Simon Webbe - Sanctuary (2005)

Label: EMI

1. Lay Your Hands on Me (4:30)
  2. No Worries (3:30)
  3. After All This Time (3:36)
  4. A Little High (3:48)
  5. Time of Your Life (3:35)
  6. Unjustified (3:42)
  7. Free (3:11)
  8. Ashamed (3:34)
  9. Only Love (3:45)
  10. All I Want (3:44)
  11. Star (3:21)
  12. Sanctuary (4:08)
1,5
Bestormd momenteel de hitlijsten met No worries en in Engeland was dat nummer al een groot succes. Geen idee hoe de rest van het album klinkt.

avatar van jordybeukeboom
Simon Webbe is bekend als lid van de Engelse boyband Blue. Sanctuary is zijn solodebuut. Een mooie cd met R&B-pop, met als enige mindere nummers Star en Only Love.

Zeker een aanrader voor de liefhebber van stijvolle popmuziek.

Voor de gein ben ik ook nog even met Simon op de foto gegaan http://www.jordybeukeboom.nl/jordysimon.jpg

4 sterren van mij voor Sanctuary

1,5
En inmiddels staat No Worries in de top 10 genoteerd!

avatar van jordybeukeboom
Had ik niet verwacht, maar is zeker terecht

1,5
Ik voorspel misschien dat het nummer 1 wordt, maar dan ben ik wel heel optimistisch hoor...

staan een paar goede vrolijke nummers op maar ook saaie nummers..

Electro_
Wat is dat No Worries een vrolijk nummer zeg.

avatar van T.O.
Beetje een standaard top 40-popnummer, maar die sample is wel erg goed gekozen.

avatar van Kos
Kos
Ver-schrikkelijk nummer. Je wordt er echt mee doodgegooid op de radio.

1,5
Waanzinnig lek-ker nummer. Tsja, als het aanslaat, dan speelt men het op de radio, gek he?

Electro_
Ik kijk nog amper TV, luister amper radio dus dat valt bij mij wel mee. Ik vind hem ook voornamelijk leuk vanwege die sample.

Toine Rorije
Ik dacht eerst dat het van de Lighthouse Family was
Daar lijkt het in ieder geval nogal op.

1,5
Maar toegegeven, het nummer Lay your hands on me ken ik ook en die klinkt echt precies hetzelfde! Bijna exact dezelfde sample erin. Dus verder zal dit album wel helemaal niks zijn. Maar No Worries vind ik gewoon een erg lekker meebrulnummer.

Toine Rorije schreef:
Ik dacht eerst dat het van de Lighthouse Family was
Daar lijkt het in ieder geval nogal op.

Verrek, nu je het zegt... Idd, het nummer High!

avatar van T.O.
De Lighthouse Family behoort tot de meest vreselijke groepen die ik ken. Zoooo duf en inspiratieloos. Maar goed, dat kan ik beter bij hun albums vermelden

avatar van little_lOve
Heb in tijden niet zo'n goed popalbum gehoord. Vind het echt een heerlijk album. Heb geen favoriet, maar begin No Worries wel een beetje zat te worden, omdat je idd. overal ermee word dood gegooid. Heb echt genoten van dit album 4,5 sterren van mij

avatar van jordybeukeboom
Ik snap jullie niet: jullie hoeven toch niet de hele dag naar een Radio538 of een Q-Music te luisteren?

Maar op een aantal liedjes na is deze cd erg prettig luistermateriaal. Geen hoogstaande kwaliteitsmuziek, maar lichtvoetige pop. Met No Worries en Lay Your Hands als de meest catchy liedjes

avatar van jordybeukeboom
No Worries gaat in zijn twaalfde (!) week TOP40 nog een plaats omhoog van 4 naar 3...

Zonder Raffaela had hij op twee komen te staan

1,5
Het wordt nog mooier Jordy... In de 13e week van 3 naar 2! Zonder Rafaella nummer 1 dus!

kluivie
Heb een 3 gegeven want het klinkt wel relaxt is niet super maar ook niet slecht dus vandaar deze 3

musicfriek schreef:

Ik zie het vandaag inderdaad. Hoe kom jij zo vroeg al aan die informatie?

1,5
Ach, ik heb zo mijn eigen bronnen... lol.

avatar van little_lOve
Ik heb mijn stem en de cd verwijderd*. Dit omdat de cd snel ging vervelen. In het begin vond ik het echt supermuziek, maar later werd het steeds minder. Jammer dat zo'n cd het dan niet zo lang vol houd bij mij..
*cd verwijderd als in cd gewist van pc, had hem legaal gedownload

Leuke cd, lekkere pop with style zoals hier eerder werd gezegd.
"After All This Time" is mijn favo track

Paar goede nrs zoals de hitsingles die eruit zijn getrokken. Verder niets bijzonders! 3/5.

Een vrij relaxed album om te luisteren, maar jammer genoeg toch weer een paar vervelende nummers. Het is allemaal téveel van hetzelfde. Voor een solo-debuut toch niet erg slecht gedaan.

*2,5

little_lOve schreef:
*cd verwijderd als in cd gewist van pc, had hem legaal gedownload

Had m maar laten liggen, wie zegt dat je t over een paar maanden ook niks meer vindt?

had beter bij Blue kunnen blijven dan was er teminste nog wat afwisseling in stemmen. Als Remie klinkt hij voor geen meter, dan is het net een reclame voor slaapmiddelen.

jordybeukeboom schreef:

Ik heb gemerkt dat als ik eenmaal een cd echt zat ben, dat ik hem dan ook niet opnieuw leuk zal gaan vinden. Daarbij heb ik ook totaal geen behoefte meer om deze muziek te horen

avatar van MMJ
MMJ
habojee schreef:

mee oneens, als je goed naar de nummers luisterd zal je horen dat simon heel erg gegroeid is na blue, afwisseling is er genoeg en zijn stem is zuiver. hij is de enige van blue die nu 2 (voor mij goede) albums heeft uitgebracht. de titeltrack van dit album is erg lekker en ook vooral lay your hands is goed.

IK blijf hier in ieder geval wel wakker bij.

4 sterren

avatar van Reijersen
Middelmaat is wat overheerst op dit album. Nergens komen de nummers boven deze middelmaat, en vaak ook niet eronder. Had er misschien wel wat meer van verwacht.

avatar van kaztor
Kos schreef: