Soulfly - Savages (2013)

Label: Nuclear Blast

1. Bloodshed (6:55)

met Igor Cavalera Junior

2. Cannibal Holocaust (3:29)
  3. Fallen (5:55)

met Jamie Hanks

4. Ayatollah of Rock ‘N’ Rolla (7:29)

met Neil Fallon

5. Master of Savagery (5:10)
  6. Spiral (5:34)
  7. This Is Violence (4:23)
  8. K.C.S. (5:16)

met Mitch Harris

9. El Comegente (8:17)

met Tony Campos

10. Soulfliktion (5:40)
  11. Fuck Reality * (5:25)
  12. Soulfly IX * (5:55)
woordenaar
Toch weer benieuwd naar, al is het maar voor Soulfly IX.

avatar van king_pin

B.V
king_pin schreef:
Welke Igor is nou gastdrummer op bloodshed, max zn broer of zn zoon?

Volgens mij is z´n zoon de nieuwe drummer van Soulfly. David Kinkade is geloof ik weg.

avatar van Eddie
En hop in galop, naar de platenboer op 4 oktober . Soulfly is mij nog nooit echt heel erg tegen gevallen, dus dat zal dit keer ook wel niet het geval zijn

<Edit> ik kon de verleiding niet weerstaan om het alvast van het web te plukken. Conclusie; Het is Maxie wederom gelukt om een lekkere plaat vol met hedendaagse 'beuk en spring' metal te maken. Net als de vorige, pak en beet, drie á vier platen is er helemaal niets nieuws onder de zon. Het enige opvallende is dat Max zijn zoon nu trommelt (maar zolang de drummer geen Dave Lombardo, Gene Hoglan of iets van die garde heet is de drummer echt de laatste muzikant die mij intereseert).

Ik vraag me alleen af bij het zien van de hoes, welke hoezen zijn er afgekeurt???? als dit het mooiste ontwerp was dat op tafel kwam dan is zou ik eens op zoek gaan naar een ander ontwerp buro! Dit heeft meer weg van een zo'n hoesje van een goedkope PC-games die je vroeger bij knaakland uit de bak kon vissen.

avatar van Banjo
de cd hoezen van soulfly zijn nooit echt mooi geweest..

Eddie schreef:

avatar van Hega
Het valt me wat tegen.
Vooral de zang is niet echt denderend op een aantal nummers.
Toch is het verder wel lekker energiek.

woordenaar
Jammer dat Soulfly IX alleen als bonustrack is. Ook ik vind het album tegenvallen, te weinig variatie, te monotoon.

avatar van james_cameron
Negende album alweer; de band maakt echt overuren de laatste jaren en levert bijna ieder jaar een plaat af. Leuk voor de fans natuurlijk, maar de hoge productiviteit staat sporadisch de kwaliteit wel in de weg. Niet dat dit een slecht album is, zeker niet, maar de verrassing is er toch wel behoorlijk af inmiddels. Max Cavalera weet echter nog steeds te overtuigen, zowel als zanger als componist. Ditmaal heeft hij zijn zoon Zyon ingelijfd als drummer en deze doet het helemaal niet onverdienstelijk. De gebruikelijke stoet van ruige beukers trekt compromisloos voorbij. Love it or hate it, maar je krijgt bij Cavalera en co. wel altijd waar voor je geld.

avatar van Jelle78
Matig, zeer matig. Dat is van ik er na één luisterbeurt van vindt. Het klinkt allemaal heel plichtmatig en futloos. We gooien er een paar standaard thrash/death riffs in, Max brult de boel vol zoals hij dat al vele jaren doet, er zitten weer wat wereldmuziek elementen in en oh ja, we nodigen ook nog een paar gasten uit. Maar in dit proces is ome Max vergeten om ook een paar goede songs te schrijven. En ook het heilige vuur heeft hij helaas thuis gelaten. Nu klinkt het allemaal zeer bekend en standaard in de oren. Nee, dit gaat hem voor mij niet worden.

avatar van JacoBaco
Weer niet zo heel goed... Hoewel de vorige ietswat tegenviel had ik alsnog een nieuwe Cavalera Conspiracy gewild. Maar nee, dus dan luister ik veel liever naar de nieuwe Pro-Pain.

avatar van krosnicky
king_pin schreef:
Welke Igor is nou gastdrummer op bloodshed, max zn broer of zn zoon?

ne Igor Jr is zingt ook in dit nummer en het is Max Zijn andere zoon Zyon die nu de vaste drummer is