Edie Brickell & New Bohemians - Ghost of a Dog (1990)

Label: Geffen

1. Mama Help Me (4:04)
  2. Black & Blue (3:55)
  3. Carmelito (4:16)
  4. He Said (5:31)
  5. Times Like This (2:56)
  6. 10,000 Angels (6:07)
  7. Ghost of a Dog (1:34)
  8. Strings of Love (4:13)
  9. Woyaho (2:35)
  10. Oak Cliff Bra (1:29)
  11. Stwisted (5:10)
  12. This Eye (3:17)
  13. Forgiven (5:34)
  14. Me by the Sea (3:04)
avatar van Twinpeaks
Lekker album van Brickell .Prima liedjes met kop en staart. Niet hemelbestormend maar dat hoeft ook niet . Op Amerikaanse leest geschroeide ambacht al had de productie wel iets pittiger gekund . Uitschieter is voor mij de opener Mama Help Me . Ook Strings Of Love raakt de snaar . 3 sterren

avatar van Ssst
Dit album mist de pakkende songs van het debuut. Alles kabbelt voort, de band klinkt lekker los alsof het een repetitie is, maar het mist urgentie. Tja, het is allemaal 'wel aardig', soms (met simpele clichématige teksten) vrijblijvend of zelfs irritant. Overbodig?

avatar van Rainmachine
Deze laatst meegenomen uit de 2e hands bakken voor een euro. Gewoon leuk voor de heb, meer niet. Het debuutalbum heb ik destijds tot vervelens toe aan moeten horen bij muziekvrienden die hier helemaal weg van waren. Het debuut is beter dan dit 2e album maar ik moet wel bekennen dat dat vooral door het niksige gekweel van Edie Brickell komt met (inderdaad) clichématige kinderlijke teksten. De band zelf speelt prima en heeft meer in huis dan te fungeren als ondersteuning voor mevrouw Brickell. Ik had haar denk ik direct de band uit gezet maar dan had de band ook meteen een andere naam moeten hebben.