Banco del Mutuo Soccorso - Banco del Mutuo Soccorso (1972)

Italiƫ
Label: Dischi

1. In Volo (2:14)
  2. R.I.P. (Requiescant in Pace) (6:41)
  3. Passaggio (1:19)
  4. Metamorfosi (10:54)
  5. Il Giardino del Mago (18:28)
  6. Traccia (2:06)
voltazy
metamorfosi is schitterend

avatar van sunhillow
Debuut van één van de drie belangrijkste symfonische rockgroepen uit Italië. Opvolger "Darwin!" is beter, maar het is een close call. In ben zelf niet weg van R.I.P., dus die track zet je een beetje op het verkeerde been. Desalniettemin zijn Metamorfosi en Il Giardiono Del Mago geweldig! Dus een half uur klassieker, en tien minuten eromheen. 4 sterren dus!

RIP vind ik evenmin geweldig en Metamorfosi wordt nogal suffig na een minuut of twee, vlak na de uitstekende pianosolo (die atonaal dreigt te worden).

avatar van IntoMusic
Heb de eerste 5 albums eens gedownload om met deze groep nader kennis te maken. Dit album inmiddels 1x beluisterd en op dit moment Darwin! opstaan. Weer nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden.

Bij vlagen klinkt het erg lekker, maar ook diverse momenten dat ik de zang erg zwak vind. Ik dacht dat de taal misschien roet in het eten zou gooien, maar daar had ik na 2 nummers al geen last meer van. Alhoewel ik totaal niet weet waar ze over zingen .

Wel leuk dat ik via MuMe weer een totaal nieuwe 'oude' groep aan het ontdekken ben. Nooit eerder van deze gasten gehoord.

avatar van raafff
Een van de toppers van de Rock Progressivo Italiano. Uitmuntend toetsenwerk en expressieve, gloedvolle zang