Dizzy Gillespie - Afro (1954)

Jazz
Label: Norgran

1. Manteca Theme (4:11)
  2. Contraste (2:46)
  3. Jungla (4:44)
  4. Rhumba-Finale (4:43)
  5. A Night in Tunisia (4:19)
  6. Con Alma (5:05)
  7. Caravan (7:19)
avatar van Metalhead99
Erg kort, maar lekker jazz plaatje. Voor de liefhebbers zeer genietbaar.

Misterfool
Erg laag gemiddelde voor zo'n geniale Jazz-plaat. Heerlijke combinatie van Bossanova, afrikaanse ritmes en Jazz. Het is inderdaad maar een korte plaat, maar never a dull moment.

avatar van Stijn_Slayer
Gemiddelde en het aantal stemmen mogen inderdaad zeker hoger!

avatar van Soledad
Vind dit ook fijne plaat. Dizzy is niet zo geliefd op mume

avatar van Minneapolis
Net de lp binnengekregen (samen met Manu Dibango's Africadelic), de plaat staat nu te spelen, en wat is dit oudje lekker..
De meeste nummers kende ik al, maar de gehele plaat blijkt fijn te zijn. Een heerlijke mix van latin, jazz en (zoals de titel al zegt) afro invloeden. Just the way i like it.

Misterfool schreef:

Fijne plaat inderdaad, maar bossanova als genre bestond toen nog niet. Dat kwam pas een paar jaar later.

buizen
Een bespreking van een album uit negentienvierenvijftig. 1954. Dat kom je toch niet vaak tegen.
Maar het kan wel, want jazz.
Album staat op Spotify dus gaan we luisteren,
in de wetenschap dat jazz maar op één manier beluisterd hoort: de naald in de groef van het vinyl.

Spotify is surrogaat, maar wel een prachtige enorme muziekbibliotheek.