Dr. Feelgood - Private Practice (1978)

Label: Grand

1. Down at the Doctors (3:19)
  2. Every Kind of Vice (3:27)
  3. Things Get Better (2:51)
  4. Milk and Alcohol (2:56)
  5. Night Time (5:26)
  6. Let's Have a Party (2:42)
  7. Take a Tip (4:25)
  8. It Wasn't Me (3:06)
  9. Greaseball (3:56)
  10. Sugar Shaker (4:44)
jammer dat dit nooit voor de echte doorbraak heeft gezorgd, want zelfs zonder Wilco Johnsson, maar wel dankzij de producer een heerlijk album, alleen down at the doctors al .. wat een wereld nummer en (ik dacht de single) milk and alcohol...

avatar van Izzy Maurice
Dr. Feelgood bleef een opwindende R&B band na het vertrek van Wilko Johson zoals te horen op deze plaat. Er staan 2 fantastische hits op Down at the doctors (wellicht het ultieme Dr. Feelgood nummer) en Milk and alcohol (dat gaat over een bezoek aan een optreden van John Lee Hooker in Londen dat tegenvalt door met name de slappe blanke begeleidingsband). Every kind of Vice is ook nog een lekker nummer. De rest van het album valt me tegen, wat fantasieloze R&B covers. Daarom 3,5 ster.