David Arnold - Independence Day (1996)

Score
Label: RCA

1. 1969 -We Came in Peace (2:04)
  2. S.E.T.I. -Radio Signal (1:52)
  3. The Darkest Day (4:13)
  4. Cancelled Leave (1:45)
  5. Evacuation (5:47)
  6. Fire Storm (1:27)
  7. Aftermath (3:35)
  8. Base Attack (6:11)
  9. El Toro Destroyed (1:30)
  10. International Code (1:32)
  11. The President's Speech (3:10)
  12. The Day We Fight Back (4:58)
  13. Jolly Roger (3:15)
  14. End Titles (9:08)
neo (crew)
Arnold's stijl van Stargate is duidelijk aanwezig in deze score. Thematisch is de componist gegroeid. Alleen al naar de end credits luisteren geeft al genoeg weer van zijn groei. Het massale koor weet precies de benodigde dreiging op te roepen en Arnold gebruikt dit koor uiterst effectief. 4.5 sterren

neo (crew)
Let ook op het gebruik van het ritme van morse coden in een iets meer muzikale vorm in zowel het begin van de score als in ''International code''!

En ...

Let ook eens op de cover. Net onder de naam van de componist zie je in de UFO Mickey Mouse afgebeeld.

Dit volledig niks meer met de muziek te maken te hebben.

neo (crew)
Nee dit heeft er behoorlijk mee te maken, net als probleem dat mensen (misschien?) door het iets wat kleinere plaatje het niet zien

Des te meer reden om de CD aan te schaffen

heel mooie score. alle nummer zijn heel mooi. ik heb nog niet erg veel scores van David Arnold gehoord maar deze heeft hij toch niet slecht gedaan.