Echo & The Bunnymen - Shine So Hard (1981)

Label: Korova

1. Crocodiles (5:05)
  2. Zimbo (3:29)
  3. All That Jazz (2:51)
  4. Over the Wall (5:23)
avatar van frolunda
Soundtrack van de gelijknamige (korte) film met prima live uitvoeringen van nog betere nummers.

avatar van Premonition
Deze vier bewerkte live nummers staan ook mijn remaster van Crocodiles. Clipje van Over the Wall van het concert in Buxton (17-1-1981) toegevoegd.
Prima EP van een band in vorm aan de vooravond van hun meesterwerk Heaven Up Here.

avatar van Mjuman
De mooiste versie - imo - van Zimbo staat op deze Echo & The Bunnymen - The Cutter (Vinyl) at Discogs

Mét de Royal Burundi Drummers - a.k.a Burundi Black - een opname van het WOMAD-festival, zomer '82.

avatar van Deranged
Hard shinen ja.

Ian had toen al de juiste attitude.

avatar van Frenz
Over herinneringen gesproken idd, eindexamenfeest van de KRO (?) werd georganiseerd in de Vereniging, we spreken 1981, hoofdact Echo & Bunnyman.

Zimbo staat nog steeds in mijn geheugen gegrift

avatar van Premonition
Een opgefrist versie (zowel beeld als geluid) van de video van het concert in Buxton is sinds anderhalf beschikbaar. Begin maar bij 10:00, daarvoor wat arty farty shots van de concertzaal en de band.

Echo's beste release.
Ze vaak gezien vanaf Heaven Up Here, live waren ze fantastisch (de laatste heb je mazzel als Ian niet te bezopen is).
Grappig dat Zimbo hier nog Zimbo heeft op HOH is dat veranderd in All my colours.

Grootfaas schreef:

Maar op concerten door Ian (nog) steeds aangekondigd met Zimbo

Dat zou kunnen, best wel wat concerten van Echo gezien de afgelopen 10 jaar maar misschien kon ik Ian niet zo goed meer verstaan