At the Drive-In - In Casino Out (1998)

Rock / Punk
Label: Fearless

1. Alpha Centauri (3:13)
  2. Chanbara (2:59)
  3. Hulahoop Wounds (3:24)
  4. Napoleon Solo (4:48)
  5. Pickpocket (2:38)
  6. For Now.. We Toast (3:02)
  7. A Devil Among the Tailors (3:12)
  8. Shaking Hand Incision (3:36)
  9. Lopsided (4:41)
  10. Hourglass (3:25)
  11. Transatlantic Foe (3:37)
avatar van otherfool
1,5
Na jaren weer eens opgezet maar ik vind het allemaal niet zo spannend eigenlijk. Toch teveel geschreeuw voor mij. Knap dat jullie daar überhaupt teksten uit kunnen halen. Napoleon Solo is een hoogtepuntje, Lopsided ook wel, maar verder is dit eigenlijk niks voor mij. 1,5* dan maar.

avatar van Gajarigon
Eén van de voornaamste voorvechters van de post-hardcore was At the Drive-In. Hun muziek is best te omschrijven als energierijke punkrock die bij momenten verrassend melodieus uit de hoek komt en met expressieve vocalen. Na het debuut Acrobatic Tenement maakte de band furore met hun energetische optredens, maar nadat hun label Flipside ermee kapte leek een nieuw album uitbrengen een lastige taak. Slechts met moeite vonden ze nieuwe gegadigden om een tweede album uit te brengen, want ze hadden (mede dankzij het nogal belabberde debuut) de reputatie dat ze op cd het live-niveau niet haalden. Dit probleem, zo het er al één was, werd omzeild doordat ze dit album live in de studio opnamen. Het resultaat is wel dat In Casino Out, hoewel overmatig gevuld met adrenaline, muzikaal wat dof klinkt en qua zang vaak net iets te hard. De nummers op zich zijn zeker beter dan het debuut, en op enkele uitzonderingen na van het niveau van Relationship of Command. Niet het ideale album om de groep te leren kennen, maar voor de fans een leuke, zij het duidelijk minder goed klinkende afwisseling voor Relationship of Command.