Washed Out - Paracosm (2013)

Pop / Electronic
Label: Sub Pop

1. Entrance (1:25)
  2. It All Feels Right (4:05)
  3. Don't Give Up (3:54)
  4. Weightless (4:55)
  5. All I Know (5:26)
  6. Great Escape (5:06)
  7. Paracosm (6:32)
  8. Falling Back (5:46)
  9. All Over Now (3:52)
avatar van Angelo
Alvast een fijne nieuwe en zomers klinkende single, It All Feels Right. Ik ben ook zeer benieuwd naar de overige nummers, als het album ook maar een beetje lijkt op het debuut ben ik al tevreden.

Een album on naar uit te kijken. De single bevalt me al goed in elk geval.

avatar van trebremmit
Vind die single een beetje gewoontjes, intro is gelijk het mooist. Maar ben toch wel weer heel benieuwd naar het album.

avatar van Boris1
Wat een geweldige video kent dat Don't Give Up!
En vooruit, ook best fijne muziek, zeker als de zon schijnt!

Dikkop
Ik heb hem maar toegevoegd.
Hij is idd net als het nummer mooi!

avatar van -SprayIt-
Eerste luisterbeurt zit erop, beetje doorsnee, lekker voor de zomer. Prima, maar niet echt vernieuwend, mijns inziens een gemiste kans.

Within and Without werd een enorm zomeralbum voor mij: het was dé soundtrack voor mijn vakantie in Italië.
En nu zit ik in Frankrijk en beluister ik Paracosm.

Meer van hetzelfde en een wat grotere pop-insteek wellicht. Luchtig, niks-aan-de-hand. M.a.w. de perfecte muziek voor bij de Franse zomerzon, roseetje en mooie landschappen.
Het gaat niet dé zomersoundtrack worden dit jaar want zulke dingen kun je nu eenmaal niet vastleggen en daarvoor verschijnt dit nieuwe album net iets te laat maar verder vind ik het net zo aangenaam als z'n voorganger.
Dat het verder allemaal niet zo spectaculair klinkt en de nieuwigheid er wellicht vanaf is maakt voor mij op dit moment niet zo veel uit. De langere termijn gaat uitwijzen of dit net zo'n blijvertje is als Within and Without.

Gewoon een aangenaam, loom album. Niks meer of minder. Precies wat ik verwacht had. Straks fijn op vinyl aanschaffen.

avatar van hidalgo
ik dacht eerst wat is dit nou weer naar een paar luister beurten ben ik om
als een varken dat geslacht moet worden heerlijk fris als een biertje
leuke cd op zich All I Know vind ik super ik houd van geluiden
was ook vroeger fan van air dus dit ligt een beetje in dat straatje
alleen net ff iets beter daarom geef ik 4 van die ****
deze komt zeker in mijn top 10

Dikkop
Net als op zijn vorige plaat is hier lome chillwave te vinden waarvan je door het beluisteren ervan in een leuke dromerige trance kan geraken. Het feit dat de meeste nummers niet uit elkaar te halen zijn speelt hier een rol in. Veel verschil met de nummers die op Within and Without staan is er eigenlijk ook niet. Soms kan ik het feit dat er weinig evolutie is tussen 2 albums als een minpunt beschouwen. In het geval van Washed Out is dit niet zo.
Ik krijg hier niet genoeg van.
Van mij mag Ernest Greene nog 5 albums maken in de zelfde stijl. Zolang de nummers maar evengoed blijven. Toch staan hier 3 nummers op die "ietsje" anders zijn dan de andere. It All Feels Right, Don't Give Up en Falling Back zijn ietsje meer pop, ietsje directer en ietsje toegankelijker. Niet dat de rest ontoegankelijk is, maar dit zijn 3 mogelijke singles volgens mij.
Komaan radio zenders! Washed Out verdient een kans. Zeker nu het nog zomer is.

avatar van Bert Wasbeer
Net wat te new age om echt indruk te maken

Hele fijne plaat! Doet mij meer dan Within and Without.

Lees hier de review over Washed Out's Paracosm:
Through The Noise - bit.ly

Dikkop
Na nog eens Within en Without te beluisteren moet ik mijn mening ietsje herzien.
Blijft een leuke plaat deze. Maar hij is toch wat minder dan zijn voorganger vind ik.

avatar van trebremmit
Ze gaan hier wat mij betreft toch teveel richting pop, het speciale is er wel een beetje af en de nummers missen de sfeer die op voorgaande albums wel zat. Toch is het is het niet vervelend om te luisteren en staan er wel een aantal aardige nummers op.

avatar van GrafGantz
trebremmit schreef:
Ze gaan hier wat mij betreft toch teveel richting pop

"Hij gaat... "

avatar van trebremmit
Oeps, niet zo snel aan gedacht. Het was al laat.

avatar van Shinobi
Ik ben er sinds een paar dagen achtergekomen dat de beste man een nieuw album uit heeft, ik ben ook zo op de hoogte van alles...

Anyway, dit album is eigenlijk net zoals het vorige; als je een paar nummers hebt gehoord dan weet je alweer hoe het zit. Het is vrij doorsnee allemaal, maar desondanks ligt het wel aardig in het gehoor.

3,0 Sterren.

Ozric Spacefolk
Het is allemaal erg kalm en het stoort ook niet.
Maar de zang vind ik wel erg lui. Het klinkt als een zomers trip-hop plaatje, maar het laat geen hoera-gevoel bij me achter.