Riot - Narita (1979)

Rock / Metal
Label: Capitol

1. Waiting for the Taking (5:05)
  2. 49er (4:40)
  3. Kick Down the Wall (4:37)
  4. Born to Be Wild (2:51)
  5. Narita (4:42)
  6. Here We Come Again (6:03)
  7. Do It Up (3:49)
  8. Hot for Love (5:04)
  9. White Rock (2:36)
  10. Road Racin' (4:32)
avatar van Rinus
De zeehond komt echt op stoom. Een klasse album, en voor mij althans, een klassieker uit de RIOT catalogus. Op vinyl..

avatar van Kronos
Samen met Fire Down Under, een klassieker. Het beste wat Riot ooit gemaakt heeft.

Interessant is dat jaartal, 1979.

Uit dezelfde periode dat in Engeland de New Wave Of British Heavy Metal opkwam was Riot er van over de plas bij met muziek die in geen enkele zin moest onder doen voor die van de grote namen die in die stroming onder gebracht worden.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Narita, het instrumentale titelnummer blijft voor mij geniaal. Ik denk dat Iron Maiden heel goed naar dit album heeft geluisterd en zeker dat titelnummer.

avatar van Rockfan
Samen met Fire down under een klassieker

Deze is toch wat een iets minder kaliber dan FDU

avatar van Rockfan
Alleen jammer van Born to be wild, beetje uitgekauwd nu

avatar van Kronos
Dit is eerder een stevig southern hardrock album terwijl op Fire Down Under wat van de furie van de overzeese NWoBHM overgewaaid lijkt te zijn.

avatar van Rockfan
Ze liftten wel wel een beetje mee op de NWoBHM-trein, waar wel meer Amerikaanse bandjes in die tijd last van hadden. de enen meer geslaagd dan de andere

avatar van Dream Theater
Als liefhebber van gitaarsolo`s kom je beslist niet tekort op deze plaat van de amerikaanse metalband Riot. De een na de ander vliegt je om de oren! Anno 2012 vind ik dit nog steeds een heerlijke plaat om naar te luisteren,lekker snelle nummers in het algemeen, goede zang van Guy Speranza en ja dat gitaarwerk van Mark Reale en Rick Ventura, geweldig. Spetterende nummers zijn het instrumentale Narita, Road Racin, Here We Come Again en het fantastische geile Hot for Love!

avatar van Broem
Wat een klassieker is dit album toch. Ik heb m nog op vinyl en ga m vandaag nog eens lekker beluisteren. Was een mooi Amerikaans antwoord op de Engelse nwobhm. Ook daar zaten bands tussen die echt bepalend zijn geweest voor de Hardrock explosie eind jaren 70 begin jaren 80. Zijn al die jaren met gemak overeind gebleven.

avatar van Brutus
Veel beter album, dan het debuut.

avatar van jailhouserocker1
Raar dat dit zo weinig stemmen heeft tov Fire Down Under. Dit is wel ietsje minder, maar dan ook maar ietsje. Beide album zijn hardrockklassiekers, die iedere hardrocker toch wel minimaal in ieder geval een keer geluisterd moet hebben. Nog erger is dat de Live in London cd maar 3 stemmen heeft, terwijl dat toch echt bij de grote live albums van de begin jaren 80 hoort. Jullie weten echt niet wat jullie missen!!

avatar van Lau1986
Heerlijke plaat van Riot. De band knalt er gelijk lekker in met Waiting for the Taking. Daarna blijft het niveau constant hoog. Eigenlijk had de cover van Steppenwolf niet gehoeven, maar verder erg leuke plaat!

Een mindere plaat van deze goede band. Road Racing is wel een heerlijk nummer. Die hoes...

avatar van iggy
Qua hoezen heeft Riot zich vrijwel altijd belachelijk gemaakt. Deze spant wat dat betreft wel de kroon.

avatar van Broem
Fijne herinneringen aan dit album. Titelnummer ‘Narita’ draaide ik vroeger altijd op scouting feesten (DJ Broem in da house ) Zaten nogal wat hardrock liefhebbers bij dat clubje en ik maakte verzameltapes. Narita was vaste prik. Gas erop en kroonkurk van de fles. Heerlijk...time flies.

avatar van iggy
Al met al uiteindelijk een matig bandje. Die mijn verdere verwachtingen ook nooit gehaald hebben.
Deze en de volgende plaat zijn best wel aardig. Daarna ben ik afgehaakt.
Als ik er nu naar luister is het niet meer zo mijn kopje thee. En al helemaal niet als ik opeens erachter kom dat ze Born to Be Wild gecoverd hebben. Was ik blijkbaar gelukkig alweer lang vergeten.