Slo Burn - Amusing the Amazing (1997)

Label: Malicious Vinyl

1. The Prizefighter (2:18)
  2. Muezli (5:11)
  3. Pilot the Dune (3:28)
  4. July (4:46)
avatar van cornucopia
Ik heb de versie met alleen de eerste vier nummers. Dat vond ik echt fantastsich en bijna zo gaaf als Kyuss! Ben zeer benieuwd naar de overige vijf nummers... Wie kent ze?

avatar van eviljoke
van Om naar dit gerold door over Kyuss te beginnen. En na 10 jaar kom ik tot de conclusie dat er een full album van bestaat. En dat ook nog eens steengoed rockt. Maar vooral tr 1 blijft the best. Als ik het goed voor heb is dit toch alleen de zanger van Kyuss, niet? Waardoor het natuurlijk echt Kyuss klinkt.

miloz
Ik welke band hij ook zingt, John Garcia is een held

avatar van Petterson
Hoe Muezli overgaat in Pilot the Dune, teeeeeeeringgg. Geweldig

avatar van Dudeness
Zelfs de afvalcontainer bij de liposuctie-kliniek is minder vet dan dit zalige kleinood....

Yessssssssss

haha, door die opmerking van dudeness staan er allemaal plastische-chirgie ads in mijn kantlijn. Maar inderdaad erg vet, kon mij meer bekoren dan Unida, maar van John Garcia vind ik ...Into the Exam Room zijn beste (post Kyuss) werk, komt heel dicht bij kyuss maar dan wat groovier.

Joy
kon het nog zompiger?

ja het kon nog zompiger

muezli..
positiva..

Aka wat Garcia deed na Kyuss. Een kyuss voortezetting alleen net wat lomper.

Maar briljant spul deze jammer genoeg enigste ep.

avatar van muziekobsessie
Deze ep heeft mijn wereld helemaal op zijn kop gezet, en ik ben sindsdien weer van harde gitaarmuziek gaan houden. Toen die net uit was draaide ik vaak July als uitsmijter met dj-en in Rotown. Had je al die gezichten moeten zien... met dat drum intro echt alsof de Hel losbreekt

Dit plaatje maakt weer overuren hier. Die 4,5 moest er wel komen en ook het rotgevoel dat het bij een EP(en wat demo's) is gebleven. July blijft wel een van de meest overstuurde grofste luidste nummers die ik ken. Die gitaar muur .

Joy
eigenlijk kun je alle muziek met garcia op zang scharen onder 1 en dezelfde noemer, hermano, slo burn, kyuss, het is gewoon steeds een en dezelfde band

overal hetzelfde zompige lekkere gitaargeluid en dezelfde stijl

bijzonder lekker iig

avatar van scabiosa
word ik geil van
man, wat is dit toch weer heerlijk opwindend allemaal!

avatar van trebremmit
Halfje erbij, Garcia is mijn favoriete stonerrock zanger, moddervet album dit, onlangs nog op vinyl gekocht, helaas staan daar maar vier tracks op.

avatar van nigeej
AWESOME, garcia heeft gewoon een geweldig rauwe stem zoals gewoonlijk.

avatar van Zwart
topalbum, van het begin tot het eind, 5 sterren ! Ik heb eens gelezen dat John het idee had dit album nog een keer in een nieuw jasje te steken.

30 mei speelt Garcia plays Kyuss in Amsterdam, ik ben benieuwd ofdat er nog nummers van Slo Burn gespeeld worden

avatar van Don Cappuccino
Ik kreeg deze als tip van trebremmit omdat ik Welcome To Sky Valley heel goed vond. Slo Burn klinkt inderdaad als Kyuss maar het is toch een stuk lomper. John Garcia zingt echt geweldig op dit album, een heerlijk rauw randje! De riffs zijn vet. Van mij had dit wel wat langer mogen door gaan. Ik ga de albums van Kyuss eens beluisteren en daarna verder met bands waar John Garcia in heeft gezeten. Want die vent kan zingen!

avatar van trebremmit
Heb je de vijf extra nummers er ook bij? Die horen niet echt bij deze ep maar zitten er als download vaak wel bij, zijn ook erg goed namelijk.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb de EP via Spotify beluisterd en daar kon je alleen de eerste 4 nummers beluisteren. Ik zal de vijf extra nummers ook maar eens opzoeken want dit smaakt naar meer!

avatar van freakey
Die 5 nummers zijn een eerdere demo... Vast wel ergens te downloaden...

avatar van trebremmit
Ook zijn er nog vier live nummers te vinden van het dynamo optreden in 97 in een goede kwaliteit.

Dit zijn trouwens de extra nummers.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb inmiddels de demo gevonden, straks eens beluisteren.

avatar van frolunda
Poeh wat een overrompelende en meeslepende EP is dit zeg.Dit knalt,mede door moddervette productie werkelijk uit je speakers en de vier nummers zijn stuk voor stuk fantastisch met voor mij Muezli en July als lichte favorieten.
Alles,de zang,gitaren,bas en drums klinken erg goed en het is zo jammer dat het na een kwartier weer voorbij is want Amusing the Amazing kan zich zeker meten met het beste werk van Kyuss.
Het plaatje is wel al uit 1997 maar enkele weken geleden traden ze nog op in de Effenaar in Eindhoven dus ik hoop stiekem toch wel op nieuw materiaal want dit is toch één van de meest overtuigende projecten van John Garcia.

Royalengineer
Drumwerk dat een stofstorm veroorzaakt, de snaren van de gitaren doen hun vergruizende werk en Garcia bokst op tegen de striemende geluidsmuur zonder te klagen.

Een periode was ik Stonergek maar niet stoned, want ik was de veertig al gepasseerd. Het meest stoner werd ik van deze plaat. Gaf hem misschien 5 sterren, maar 4 begon ik mee. Nu toch na herbeluistering 5 sterren!