L.L. Cool J - Mama Said Knock You Out (1990)

Label: Def Jam

1. The Boomin' System (3:43)
  2. Around the Way Girl (4:08)
  3. Eat Em Up L Chill (4:39)
  4. Mr. Good Bar (3:44)
  5. Murdergram (3:56)
  6. Cheesy Rat Blues (5:09)
  7. Farmers Blvd. (Our Anthem) (4:28)
  8. Mama Said Knock You Out (4:52)
  9. Milky Cereal (3:56)
  10. Jingling Baby [Remixed but Still Jingling] (4:59)
  11. To da Break of Dawn (4:34)
  12. 6 Minutes of Pleasure (4:35)
  13. Illegal Search (4:34)
  14. The Power of God (4:19)
  15. Mama Said Knock You Out [Steering Mix] * (4:49)
totale tijdsduur: 1:01:36 (1:06:25)
avatar van Jordy
oh wat heb ik de titeltrack van dit album vaak gehoord, blijft goed

avatar van Kos
Kos
Around the Way girl is ook lekker.

avatar van NERD
CD gekocht om de titeltrack, en da's eigenlijk het enige nummer waar ik nog naar luister.

2 sterren

Snowman
Er staan meedere dope nummers op.

eazyfan
Mama Said Knock You Out is zowat zijn enige goeie track maar zelf die vind ik nix.

EPMD
kom op zeg.. 6 minutes of pleasure is echt chill en the boomin system is ook echt een goed nr!!

Uit de tijd dat ik hip hop nog echt leuk vond.
Misschien omdat er af en toe nog wat verassends uit die hoek kwam.

Best een lekker album, maar de agressieve titeltrack springt er toch wel uit (in positieve zin).
Oke, het is geen Paris of Public Enemy, maar wel even anders dan "i need love".

(nderdaad) "6 Minutes Of Pleasure" en het Gangstar-achtige "around the way girl" zijn wel weer softer, maar wel een erg lekker !!!

avatar van Steez
Vond dit een vreemde plaat. Heb deze cd ooit gekocht toen ik nog niet echt met hip-hop bezig was en vond het op de titeltrack na een onwijze kutplaat.

Moet hem weer eens opzoeken en herluisteren, maar damn... i'm gonne knock you out... mama said knock you out.... veeeeeel geluisterd, zelfs ring-up tone op me tel al geruime tijd

avatar van FunkyMonk
Steez schreef:

Watje zegt! Dat nummer heb ik ook écht onwijs veel gedraait. (nu nog wel es, eigenlijk )

avatar van Weirdo Wizzy
Op dit album wisselt LL Cool J de rauwe nummers goed af met de wat commercielere softe nummers en dat is hem erg goed gelukt. Erg veel lekkere tracks. Ik heb het album nog niet zo heel vaak gehoord, maar dat gaat zeker nog wel gebeuren. 4 ster voorlopig maar ik zie hem nog wel eens naar 4,5 ster gaan.

avatar van Weirdo Wizzy
Onderschat album dit hoor. Zo weinig reacties bij een album die over het algemeen bekend staat als het beste album van LL Cool J = een hiphoplegende!

De meesten hebben het ook vooral over Mama Said Knock You Out (wat natuurlijk wel een superwreed nummer is) maar er staan verder ook heel veel geweldige tracks op. De heerlijk chille opener The Boomin System en de 'battle-rap' track Eat Em Up L bijvoorbeeld. De battle-raps vliegen je trouwens om de oren op dit album dus dat is ook een positief punt. Maar zijn niet alleen de battle raps die de klok slaan er staan ook nummers echt met inhoud op (o.a. Cheesy Rat Blues, The Power Of God) en natuurlijk de wat meer 'liefdesnummers' (o.a. Around The Way Girl, 6 Minutes Of Pleasure). Verder zijn de beats van Marley Marl ook heerlijk funky. Kortom op alle vlakken een geweldige cd en een must voor iedere hiphopliefhebber. 4,5 ster krijgt deze cd van mij. Favoriete nummers: Mama Said Knock You Out, The Boomin' System, Eat Em Up L

rico-bballer
Dit was altijd mijn favo rapper na 2pac, Voor mamma said knock you out heb ik kapot gedraaid.

avatar van Stapler
Dat begin ook. but tonight... Don't call it a comeback! I've been here for years!

Oh Yeah..

avatar van Golden_Bird
Die beats zijn inderdaad lekker, maar wat een rotstem heeft deze man. Veel te licht, doet me bijna denken aan MC Shan

avatar van Kill_illuminati
Prima album, niet meer en niets minder. Met de smash hit/hiphop classic "Mama said knock you out".De producties vond ik nieuwer dan de meeste producties uit 1990. 3,5* (Eigenlijk een 3,75)

avatar van Ilyasse15
"Mama said knock you out" is een zo goed nummer. Zijn beste werk ooit vind ik.

Improvision
Mama said knock you out.

avatar van Stapler
Cars drive by with the boomin' system! blijf ik toch ook wel hard vinden

avatar van bato
Mama Said Knock You Out!
Meer hoev ik niet te zeggen een dikke 3.5*

RedLightCityBoy
Kos schreef:
Around the Way girl is ook lekker.

Blijft heerlijk inderdaad.

avatar van 'State Of Mind'
L.L.Cool J - Mama said knock you out

wat blijft die track goed zeg

avatar van Marionair
'State Of Mind' schreef:
L.L.Cool J - Mama said knock you out

wat blijft die track goed zeg

'Don't call it a comeback, I've been here for years!'

'Listen to the bass go boom, explosive...'

avatar van Kill_illuminati
Bob Dylan has this song on his playlist for Episode 2 of The Theme Time Radio Hour, during which Dylan memorably recited a full verse of the song. - Wikipedia/ Mama said knock you out.

YouTube - Mama Said Knock You Out

avatar van BoordAppel
En ook nog Stephen Merchant . Leuk. Het bewijst ook maar weer eens dat rappen niet gemakkelijk is.

avatar van KILLERBEE99
Vandaag voor het eerst geluisterd, klinkt wel lekker !

Vroeger was dit 1 van mijn favoriete albums (en LL 1 van mijn favoriete rappers), toen heb ik een hele tijd amper rap naar (en daarbij ook LL) geluisterd. Nu ik weer een beetje m'n oude rap albums aan het herontdekken ben, kwam ik ook deze weer tegen en wat een aangename tweede kennismaking was dit.

Dit is het album waar LL's harde raps en zijn Ladies man kant perfect samen komen. Geen van de twee overheerst en dat maakt het album erg fris om naar te luisteren. Daarnaast staat het album vol met heerlijke funky beats, zonder dat het "te" old school aanvoelt.
Klassieker!

avatar van MAS
MAS
Dikke classic van LL Cool J. Dit album gaat geen moment vervelen!

avatar van gweah
Het kwartje is opeens gevallen bij mij.
Ken je dat, dat je een album dat al tien jaar in de iTunes staat ongeveer voor de twintigste keer luistert, en het opeens "binnenkomt"?
Ik kom er nu pas achter dat dit inderdaad een classic is, waar bijna geen mindere nummers opstaan. Het is ook inderdaad het album waar zijn harde kant en zijn ladies man kant perfect samenkomen.

avatar van gweah
En zo vind je hem voor 14,95 op vinyl bij Concerto. Nice.