Incubus - Fungus Amongus (1995)

Rock / Funk
Label: Epic

1. You Will Be a Hot Dancer (3:47)
  2. Shaft (3:14)
  3. Trouble in 421 (4:41)
  4. Take Me to Your Leader (4:27)
  5. Medium (3:12)
  6. Speak Free (4:54)
  7. The Answer (3:02)
  8. Psychopsilocybin (4:19)
  9. Sink Beneath the Line (3:15)
  10. Hilikus (3:15)
Lekkere metal, lekkere funk. Dit is echt super. Het lijkt wel erg veel op de beginperiodes van Faith no more en Red hot Chilli Peppers. Maar dat maakt niet uit. In die tijd waren die bands ook veel beter dan nu.

avatar van Haveaniceday
Persoonlijk vind ik de opvolgers van het debuut beter, geraffineerder (en dan met name de 3 opvolgers, de laatste 2 albums vallen me een beetje tegen..). En toch nog steeds af en toe die uitspattingen, al zijn die er wel een stuk minder vaak.

Fuser
Dit is samen met SCIENCE mijn favoriete album van Incubus. In dit album vinden we nog de roots terug van Incubus en de funk druipt er vanaf. Daarnaast is het experimentele aan het album een goed kenmerk zoals Incubus in mijn mening hoort te zijn.
Helaas zijn de recentere albums niet meer in de trant van Fungus en SCIENCE en moeten we het dus doen met deze; in mijn ogen geweldige platen.
Misschien hoop ik vrijdag nog op Take Me to Your Leader live, maar ik denk dat die hoop snel vervlogen is...

avatar van Ploppesteksel
Zeer funky hier nog, Hilikus is mijn favoriet.

avatar van Ploppesteksel
Toch wel stilletjes aan het groeien naar het beste album van Incubus? Die rauwe onversneden metal-funk combinatie begint nu grote impact te krijgen, dit is zoals ik Incubus graag meer wil horen maken. Geen enkel echte uitblinker (al vind ik Hilikus schitterend) maar gewoon een fantastisch goed album met allemaal funky pakkende nummertjes...

Jave
Ik heb incubus leren kennen met anna molly en love hurts. daarna de cd morning view die ik persoonlijk één van hun beste platen vind. deze plaat wekt bij mij een dromerige, bijna melancholische sfeer op. daarna ging ik af op hun oudere werk: science. hoewel het een totaal ander genre is vind ik de plaat geweldig. ik vind het een troef dat incubus durft afwisselen. nu ben ik fungus amongus aan het beluisteren, voorlopig vind ik die plaat wat minder maar met hoogtepunten. moet er wel nog wat meer naar luisteren, misschien pas ik mijn mening nog aan.