3 - Wake Pig (2005)

7. Dogs of War (4:18)
  8. Soul to Sell (2:35)
  9. One Way Town * (5:14)
  10. Queen (3:33)
  11. Circus Without Clowns * (4:19)
  12. Where's Max (2:18)
  13. Amazedisgrace (16:25)
avatar van aslan
aslan (crew)
is het raar dat ik hier zowel tool als king crimson in terughoor??
twee unieke bands die ik heel hoog acht maar waarvan ik nooit had gedacht dat ze konden worden gecombineerd tot iets geheel anders: ik vind dit album iig de moeite van het beluisteren waard: 4* bedankt voor de tip eddie

avatar van Eddie
Luister maar eens verder, ik sta verbaast hoe verschrikkelijk veel ik terug hoot in deze band, van Kings X tot Dream Theater en van the Beatles tot aan Ash meesterlijk, eigenlijk is 4.5* wat aan de lage kant voor een plaat waar ik niets negatiefs over kan verzinnen. ik verhoog gewoon naar 5*

(beste nummer: One Way Town, Where's Max)

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik heb hier een nummer van een band '3', genaamd Desde la vida... (van een gelijknamig album, ergens eind jaren '80). Die band bestaat uit 2 delen van het legendarische 3-tal Emerson, Lake & Palmer en nog een ander... maarr... dit is vast iets anders...

avatar van Exfrozen
Is het een geschikt album om te kopen als je alleen maar Alien Angel hebt gehoord en dat een supernummer vind?

avatar van Eddie
Alien Angel is idd wel redelijk representief voor de rest van de plaat. Dus wat dat betreft loop je geen risico.

ok dan hij is besteld .

avatar van Sammy
Bij de eerste luisterbeurt irriteerde ik me aan de stem, maar hoe vaker ik het album luister, hoe beter ik de stem in het geheel vind passen. Erg aparte cd met een mengelmoes aan verschillende stijlen die perfect in combinatie zijn gebracht. De stem doet trouwens denken aan die van een andere onbekende rock/metal-band: Ra. De stem zorgt ervoor dat het allemaal een beetje Oosters klinkt...zo ervaar ik het tenminste. Voorlopig 4 sterren voor deze cd.

avatar van Exfrozen
Ik heb hem binnen en ben er zeer over te spreken. En het is weer iets anders dan al die andere zwaardere metalen.

De kerel die de solo verzorgt in Bramfatura laat toch wel horen dat hij het goed kan en het is heerlijk om naar te luisteren.

Wat die rock/metal band Ra betreft. Ik zal het binnenkort nog maar eens opzetten om te beoordelen.

Trouwens is 2005 niet de release datum, zoals hier staat beschreven http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_Pig

Ik houd het nog even op 4,5*

avatar van HammerHead
Deze komt inderdaad uit 2005. Sterker nog, er bestaat ook een versie van deze plaat uit 2004 met 2 nummers minder en de nummers Monster en Where's Max verwisseld van plek.

3,5 ster overigens: goede plaat, maar de vocalen bezorgen mij af en toe wat irritatie.

avatar van Eddie
de officiele release datum is toch echt 2006, 16-01-2006 om precies te zijn. Ik heb hier namelijk de officiele promo voor me liggen. En daar staad het toch echt op. De plaat is idd al eens eerder verschenen maar dan in andere vorm.

avatar van Exfrozen
jij hebt dan een nieuwere. Ik kan nergens bij die van mij 2006 vinden.

godlydevil7
ik heb ook eentje met een andere cover, deze om precies te zijn:
Wake Pig
maar dat maakt niet uit, het album moet idd een beetje groeien, elke dag dat ik 'm luister ga ik 'm beter vinden, hij staat op het moment op 3,5***bij mij, en ik heb 'm pas 3 keer geluisterd, dus dat kan nog veranderen

hij is iig apart te noemen

avatar van Eddie
Laat de plaat groeien, het is langzaam maar zeker een van de beste platen die ik ken aan het worden

avatar van dynamo d
Ik las zonet dat 3 in het voorprogramma van de Amerikaanse tour van Porcupine Tree zal optreden.

avatar van Exfrozen
Mooi, krijgen ze misschien ook wat meer aandacht

avatar van james_cameron
Sterk, afwisselend album, vol lekkere songs. Niet alles is even sterk, maar de meeste songs zijn uitstekend. Heerlijk subtiel gitaarwerk ook.

Kingsnake
Heel fijn.

Maar moet nog wel een beetje aan de zang wennen.
Lijkt wel een deerne, zo nu en dan.

Kingsnake
Naarmate ik het meer hoor, vind ik het steeds beter, deze band.

Dregs staat ook op de voorgaande plaat

Het gitaarwerk en baswerk zijn bovenmaats en waanzinnig.