Rob de Nijs - Roman (1983)

Label: EMI

1. Liefde Is Niet voor Mij (4:30)
  2. Ik Geloof in Jou (3:55)
  3. Als Je Slaapt (3:10)
  4. 'n Beetje Meer (3:42)
  5. Voor 'n Ander (3:18)
  6. Blijf Je bij Mij (4:40)
  7. Laat Me Niet Alleen (5:01)
  8. Bo (3:59)
  9. 'n Schaduw (4:05)
  10. Na 't Feest (3:22)
  11. L.A.T. (4:08)
  12. Voor Robbert (4:22)
mijn eerste lp van rob de nijs. grappig die jaren 80 sound. staan een paar uitschieters op en wat gewonere nummers.

avatar van kaztor
Ik vind Bo een goed nummer.

Misschien is dit niet mijn stijl, maar Rob vind ik kwalitatief toch zeker bij de top horen van Nederlandstalige muziek, hoe summier die ook mag zijn.

Jack in the Box
kaztor schreef:
Ik vind Bo een goed nummer.

Bo Derek was toen echt een lekker ding en die andere waar ik gek op was: Ellen Foley, dus Bo's bitcherige zus die toen met een van die gasten van The Clash ging.

avatar van Poeha
Bo en 'n Beetje Meer blijven de bovenliggende tracks hier.

Op de één of andere manier trekt de muziek van Rob de Nijs me op zijn tijd wel.

avatar van steven
vind rob weinig , maar Bo is echt een classic

avatar van Deranged
Goed album.

Aardig album mooi album.

Net een tandje beter dan Vrije Val maar nee.

Ook deze weer geen Pur Sang.

Blijft voor mij de onbetwiste voltreffer.

Wonderschone ballades als Koele Tranen, Tussenkleuren en natuurlijk het adembenemende Rose Hotel.

Hier allemaal net niet.

Grappig detail dat mij toch even wist te verrassen is overigens wel dat het eerste nummer uit maar liefst twee vertalingen van niemand minder dan John Cale blijkt te bestaan.

Namelijk I'm Not the Loving Kind en Close Watch. Eerstgenoemde hier als 'liefde is niet voor mij' en laatstgenoemde als 'ik hou mijn hart vast als ik jou weer zie'.

Is dus niet eens zozeer een nummer dat in dezelfde periode van John Cale had kunnen zijn.

Het is dus ook echt.

Een nummer van John Cale.

Twee welteverstaan.

Geinig wel.

Maar nee: geen Pur Sang, dus.

avatar van kaztor
Ik Geloof In Jou is overigens een cover van Gerry Rafferty’s Along The Way.