Kelis - Tasty (2003)

4. Keep It Down (3:26)
  5. In Public (4:25)

met Nas

6. Flashback (3:25)
  7. Protect My Heart (4:24)
  8. Millionaire (3:44)

met André 3000

9. Glow (4:00)

met Raphael Saadiq

10. Sugar Honey Iced Tea (3:23)
  11. Attention (3:24)

met Raphael Saadiq

12. Rolling Through the Hood (4:45)
  13. Stick Up (3:51)
  14. Marathon (4:35)
avatar van BoordAppel
Naar mijn mening het beste album van Kelis. Het genre is dan wel R&B, standaard is het allerminst. In tegenstelling tot de voorgangers niet helemaal geproduceerd door de Neptunes, wat niet zo erg is aangezien de andere producers het uitstekend doen. Trick Me zou zelfs zonder moeite voor een Neptunes nummer door kunnen gaan en Millionaire met en geproduceerd door Andre 3000 behoort tot de beste nummers op de cd. 4*

avatar van steven
fantastische plaat , vooral eerste drie nummers zijn toppers , de perfecte pop single "trick me" , het ietwat weirde "milkshake"en daarna nog een heerlijke rock song "keep it down". Daarna wordt het allemaal iets normaler , en minder heftig , maar Kelis mag toch wat mij betreft aanspraak maken op meest aanstekelijk pop album/hit album van de laatste jaren.

avatar van Psychol_Mikol
Zoooo goed dit Album....Het is alweer een tijd geleden dat ik een cd kocht waarvan het van begin tot eind klopt, vaak koop je cd's en dat vind je uiteindelijk maar 2 of 3 nummers goed, maar hier dus niet.Ik vind dit dan ook veel beter dan 1ste en 2de album 4,5 ster

avatar van J.Bell
Deze kreeg ik op mijn verjaardag, vorig jaar, ik heb hem twee keer geluisterd en kan er niet echt warm van worden. "Milkshake" vind ik wel een heel fijn nummer...

kelis brings all the milkshakes to the yard and nas tattood the bitch on his arm

Music
In Public is wel erg opwindend

avatar van J.Bell
Dit Album wat vaker beluisterd, en ik moet zeggen, mijn 3,5 * zijn wel verdiend. Ik ben er achter gekomen dat "In Public" wel echt een heeel lekker nummer is...

zeker een goed album!!!
lekker nummertjes maar ik vind kaleidoscope tog het beste!!!

avatar van Nubis
Vooral de erste helft van de cd vind ik leuk, en 'Millionaire' dan.
'Keep it down' en 'In public' zijn m'n favo's. Best wel lekkere nummers, maar op zich vind ik het verder niet echt een heel geweldig album ofzo. Sowieso geen 'blijvertje' vind ik.

avatar van psychonaatje
LOL, had net een flashback bij Flashback (stond natuurlijk al op Wanderland, maar die cd kwam niet uit in de VS). Ik dacht: "Hè, dat nummer ken ik al!"

lekkere nummers!

avatar van Rickéh
Lekkere nummers , Mijn favorieten zijn:

Trick me
In public
Keep it down

*4,0

avatar van Cath
Wat lekker relaxed zeg! Protect my Heart, Flashback, Attention, heerlijke nummers. En natuurlijk Sugar Honey Iced Tea!

nia
Ik vind alleen de eerste helft goed van de cd.
En mijn favoriet is In public.
Als ik dat nummer hoor en ik heb al lang geen sex meer gehad ga ik gewoon mee fantaseren, erg gewoon.
Verder zijn keep it down en Milkshake ook wel goed en daar houdt het zo´n beetje op vind ik.

avatar van monique
milkshake is een lekker nummertje

avatar van Cath
nia schreef:

En mijn favoriet is In public.

Ahum.. Too Much Information!

avatar van Discoverme
Millionare...Glow, Attention, Stick up, Marathon en idd de Wanderland-track Flashback...
Lekkere beats, lekker soulfoul en funky

LoveStoned
Kelis heeft wel twee erg lekkere nummers gemaakt: Trick Me & Milkshake. Maar verder ken ik geen nummers van haar. Ik heb haar voor het laatst gezien in de TMF Awards van 2003, toen merkte ik op dat ze alleen Milkshake & Trick Me zong. De rest interesseert niemand iets. Of zou ik het wel relax vinden? Misschien toch een album om aan de goedheilig man te vragen...

Vergo
Komaan zeg Je vergeet MINIMUM Good Stuff, Caught Out There, I'm Bossy.

avatar van Reijersen
Tsja, ik weet het niet zo goed met dit album van Kelis. Tot en met nummer 5 vind ik het niet zo, Flashback kende ik al, en nummer 7 vind ik weer wat minder. Dan komen 8 t/m 11 die ik erg sterk vind, waarna het toch weer wat afzwakt.

Rainbow
Zeer sterk album van Kelis.
Wel jammer van Milkshake.

avatar van Sjaakspeare
Millionaire is tamelijk briljant. Andre 3000 heeft wel eens van die uitspattingen...

Maarten||
Leuke gastartiesten, gèèn leuke artiest. 2,5*

Cath schreef:

Ahum.. Too Much Information!

Haha

Op welke plaat staat Got your money eigenlijk?
Ze heeft zeker een redelijk aantal lekkere nummers gemaakt en ze heeft ook echt haar eigen stijl. Ik geef dit 3,5*.

avatar van BoordAppel
Inzpired schreef:
Op welke plaat staat Got your money eigenlijk?

Millionaire is zeker een chill nummer, rest van de cd ook best goed

avatar van Emile93
Kelis- Tasty.
1. Intro: Ik vind het een slechte intro. Ze kon beter een beetje haar stem losmaken ofzo.1,5*
2. Trick me: Ik blijf het een geweldig nummer vinden. Het heeft een heerlijke meeslepende beat. Misschien is het tegenstrijdig met het commentaar wat ik bij andere Kelis- nummers geef waarin ze rapt, maar bij dit nummer vind ik het kleine stukje rap wel passen. Gewoon een geweldig nummer. 5*
3. Milkshake: Dit was echt een grote hit. Destijds snapte ik daar niks van. Nu wel: het is heel meeslepend, ookal rapt ze er wel een beetje in. Eigenlijk vind ik het best een goed nummer: 4,5*
4. Keep it down: Goed nummer. Niet muzikaal heel erg geweldig maar wel meeslepend, alweer. 4*
5. In public (ft. NaS): Redelijk nummer. NaS vind ik alleen erg tegenvallen in dit nummer, wat het gemiddelde voor dit nummer omlaag trekt naar 2,5*
6. Flashback: Beetje saai, maar goede bridge. Toch 3*
7. Protect my heart: Redelijk goed nummer. 3*
8. Millionaire (ft. Andre 3000): Ik ben geen Andre 3000- fan. Hij kan amper zingen, en rappen eindigd in een enorme ramp. Kelis komt te weinig naar voren, naar mijn idee. 1* voor Kelis.
9. Glow (ft. Raphael Saadiq): Eerste samenwerking met Raphael. Ik vind het een beetje saai. Vreemd dat ik Raphael eigenlijk niet hoorde. Slechte samenwerking! 2*
10. Sugar honey iced tea: Redelijk nummertje. 3*
11. Attention (ft. Raphael Saadiq): Tweede samenwerking met Raphael, en meteen hoor ik weer amper Raphael. Volgens mij is Raphael Saadiq een verzamelnaam voor het achtergrondkoortje van Kelis ofzo. 2,5*
12. Rolling through the hood: Redelijk goed nummer, alleen een beetje saai. 3*
13. Stick up: Goed nummer. 3,5*
14. Marathon: Laatste nummer. Redelijke afsluiter. Niet bijzonder. 2,5*

Na haar hits Trick me en Milkshake en Keep it down zwakt dit album nogal af, wat heel erg jammer is. Het is niet super slecht maar valt wel een beetje tegen.
Het gemiddelde van dit album wordt: 2,93. Dit wordt dus alweer 3*. Hiermee wordt dit het 3e beste album van Kelis tot nu toe.

avatar van pureshores
@Emile 93 -bij het intro maakt ze wel haar riem los

dit album duurt niet zolang vond ik-heb het gisteren weer eens opgerakeld.
De singles zijn nog steeds prima te pruimen en zoals velen al zeggen is vooral de eerste helft het interessantst. Vind Protect my heart wel irritant-weer zo'n Pharrell show nummer.
Van de 2e helft is Rolling through the hood ook een favo

Kelis is in de rnb altijd zo'n buitenbeentje gebleven die lak heeft aan de hokjesgeest van '00's rnb.
En ze was haar tijd misschien wel vooruit aangezien de massa nu allemaal de dance opzoekt (Usher. Ne-yo, Black Eyed Peas).
Dit bleek al bij Kaleidoscope

avatar van Twinpeaks
Stapje terug , maar met Trick Me een verschrikkelijke oorwurm . Hij klinkt nu nog steeds leuk. Milkshake is natuurlijk over de top troef . De rest draait lekker mee zonder te storen of er uit te springen. 3 sterren lijkt mij wel ok