Glass Hammer - The Inconsolable Secret (2005)

Label: Arion

1. A Maker of Crowns (15:21)
  2. The Knight of the North (24:39)
  3. Long and Long Ago (10:23)
  4. The Morning She Woke (5:36)
  5. Lirazel (4:30)
  6. The High Place (3:33)
  7. Morrigan's Song (2:23)
  8. Walking Toward Doom (2:06)
  9. Mog Ruith (2:03)
  10. Through a Glass Darkly (6:55)
  11. The Lady Waits (5:46)
  12. The Mirror Cracks (2:12)
  13. Having Caught a Glimpse (13:23)
avatar van Flipper
Op dit dubbelalbum komt met name de voorliefde voor de muziek van Yes tot uiting. Het is een mix van ELP/YES en Dead Can Dance (CD2). Van 'Having caught a glimpse' krijg ik de rillingen, zo mooi, Een van mijn favorieten van 2005.

avatar van snarf349
culture of ascent heet de nieuwe plaat van glass hammer.

en hij is gelekt.

avatar van snarf349
en daar staat me toch een mooi nummer op - life bij light -, over yes gesproken !
gezongen door jon anderson.

avatar van Brunniepoo
Al een tijdje niet meer verkrijgbaar dus het heeft me nog best even gekost om een origineel exemplaar te bemachtigen van deze veelgeprezen cd.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik er nou van vind. Muzikaal is het groots, meeslepend, vooral heel erg Yes (ELP hoor ik er beduidend minder in) en bovenal: erg goed.

Maar dan die zanger