Tom Jans - Loving Arms (2013)

Alternatieve titel: Best of 1971-1982

17. When the Rebel Comes Home
  18. Working Hot
  19. Lost in Your Eyes
kistenkuif
Tom Jans kwam uit de folkhoek in Californië, maakte een plaat met de zus van Joan Baez, toerde ook veel met haar tot zij er de brui aan gaf en hij solo verder trok. Succes bleef uit ook toen hij zich meer richting rock bewoog met onder andere het erg goede door Joe Wissert geproduceerde album Dark Blonde (1976) dat voor zover ik weet alleen in japanse versie nog te krijgen is. Daarna verdween hij in het niets met als laatste opleving nog alleen in Japan uitgebracht album Champion, twee jaar voor zijn dood in 1984. De bovenstaande compilatie is voorbeeldig met uitgebreid tekstboekje, zoals bijna alle verzamelalbums uitgebracht door Raven, Australië. Jans had een fijne stem, schreef oprechte teksten en werd op de meeste albums begeleid door de niet de minste sessiemuzikanten uit de seventies zoals Bill Payne, de Porcaro-broers, Steve Lukather, Fred Tackett, Ernie Watts en Valerie Carter. Eyes Of An Only Child werd bovendien geproduceerd door Lowell George. Om maar aan te geven uit welke hoek de wind waait. Desondanks en helaas een bijna vergeten goeie muzikant en daarom dit schrijfsel.

avatar van blaauwtje
Ik ben hem niet vergeten,heb nog twee vinyl platen van hem, Tom Jans en the eyes of an only child, twee heerlijke albums die bij mij nog regelmatig op de draaitafel liggen.

kistenkuif
Da's een leuke directe. Dan blijven er nog negen songs voor je over op deze verzamelaar. Onderling nogal verschillend dus ik zou verder speuren naar Dark Blonde omdat die qua sound naadloos aansluit bij The Eyes Of An Only Child en maar drie songs ervan op deze verzamelaar staan.

avatar van blaauwtje
Heb net FF bij bol gekeken,tot mijn grote verassing zijn daar nog redelijk wat albums verkrijgbaar,waaronder deze verzamelaar en ook dark blonde, bedankt voor de tip!

kistenkuif
Dark Blonde (1976) komt er op deze compilatie bekaaid van af. De drie songs van dat album op deze verzamelaar vind ik niet de beste selectie. Als het origineel nog te krijgen is: doen! Ik vind het een beter, ruiger en funkier album dan bijvoorbeeld Silk Degrees van Boz Scaggs, dat ook door Wissert in het zelfde jaar nogal glibberig en overdadig werd geproduceerd.