Juicy J - Stay Trippy (2013)

Label: Taylor Gang

1. Stop It (3:21)
  2. Smokin' Rollin' (2:36)

met Pimp C

3. No Heart No Love (4:03)

met Project Pat

4. So Much Money (3:31)
  5. Bounce It (4:20)

met Trey Songz en Wale

6. Wax (3:33)
  7. Gun Plus a Mask (3:23)

met Yelawolf

met Justin Timberlake

11. Money a Do It (3:56)
  12. Talkin' 'Bout (4:21)

met Chris Brown en Wiz Khalifa

13. All I Blow Is Loud (3:38)
  14. Bandz a Make Her Dance (4:38)

met Lil' Wayne en 2 Chainz

15. Scholarship (3:29)

met A$AP Rocky

16. If I Ain't (3:44)
  17. One Thousand *

met Wiz Khalifa

18. Having Sex *

met Trina en 2 Chainz

19. One of Those Nights * (4:17)

met The Weeknd

totale tijdsduur: 1:01:39 (1:05:56)
avatar van NL_RAPPIN
Wat heeft No Heart No Love toch een heerlijke harde beat!

avatar van Harco
Even wat dingen nuanceren.

Harco schreef:
Zo ontzettend veel zin in. Plaat van het jaar, nu al.

Overduidelijk. En eigenlijk ook nog met de verkeerde verwachtingen.

Harco schreef:
Bounce It is een van de hardste tracks van dit album. Ik mis helaas de rauwe toon van die mixtapes: al die beats hier zijn allemaal iets te gepolijst. Poptrap kun je dit beter noemen.

Poptrap? Misschien. Het is eigenlijk niet eens echt trap; veel dromeriger allemaal - soms zelfs feestelijker. En toch wordt het af en toe wel dreigend zoals het een trapplaat betaamt. Bovendien: een ware trapartiest zou zijn eigen voorraad drugs er niet zelf doorheen brassen. Doet het ook heel goed wanneer je niet helemaal helder bent. Inmiddels al wel een keer of tweehonderd beluisterd, denk ik. Contemporary classic.

Bounce It, beste nummer van dit album? Nee, sowieso niet. Wax en Smoke a Nigga steken er heel hard bovenuit. En dat zegt wat met de overdosis aan kwaliteit op dit album. Het enige nummer waar ik niet blij van word is Show Out, en dat komt vooral door dat godsvreselijke refrein van Jeezy.

avatar van Holla
Show Out is 1 van de 2 nummers die ik nog te pruimen vind.

avatar van Harco
Ik vind de beat nogal inspiratieloos. Mike Will kan zoveel beter. Juicy komt verder prima uit de verf, maar Juicy verkracht de boel zo erg dat er niets meer te redden valt. Big Sean is ook maar een heel erg matige rapper die ook totaal niet op die beat past.

Wat is die andere track die je te pruimen te vindt dan?

Trouwens: die adlibs van dat gehoest in Smoke a Nigga zijn fantastisch verzonnen; zet de toon zo goed. Die baslijn in die track is ook zo gruwelijk.

avatar van Holla
Scholarship is de andere. Ik vind vrijwel alle vormen van rap wel vet, maar dit album kan me gewoon niet pakken.

avatar van Harco
Scholarship is een banger, ja. Zo belachelijk dat het mooi wordt. Dat refrein, haha. Overigens wel grappig, want een aantal vrienden van mij die normaliter niets met rap hebben - nou ja, weinig - vinden een aantal nummers hierop geweldig. Ondanks de dreiging die van sommige nummers uit gaat, doet het het fantastisch als stonermuziek. Daar dragen de dromerige sfeer en het charisma van de gastheer - en natuurlijk zijn teksten en bijbehorende manier van rappen - erg aan bij.

avatar van Yestsida
Het hardste nummer van het album heeft nu ook een clip, wel een zieke moet ik zeggen...

Harco schreef:

Wat is die andere track die je te pruimen te vindt dan?

Jeezy is de boosdoener; niet Juicy. Typfout.

Verder gewoon het allerhardste album sinds Underground Kingz.

avatar van bennerd
Dat is de allerhardste uitspraak sinds Underground Kingz.

avatar van Yestsida
Stay Trippy is het eerste (en tot nu toe enige) project van Juicy J dat ik beluisterd heb. Mijn verwachtingen waren hoog door sommige videos van zijn mixtapes, gastbijdrages en de singles voor dit album… maar dat deze LP zo goed ging zijn had ik niet verwacht!

Het spreekt voor zich dat je niet bij dit type Hip Hop moet zijn voor de (diepe) teksten, clevere rijmschema’s en/of rapkwaliteiten van de rapper in kwestie.
Nee, dit ga je pas kunnen waarderen als fan van Trap-music, het straatje van bijvoorbeeld een Waka Flocka Flame. Al klinkt dit wel wat strakker (en commerciëler) dan de laatst genoemde.

De nummers dat Delars en ik in twee van de vorige berichten al aanhaalde vind ik nog altijd even heerlijk (ja, dat is bijna alles op het project ). Het gebeurt nog bijna dagelijks dat er hier toch een aantal nummers beluisterd worden van deze CD.

Er is één nummer dat me niet veel doet op heel het album; The Woods. Raar, want als fan van beide heren had ik verwacht dat dit net één van de toppers ging zijn. De track is al wel gegroeid bij me, dus misschien komt het nog wel helemaal goed.

Vooral petje af voor Juicy J zelf, Crazy Mike, Mike WiLL Made It, Young Chop, Lex Luger, Project Pat, Yelawolf, Young Jeezy, Wiz Khalifa (op Smoke a Nigga), Lil’' Wayne, A$AP Rocky en The Weeknd voor hun werk op dit album!
Zelfs Big Sean en 2 Chainz stoorde me niet, wat tegenwoordig niet vaak meer voorkomt.

Laat The Hustle Continues maar komen later dit jaar. Dit album stond op nummer één op mijn jaarlijst van 2013.

avatar van Weirdo Wizzy
Juicy J is een rapper die alweer een tijdje meedraait in de scene. Half jaren 90 maakte hij al muziek met Three Six Mafia en met Stay Trippy maakt hij zijn commercieel meest succesvolle album - vermoed ik - tot nu toe.

Wat heeft de beste man ons te vertellen anno 2013? Nou niet veel verrassends. Qua inhoud gaat dit album niet schokkend diep. Wiet, vrouwen, wiet, geld, geweld en wiet zijn hier de voornaamste onderwerpen. Hier en daar weet hij het best leuk te brengen en komt hij met wat aardige lines waar ik toch wel om kan glimlachen. Dit gecombineerd met 'druggy' beats maakt dat Stay Trippy voor een fijne luistertrip zorgt

Juicy zelf is niet eens zo'n hele sterke rapper. Hij komt over het algemeen vrij lomp en monotoon voor de dag dus het is handig van hem om een blik gastartiesten open te trekken. Niet dat die allemaal even hoogstaand zijn maar het zorgt wel voor de nodige afwisseling. Met name Wiz Khalifa en Justin Timberlake vind ik van toegevoegde waarde. Daarentegen zijn de bijdrages van Big Sean en Lil Wayne erg zwak.

Verder hangt er een lekker stonersfeertje rond het hele album en met je verstand op nul kun je prima chillen op de fijne beats. De teksten neem ik voor lief en beluister ik met een knipoog. Het album had wel een kwartiertje korter gemogen van mij want het wordt zo nu en dan wat eentonig.

4 ster

avatar van Delars
Nog steeds is dit een geweldig album

avatar van FelipeGutiérrez
Ben van een 2,5 naar een 4 gegaan. Niet normaal hoe erg ik op deze man geslapen heb. Grappige In your face teksten van een van de meest charismatische figuren in hiphop vandaag de dag. Elke track is een banger! Begon laatst met het luisteren van zijn mixtape Blue Dream & Lean en Juicy J viel me opeens veel meer mee dan toen ik dit album luisterde toen het uitkwam. Dat is ook de reden voor mij geweest om deze nog een herkansing te geven. Het pakte goed uit voor onze leanboy uit Memphis.