Willard Grant Conspiracy - Ghost Republic (2013)

Roots

11. Incident at Mono Lake
  12. New Years Eve
  13. Oh We Wait
1,0
Wat een bedroevend saaie plaat. Misschien zes interessante geluiden op het hele album, en dan ben ik nog aardig voor ze.

avatar van Lura
1 ster voor een album van WGC dat kan ik me niet voorstellen, Don Broccoli. Hoe vaak heb je het album dan gedraaid? Ik hoop en ik denk, dat de beoordeling van No pussy blues dichter in de buurt komt. Nu die op Spotify staat, zelf maar eens luisteren.

Hendrik68
Ja dat is altijd het beste. Ik kan me op Altcountry een aardig positieve recensie herinneren het vorige album. Dus ben ik eigenlijk ook wel benieuwd. Ik moet na een eerste beluistering wel bekennen dat ik de 1 ster beter begrijp dan de 4,5 van No Pussy Blues. Hoewel ik 1 ster wel zwaar naar beneden afgerond vind is het wel erg saai zo op het eerste gehoor.

Hendrik68
Intussen staat hij voor de derde keer op en hij is toch al aanmerkelijk beter aan het worden. Het is inderdaad op het eerste gehoor wat saai, maar als je er wat meer inzit dan wordt het langzaam aan toch best wel interessant. Ik ga van start met 3, maar de weg omhoog is ingeslagen.

Lura schreef:

Stuk of 4 keer. Gewoon geen moer aan. Oervervelend geluid zelfs. Simpel verhaal dus. No Pussy Blues lijkt mij een erg creatieve jongen.

Hendrik68
Ik heb hem vanmiddag ook voor de 4e keer beluisterd en weer is hij een tandje beter geworden. Het verhaal wat writteninmusic.com schrijft over het spookstadje in de woestijn helpt daarbij ook. Dan begrijp je ook het verhaal achter deze plaat. Ik kan dat steeds beter waarderen. Jij duidelijk niet, jammer.

...stilte...
Zo af en toe ontdek je iets dat de moeite waard is en dit is er weer een! Prachtig, kaal en je voelt de uitgestrektheid van de woestijn...

...stilte... schreef:

Er komt anders dit jaar genoeg uit wat de moeite waard is, stilte.

...stilte...
Ja, Lura...volgende week Bill Callahan's "Dream River"!!!

...stilte... schreef:
Ja, Lura...volgende week Bill Callahan's "Dream River"!!!

Off-topic: Ik hoop dat ie net zo goed is als Sometimes I wish we were an eagle. Zijn laatste was een stukje minder.

Overtuigd mij ook nog niet helemaal, ben beter gewend.

avatar van Ducoz
Schitterende plaat, hij doet ongelofelijk veel met je gevoel. O zo sfeervol.

avatar van Cygnus
Ik ken alleen Regard the End en Let it Roll en die staan hier allebei op 4*. Is dit dan zo anders?

Een stuk rustiger.

Hendrik68 schreef:

Ik niet inderdaad, maar het kan me niet dwarszitten.

avatar van Cygnus
deric raven schreef:
Een stuk rustiger.

Maar niet slechter. Wat een heerlijke desolate sfeer.

avatar van spinout
Wat een prachtplaat! Ik snap niet wat iemand hier nou saai aan kan vinden. Prachtige muziek, gedreven gezongen. Atmosferisch. Het plaatst je terug in de tijd. Het plaatst je ergens waar je nog nooit geweest bent en waarschijnlijk ook niet wil zijn. Alsof zombies uit de woestijn je omsluiten. Alsof je wegrent, zo hard als je kunt, maar je op dezelfde plek blijft staan. Ik kan wel meer onnozele dingen verzinnen, maar dat neemt niet weg, dat dit een prachtplaat is.

De laatste van Robert Fisher, die helaas in februari is overleden.
Vrij rustig album, die door het gebruik van het treurige vioolspel raakvlakken heeft met het latere werk van Nick Cave, waarbij Warren Ellis een grote rol vervulde.
Viel mij bij verschijnen wat tegen, was wat ruiger werk verwacht.
Achteraf gezien is dit wel een prachtige zwanenzang van deze zeer onderschatte artiest.