Donato Dozzy - Plays Bee Mask (2013)

Italiƫ

5. Vaporware 05 (6:03)
  6. Vaporware 06 (4:48)
  7. Vaporware 07 (8:54)
tuktak
En toen had een of andere malloot het gehele album op Youtube gezet. Hoe verwerpelijk ook, het geeft mij mooi de kans om deze plaat onder de aandacht te brengen.

Vaporware 1
Vaporware 7

7 bewerkingen van de track Vaporware van Bee Mask. Zeker geen remixen, maar meer in de stijl van Deepchord´s Vantage Isle. Compleet hypnotiserend, overrompelend en behoorlijk geniaal.

avatar van brooklyn
Wat een muziekjaar is dit zeg... ben weer benieuwd.

avatar van -SprayIt-
Ont-zet-tend mooi.

avatar van John Doe
En heerlijk te behappen door de lengte en volgorde. Heel strak uitgevoerd! Mooie bedachtzame arpeggio's in elke track, schone zachte akkoorden erachter, zachte fluisterdrums...

Heel oud in veel middelen, maar toch klinkt het fris qua uitvoering. Fijn hoe dit niet volledig naar één genre toe hangt. Het ligt onder andere tussen ambient muziek, (dub)techno en trance -de laatste track met name- in. En tegelijk heeft het niks met één van die genres te maken, prachtig.

Sommige tracks, zoals ''Vaporwave 06'', doen mij aan de minimale klassieke componist Steve Reich denken (Luister eens naar deze uitvoering van ''Music For 18 Musicians'' - die past perfect na dit album).

Zeker 4.5*.

Nou enigzins benieuwd naar de originele ''Bee Mask'', die op het mooie Room40 is uitgekomen.

avatar van Tha)Sven
Tijd om dit meer onder de aandacht te brengen, hoewel dat vast zal volgen na zo'n hoog gemiddelde. Sterke plaat, fantastisch geproduceerd. Het geluid klinkt erg vol en warm en ieder nummer weet zichzelf evenwichtig op te bouwen.
De zoveelste electronic release dit jaar die me werkelijk liet genieten.

avatar van sander.
Met die regen opnames in het intro en die zachte belletjes doet het me telkens denken aan dit album van Yagya...

Dat terzijde. Dit is een fantastisch album. Intense geluiden, heerlijk gelaagd.

avatar van Crushlyy
Fanboy Benny Rodrigues interviewt Donato Dozzy:

*klik*

avatar van Monsieurjelle
Dat interview door Benny is geniaal. Leuk artikel!

avatar van zaaf
ik ben zeeeeeeer selectief als het gaat om ambient. maar dit plaatje is voor mij smullen. het verveelt niet en smaakt naar meer!

teruglezend: het is zeker bijna etenstijd

avatar van trebremmit
Ik vind lang niet elke track goed eigenlijk, track 6 en 7 vind ik bijvoorbeeld niet zo boeiend. Van mij had het allemaal wel zo diep mogen klinken als track 5, die echt heel goed vind.