The Temperance Movement - The Temperance Movement (2013)

Label: Earache

1. Only Friend (4:29)
  2. Ain't No Telling (3:52)
  3. Pride (5:39)
  4. Be Lucky (3:23)
  5. Midnight Black (3:46)
  6. Chinese Lanterns (3:21)
  7. Know for Sure (4:12)
  8. Morning Riders (3:40)
  9. Lovers and Fighters (4:39)
  10. Take It Back (3:04)
  11. Smouldering (5:47)
  12. Serenity (5:39)
avatar van keijzm73
Britten met Amerikaans aandoende rockmuziek. Een oerdegelijk rockalbum, wat het midden houdt tussen classic-rock en blues-rock. Redelijk gevarieerd, pakkend en toch mooi gelaagd. Zanger 'Phil Campbell' heeft een veneinig stemgeluid die deze ook mooi ingetogen weet toe te passen.

avatar van jailhouserocker1
Een TOP-album wat mij betreft. Het zijn idd Britten (Schotten) en de muziek is idd Amerikaans aandoend maar wel op een heel goede manier. Veel southern invloeden, waardoor het aan The Black Crowes en The Rival Sons doet denken. Kwalitatief doet het in ieder geval zeker niet voor deze bands onder. Het klinkt (uiteraard) een stuk Britser, dwz een stuk relaxter dan genoemde bands. Mooi gitaarwerk, waarbij de ene gitarist de riff speelt en de andere hem constant aanvult, fantastisch om te horen. Tel daarbij de goede zanger op en de strakke ritmesectie die in dienst van de drie speelt en je hebt een heerlijk (southern) rockalbum van een band die m.i. een mooie toekomst tegemoet gaat.

avatar van erwinz
Oerdegelijke bluesrock. Het klinkt direct lekker, maar wie zit hier op te wachten? Het was mijn eerste gedachte, maar ik weet inmiddels wel beter. Prima plaat!

Lees mijn recensie op:
De krenten uit de pop: The Temperance Movement - The Temperance Movement - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van jailhouserocker1
Ik vind je omschrijving uit je recensie beter dan je het hier omschreven hebt als oerdegelijke bluesrock, erwinz. Als ik daaraan denk, denk ik aan bv Julian Sas of Walter Trout enz. Dit is pure rock met idd bluesinvloeden (maar ja, welke rockband heeft dat niet), waarbij het afwisselend doet denken aan de Stones, Black Crowes, Rival Sons enz.
Overigens wel heel jammer dat er nog steeds maar zo weinig mensen dit album kennen, gezien de slechts 4 stemmen hier. Voor mij was deze band wel een van de grote verrassingen van het afgelopen jaar.

avatar van Germ
Germ (crew)
Aangename verrassing als opener op Werchter. Lekkere bluesy (hard) rock n roll, 70s style, waar ook de Black Crowes groot mee zijn geworden. De attitude die deze band live heeft komt helaas niet helemaal over op plaat, het klinkt iets matter. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ga deze band vooral live aanschouwen. De frontman is nog zo'n ouderwetse rocker. Quote: 'There's no sun, but I'm wearing shades, the sole reason to be in a rock n' roll band' . Die sfeer dus

Erg fijne plaat dit. Ben liefhebber van bands als Blackberry Smoke en de Black Crowes, en deze past precies in dat rijtje. Heerlijke bluesy rock & roll, prettig gitaarwerk, met erg prettige zangstem. "Midnight Black" is mijn favoriet.

avatar van erwinz
Nu verkrijgbaar in een luxe editie met live cd. Mooi

avatar van Niek
Mij iets te dik aangezet allemaal. Kan me wel voorstellen dat je dit goed vind, maar het is mij dus iets te.

avatar van jailhouserocker1
Wat is dit toch een geweldig album. Het swingt echt als een dikke tiet. Alles klopt hier. Zooooo jammer dan ook dat ze na dit album hun koers wijzigden en alleen nog maar belabberde albums uitbrachten. Ben de band dan ook helemaal uit het oog verloren.