The 1975 - The 1975 (2013)

Label: Polydor

12. 12 (1:19)
  13. She Way Out (3:59)
  14. Menswear (3:26)
  15. Pressure (3:41)
  16. Is There Somebody Who Can Watch You? (2:54)
avatar van coldwarkids
HEEEERLIJK!!!!! 16 nummers.. kan er geen genoeg van krijgen. Eindelijk een nieuw 'shoegaze' bandje erbij.

Hier kijk ik bijzonder hard naar uit: The City, Chocolate en Sex behoren tot het beste wat ik afgelopen jaar heb gehoord. You eveneens, en dat heeft niet eens de CD gehaald: als dat wil zeggen dat de rest nog beter is, nou nou...

avatar van coldwarkids
Dat heb jij goed gelezen. Op hun 4 EP's is duidelijk meer shoegaze dingen te horen dan pop of rock. Het eerste nummer is ook duidelijk shoegaze.

avatar van coldwarkids
Robbers is sinds gisteren ook te beluisteren via BBC voor het eerst. Goed nummer

avatar van Premonition
coldwarkids schreef:

Kan wel zijn, maar de eerste 3 singles van dit album hebben weinig met shoegaze van doen...

avatar van Dikkop
Ik ken een EPtje van hen en daar hoor ik toch ook geen shoegaze.

avatar van coldwarkids
Klopt.. maar op Music For Cars en IV wel duidelijk Op 't album duidelijk meer pop, maar hoor toch zeker wel wat shoegaze dingen erin.

Alsof het wat uitmaakt hoe je het noemt. Laat ieder er toch zijn eigen invulling aan geven (maar inderdaad, een song als 'Me' kan je makkelijk als shoegaze omschrijven)

avatar van coldwarkids
Dat is nou net niet de bedoeling denk maar goed. Het album beluisterd en er staat alleen maar pop nummers op. (Perfecte pop nummers) Je hoort bij heel veel nummers nog effectjes terug die M83 ook veel gebruikt.. bijv bij Before The Dawn Heals Us.

Sjakiebakker
Heerlijke plaat. Pop, Rock, Funk en wat al niet meer.. Bij een aantal nummers doet de zang me denken aan Peter Gabriel. Zeer afwisselende plaat. Hopelijk een blijvertje..

avatar van hidalgo
Sjakiebakker schreef:

ben het er helemaal mee eens

avatar van pet
pet
Deze werd door mij getipt als een hype van het najaar (de hele lijst staat hier trouwens). Nu zijn we bijna 2 maanden verder, maar hier zat ik er toch wel behoorlijk naast te peren. Het lowlands optreden is eigenlijk het laatste wat we van dit bandje gehoord hebben. Geen nummers op de radio, geen lovende album recensies… Waar ging het mis?

Nou, vooral bij de nummers eigenlijk. Voor het album uit kwam heb ik alleen de nummers Chocolat en sex gehoord. In mijn ogen is Chocolat ook meteen het beste nummer van het hele album. Helaas wordt dit niveau echter nergens meer gehaald, en blijft alles hangen in de categorie 'wel aardig'. Alles luistert wel prima weg, maar echt spannend of bijzonder wil het voor mij nergens worden. De stem is prima, de nummers zijn nooit heel slecht maar het spannende, het opwindende hoor ik eigenlijk nergens.

Al met al dus een matig album. Chocolat is wel leuk, maar dat is het dan ook gelijk wel. Een album wat je prima op kan zetten als er mensen op bezoek zijn. Niemand stoort zich er aan maar het trekt ook nooit echte de aandacht.

Overgenomen van mijn blog.

avatar van steph b
Stem van de zanger doet me aan Panic at the disco denken! Leuk album dit, en niet alleen chocolate is goed, Sex en Girls zijn ook heel goed!
Prima debuut dit!

pet schreef:

Geen singles op radio?? wat dacht je van de hit Chocolate, Sex, The City en Girls? Komen gewoon op de radio hoor

avatar van Poeha
Deze band abusievelijk ontdekt op YouTube. The City, Chocolate, Sex, Robbers en Girls klinken allemaal erg lekker. Kan wel eens een album top 10 plaats (2013) gaan opleveren voor de boys als de rest ook van hetzelfde niveau is.

avatar van DjFrankie
Poeha schreef:

is ook een leuk bandje Freek , ik ken ze via een vriend van mij die me dit tipte

avatar van pet
pet
coldwarkids schreef:

Op welk radio station dan? Dan luister ik blijkbaar naar de verkeerde radio (of niet vaak genoeg). Bij 3FM heb ik ze al een poos niet meer voorbij horen komen in ieder geval

1,0
Plaat beluisterd, maar ik vind het dus helemaal niks.

Werden eerder dit jaar wel een beetje gedraaid. Nu nog 1 keer in de 2 weken:

Zoeken op The 1975 - watiseropderadio.nl

pet schreef:

StuBru (Studio Brussel) en 3FM. Af en toe eens eens van radio zender switchen helpt aan het verbreden van muziek.

Ozric Spacefolk
Lekker in het gehoor liggende pop/rock.
Mooie stem. Lekkere composities. Ik mis soms wat avontuur, het lijkt wat veilig.

Toch valt er wel een hoop te beleven is deze mengeling van synthpop en indierock.

avatar van xDeniise88
ik vind het wel lekker klinken.. alleen alles lijkt hetzelfde dat vind ik een beetje jammer.
het doet me erg denken aan de band a-ha. alleen hadden die veel meer variatie in hun nummers.

avatar van Dibbel
Bestaat inmiddels ook in een uitvoering als Digipak met 2 CD's, waarbij CD 2 de eerste 4 EP's bevat. Ik dien hier geen correctie (aanvulling) voor in.