UFO - Live (1972)

Label: Decca

1. C'mon Everybody (4:10)
  2. Who Do You Love (9:00)
  3. Loving Cup (5:10)
  4. Prince Kajuku / The Coming of Prince Kajuku (8:20)
  5. Boogie for George (11:30)
  6. Follow You Home (6:00)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Na twee studioalbums (UFO 1 uit 1971 en UFO 2 Flying uit 1973) kwam al een livealbum uit, opgenomen in Tokyo, Japan. Volgens Pete Way was Prince Kajuku een hit in Japan, samen met Cmon Everybody en werd dus dit live-album opgenomen, oorspronkelijk enkel uitgebracht in Japan.
Dit is UFO in de oerbezetting met Phil Mogg (zang), Mick Bolton (gitaar), Pete Way (bass) en Andy Parker (drums). De eerste drie nummers zijn covers, de laatste drie nummers zijn eigen werk. Jaren ’70 rock ‘n’ roll met een prima gitarist Mick Bolton, met lange jams want geef toe: 6 nummers in drie kwartier. Na dit album verscheen Michael Schenker als vervanger van Mick Bolton ten tonele…

avatar van Dream Theater
Dit is toch even wat anders dan dat we later van UFO gewend zijn maar het klinkt zo lekker 70thies!
Lang uitgesponnen nummers ( Boogie for George) met lekker gitaarwerk van Mick Bolton. The Coming of Prince Kajuku is ook zo`n heerlijk nummer. Dit is toch heel wat anders dan die moderne metal waar moeilijk doenerij centraal staat en de essensie van de muziek ver te zoeken is.

buizen
Dit lijkt me wel een collectorsitem. Zou 'm graag op vinyl willen hebben. De oerjaren van UFO, geweldig. (hoewel ik de latere ingeslagen weg, en zeker Phenomenom, beter vind).