustic] * (3:53)
  17. One Year of Love [Acoustic] * (3:55)
avatar van predator
Het is allemaal niet heel opwindend, maar ik vind het wel lekker om gewoon 's avonds laat naar te luisteren en een beetje op weg te doezelen.

Helemaal niet verkeerd

avatar van Reijersen
Een zeer behouden plaat is dit. Erg mooi, erg relaxed, maar nergens knallend. Ik mis namelijk toch een bepaalde 'touch', Het blijft allemaal wat teveel binnen de lijntjes terwijl er een gevoel is dat er meer (buiten de lijntjes) in zit.

avatar van Carolaah
Onlangs nam een vriendin me mee naar haar concert.
Ben onder de indruk van het stemgeluid wat er uit zo'n jonge vrouw kwam. Erg mooi, zuiver, kalm, een stem waar je wel bij weg kunt dromen. Desalniettemin, waren de nummers wel ietwat slaapverwekkend.. In het begin vond ik het lekker klinken, mooi kalm, maar later wel ietwat eentonig.

Ik denk dat de cd ook wel lekker wegluisterd, maar 't is niet echt een plaat waar je voor gaat zitten en er echt naar luistert, tenminste niet voor mij. Beetje saai, maar wel mooi dus.

een 3,0 met een neiging naar 3,5

avatar van Rickepick
Ik moet dit eens beginnen te luisteren, ze komt notabene uit mijn eigen dorp!

avatar van floris013
One year of love is te gek!
Het zou maar zo gezongen worden voor je!

g**l!

avatar van YoG
YoG
Leuk, maar beetje zouteloos.. geluidskwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven

Mooi boterzacht stemmetje.. zoals alle limbo-innetjes

Haar versie van Toxic is erg goed

Ik vind het een erg saaie CD. Niet verrassend en inderdaad wat zouteloos. Had wel iets losser gemogen. Ook mis ik een uitschieter. Het klinkt mij allemaal wat hetzelfde. Toch wel een leuk achtergrondmuziekje. 2,5*

Tjerkskie
prachtig album en live echt supergoed:)

avatar van Sachiyo
Wat een heerlijk album. Heel rustige nummers, niet teveel gedoe. Stevie Ann heeft werkelijk een prachtige stem. Zodra zij begint te zingen, kan ik alleen nog maar zeggen: 'Wauw!!' Het is allemaal zo verschrikkelijk zuiver en haar stem is ongelooflijk mooi. Ik heb haar nummers al grijs gedraaid en doe dat nu nog steeds. Mijn grote favorieten van dit album zijn: The Poetry man, Leaving next time, One year of love en Toxic. Dat laatste nummer heeft ze trouwens geweldig gecoverd. Ze heeft het zich helemaal eigen gemaakt en niet afgekeken van het origineel. Het is echt een Stevie Ann nummer geworden.
Prachtige cd, die ik niet snel vergeet:

4.5*

avatar van Madjack71
Prettige goed in het gehoor liggende country achtige pop muziek, met een toefje Bonnie Raitt, snufje Sheryl Crow, maar vooral het gezicht van een talent in de dop dat Stevie Ann m.i wel degelijk is.
Aangename stem, prima begeleidingsband en een aantal onderscheidende liedjes, die blijven hangen, zoals een; Poetry Man, Johnny en Overdone. De extra disc is een welkome toevoeging met prachtige ingetogen uitvoeringen van m.n Toxic en One Year of Love, dat prima uitgekozen covers zijn.
Als geheel vind ik dit Away from here wat braver en recht op koers, als Closer to the heart, dat wat voller klinkt. De teksten zijn veelal relatie gericht, al dan niet met een twist. Wat dat betreft is het wat eentonig, maar wel mooi gezongen. Uitzonderingen in deze, die wat meer eruit springen zijn m.i; The Poetry Man en Johnny.
Nu verschillende keren gedraaid en het bevalt me wel. Rustig..yep, Braaf...uhuh, maar dat is voor mij niet hetzelfde als zoutloos en saai.
Wel valt me op dat, ondanks haar goede engelse zang, ik het gevoel heb naar een vertaling van een nederlands liedje in het engels te luisteren. Waardoor sommige teksten niet echt natuurlijk en vlot overkomen. Maar dat is een euvel waar meer muzikanten tegen aan lopen; Anneke van Giersbergen en een Anouk bijv.
Edoch, haar muziek weet mij wel te vermaken en ben benieuwd naar haar nieuwe album, in de loop van dit jaar. Wat betreft een concert, denk dat ik daar mijn knip eens voor open ga doen. Stevie Ann is okee.

avatar van jetje
Geweldige uitvoering van One Year of Love, alleen die is al 5 sterren waard. Verder gewoon een geweldig debuutalbum, Smaakt absoluut naar meer. Gave composities, lekkere muziek en een heerlijke stem.
Kortom geweldig

avatar van Daaf
Daaf schreef:
Ik weet niet, en het ligt vast wel weer aan mij,
maar dit is geen rock hoor.

In ieder geval:
het is wel aan te horen, soms.

2,5 *

Haha, als ik nu die reactie terug lees moet ik daar toch even op terug komen. Het is nog steeds niet niveau Beatles of Nick Drake, maar toch vrij aardig. Daarom zal ik Stevie nu een 3,5* geven. Live is ze overigens ook zéér aan te raden!

avatar van bertus99
Heel aardig voor een debuutalbum, maar ook nog wat braafjes. Ik vind het ook nog wel wat aan Ilse de Lange doen denken. Ik geloof dat ik eerst maar eens Stevie's latere platen moet gaan beluisteren.

avatar van Ronald5150
Stevie Ann is een goede zangeres, daarnaast schrijft ze haar liedjes zelf, maar daarmee ben je er nog niet. Ik vind dit allemaal net even te braaf en hiervan zijn er al meer dan dertien in een dozijn. De onderwerpen van haar liedjes zijn serieus en daarom had ik wel een wat scherper randje verwacht. Ik heb haar ook een paar keer live gezien, en dat beviel me meer dan het luisteren naar deze plaat. Live heeft ze meer overtuigingskracht.

avatar van Sunderland
Goh, Stevie Ann, die is lang bij mij van de radar geweest! Ca. 10 jaar geleden was ze veelvuldig 's morgens bij Rob Stenders in de uitzending en was ik al onder de indruk van haar stem. Een plaat had ze nog niet maar ik nam me voor die snel te beluisteren als die er was en haar te gaan zien.

Vanavond was het dan zo ver! Nog even zo onder de indruk van haar stem al zijn de liedjes wat lieflijk, maar wat wil je, van een meisje van 18, 19 jaar. Ik kan het alleen maar knap vinden en een album als deze zal het prima doen als achtergrond bij een etentje oid.

Ik zal haar ook wat beter in de gaten gaan houden qua concerten. Daar kan je geen buil aan vallen dunkt me. Zo ook niet om de overige albums te beluiseren.

avatar van Twinpeaks
Prima debuut .Het is inderdaad braaf ,maar het heeft zeker potentie .Liedjes met kop en staart . Ze heeft een prettige stem en prima begeleiding. Gewoon een fijne plaat voor tijdens het rommelen. 3 en halve ster.