Cult of Luna - Vertikal II (2013)

Zweden
Label: Indie

1. Oro (7:20)
  2. Light Chaser (6:23)
  3. Shun the Mask (11:58)
  4. Vicarious Redemption [Justin K. Broadrick Remix] (9:38)
avatar van Don Cappuccino
De remix van Vicarious Redemption is hier te beluisteren.

avatar van robbizzel
Waarom staat deze niet gewoon bij de discography van Cult Of Luna?? beetje vreemd..

Harco
Omdat "of" hier met een hoofdletter is geschreven, i.t.t. de rest van de Cult of Luna-albums.

avatar van robbizzel
En wat is de logica erachter? Neem aan dat het een foutje is en dat deze EP gewoon bij de normale Cult Of Luna discography komt.

avatar van Don Cappuccino
Ik verander hem even naar Cult of Luna zodat hij bij de andere albums komt te staan.

robbizzel schreef:

Dat kun je ook zelf corrigeren he, zou je na 5 jaar bivakkeren op deze site inmiddels wel achter moeten zijn.

avatar van robbizzel
Stiekum nog wel een beetje benieuwd hiernaar hoewel het eerste deel me toch best tegen viel jammer genoeg. Maar ze hebben nog wel aardig wat crediet bij mij

avatar van AOVV
Leuk nummer, ook weer 'ns wat anders. Cult of Luna lijkt de lijn van 'Vertikal' op deze EP verder te gaan trekken, al is dit slechts één nummer..

avatar van Don Cappuccino
De EP is inmiddels volledig te streamen via Metal Injection.

avatar van JSPR_G
Shun the Mask is echt een geniaal episch nummer van hetzelfde niveau als (de originele versie van) Vicarious Redemption.
Sterke ep verder, enkel de remix van Vicarious Redemption vind ik niet zo denderend en had ik er liever niet op zien staan.

avatar van Don Cappuccino
Oro lijkt op een verlenging van Passing Through. Voor de rest haalt deze EP nergens het niveau van het eerste deel, misschien wel het minst goede werk van de band in een behoorlijke tijd. Shun The Mask is een erg sterke track en de remix van Vicarious Redemption vind ik ook prachtig. Light Chaser is erg monotoon en heeft weinig dynamiek. 3,5 ster.

avatar van HammerHead
Interessant EP'tje. Oro en Shun the Mask hadden met gemak op de full length kunnen staan en daar zelfs tot de betere nummers behoort. Het voortkabbelende Light Chaser is echter iets te veel van het goede en ook de remix van Vicarious Redemption voegt wat mij betreft maar bitter weinig toe aan het origineel.

Al met al vind ik 'm kwalitatief vergelijkbaar met z'n grote broertje, een heel redelijk album dus.

avatar van james_cameron
Leuke aanvulling op het eerder dit jaar uitgekomen album Vertikal. Verwacht echter niet al te veel van deze EP, want de vier aanwezige songs zijn aan de langdradige en eentonige kant. Lekker dreigend van sfeer, dat wel, en de afsluitende remix van Vicarious Redemption mag er zijn.

avatar van Fred Zed
Ik vind deze toevoeging aan Vertical beter, alle 4 de songs zijn best lekker & het laatste nummer de remix van Vicarious steekt er zelfs met kop en schouders bovenuit.
Must have voor de diehard fans imo.
Nu nog van die screamer only vanaf geraken, hun "normaal" gezongen tracks zijn steeds toch het betere COL werk.

avatar van Fred Zed
Weldra een nieuw album maar ondertussen gaan ze op toer met "Somewhere along the highway" 10Y