Iron Maiden - Ed Hunter (1999)

Label: EMI

1. Iron Maiden [Live] (4:30)
  2. The Trooper (4:14)
  3. Number of the Beast (4:55)
  4. Wrathchild (2:58)
  5. Futureal (2:58)
  6. Fear of the Dark (7:21)
  7. Be Quick or Be Dead (3:27)
  8. 2 Minutes to Midnight (6:04)
  9. Man on the Edge (4:14)
  10. Aces High (4:33)
  11. The Evil That Men Do (4:37)
  12. Wasted Years (5:09)
  13. Powerslave (6:52)
  14. Hallowed Be Thy Name (7:15)
  15. Run to the Hills (3:57)
  16. The Clansman (9:02)
  17. Phantom of the Opera (7:10)
  18. Killers (5:04)
  19. Stranger in a Strange Land (5:46)
  20. Tailgunner (4:13)
leroy*
wie heeft dat spel ?

avatar van Eddie
Dit is een van de weinige cd's die nog ontbreekt aan Eddie's maiden collectie, ik weet het het is onvoorstelbaar, maar ik vond destijds dat een Metal band geen computerspellen behoorde te maken en heb hem uit pincipe nooit gekocht, ook alle nummers op de verzamelaar had ik al, en per slot van rekening was Best Of The Beast ook nog niet zo lang uit, dus er zaten niets nieuws bij (alleen Futureal & The Clansman)

Oh ja, Edward The Great heb ik ook niet

leroy* schreef:
wie heeft dat spel ?

I do !!

avatar van metalfist
zou je dit nog ergens kunnen kopen ofzo?

wil echt wel doodgraag hebben

avatar van HammerHead
Ja, ik ben dit laatst nog tegen gekomen. Ik dacht bij de Velvet in Delft, maar dat weet ik niet meer zeker.

avatar van metalfist
Ik ben slecht in aardrijkskunde maar waar ligt Delft?

In Nederland.

verdorie ik woon in Belgie

avatar van HammerHead
Tussen Rotterdam en Den Haag.

avatar van metalfist
ja daar geraak ik toch nooit
ik zal hem misschien wel is pindakazen

avatar van paulisdik
Ik hem gewoon gekocht in media markt alkmaar.

avatar van eddy_lives
moet ik toch ook eens gaan kijken, lijkt me toch wel de moeite waard... dat spel dan, die cd voegt natuurlijk niks toe

avatar van Eddie
Geloof me, dat spel stelt ook weinig voor. wat ik mij kan herrineren is het een heel simpele single shooter.

avatar van eddy_lives
ik krijg hem van de week binnen, dus zal even kijken of het de moeite waard is... verwacht er natuurlijk niet veel van, het spel is natuurlijk zwaar gedateerd enzo. maar lijkt me toch leuk om door de iron maiden cd-hoes omgevingen te lopen, met een aangenaam achtergrondmuziekje

avatar van i.Ron S.
Ik vond het spel destijds toch wel knap maar je kon niet vrij rondlopen en na level 2 of 3 werd het aardsmoeilijk en telkens moest je de level volledig opnieuw beginnen als je dood was.
Ik heb het na een tijd opgegeven.
Maar het introfilmpje was knap gemaakt(voor die tijd toch) en de groepsleden hadden meegeholpen met de geluiden voor het spel.

Spijtig dus dat er geen keuze was op vlak van niveau, in mijn geval amateur dus.

De best of cd's, daar heb ik nauwelijks naar geluisterd, omdat best of the beast er al was en ik heb het er ook meer voor om de albums apart te luisteren, ze hebben toch wel allemaal hun eigen stijl.

Wel goed voor een best of dat Stranger in a Strange Land er op staat, het was destijds een best of samengesteld uit de keuze van de fans dacht ik(een top 20) maar Sign of the Cross kon er niet op wegens te lang.

Maar ik ben het nog wel hier en daar tegengekomen de laatste jaren, misschien op Graspop bij die metalmarket.

Akron777
Eerste plaat die ik ooit van Iron Maiden had binnengehaald , en sindsdien werd ik fan van Maiden en van het hele Metalscene. In het spel kwam ik tot aan Powerslave. De nummers zijn inderdaad een top 20 van de door de fans geselcteerde nummers.

Gewoon wéér een verzamel cd van Maiden, het spel was daarentegen (in die tijd) een leuke toevoeging. Vandaag de dag is het zwaar verouderd en ik vraag me af of het uberhaupt nog wel draait op de hedendaagse computers...

Ik heb hier zelfs nog een poster liggen van vóór het uitkomen van deze cd. Daarop word reclame gemaakt voor het Iron Maiden spel, maar niet voor EdHunter maar een PlayStation spel! Dat spel is ook weldegelijk gemaakt maar is in vrij vroeg stadium afgekeurd voor zo ver ik weet. Het is dus nooit uitgekomen.

Thorak schreef:

Op mijn vista systeempje wel iig. het draait niet lekker soepel maar het draait wel. Heb het spel trouwens nooit gespeeld, alleen een keer geïnstalleerd om te kijken of het werkte.

avatar van petdetect
Eddie schreef:

En anders kun je windows het spel laten opstarten in bijvoorbeeld XP-modus!

avatar van Sir Spamalot
Iron Maiden is sinds mijn kennismaking met Metal in de vroege jaren tachtig (inderdaad, zo oud ben ik al) één van mijn favoriete groepen, één van die grootheden waarvan ik alle studioalbums én alle livealbums verzamel. Ed Hunter is de enige verzamelaar die ik heb, een jewel case met drie cd's: cd 1 is de eerste 14 tracks, cd 2 is half en half de resterende 6 tracks van deze verzamelaar en de installatie cd van dat spel, cd 3 is dan The Game.

Dit dateert uit 1999, dus de eerste glorierijke periode met Bruce Dickinson en de periode met zijn tijdelijke opvolger Blaze Bayley, die het moeilijk had: een sympathieke kerel, daar niet van maar met een beperkter stembereik op albums waar de schrijversput van bassist Steve Harris op een laag niveau stond. Ik heb ze toen nog live gezien in de Brielpoort in Deinze tijdens de toer voor The X Factor, inderdaad voor eens niet in het grotere Vorst Nationaal in Brussel.

Veel kan ik niet zeggen over de tracklist, overbekend en over voorgekauwd natuurlijk. Van het spel, first person shooter is het toch, herinner ik me ook niet veel, behalve dat het een heel gedoe was om het uit te spelen en eens dat gebeurd was, vloog mijn interesse weg. Nu zou ik het toch niet kunnen spelen, want na al de AT286, de AT386, de Pentiums en weet ik al, heb ik nu laptop zoveel, maar zonder cd- of dvd-speler. Andere tijden.

Ik ben nooit een gamer geweest, geen tijd hiervoor, nog minder zin en zeker nu met al die beeldschermen die vele medemensen veranderen in schermzombies. Geef mij maar een muziekje of een goed boek. Wel heb ik nog mijn Atari 2600, voor mijn verjaardag gekregen van mijn ouders lang geleden, blijkbaar is zo'n ding nu vintage, met zijn krakkemikkige joysticks en cartridges. Misschien wordt die nog een kleine bijkomende pensioenpijler?