Keane - The Best Of (2013)

Label: Island

1. Everybody's Changing (3:35)
  2. Somewhere Only We Know (3:55)
  3. Bend and Break (3:38)
  4. Bedshaped (4:35)
  5. This Is the Last Time (3:27)
  6. Atlantic (4:10)
  7. Is It Any Wonder? (3:05)
  8. Nothing in My Way (3:59)
  9. Hamburg Song (4:37)
  10. Crystal Ball (3:53)
  11. A Bad Dream (5:02)
  12. Try Again (4:27)
  13. Spiralling (3:24)
  14. Perfect Symmetry (5:11)
  15. My Shadow (4:49)
  16. Silenced by the Night (3:16)
  17. Disconnected (3:56)
  18. Sovereign Light Café (3:28)
  19. Higher Than the Sun (3:21)
  20. Won't Be Broken (3:42)
  21. Snowed Under * (3:49)
  22. Walnut Tree * (3:37)
  23. Fly to Me * (5:32)
  24. To the End of the Earth * (3:02)
  25. The Way You Want It * (3:16)
  26. Something in Me Was Dying * (4:46)
  27. Allemande * (4:23)
  28. Let It Slide * (4:09)
  29. He Used to Be a Lovely Boy * (3:36)
  30. Thin Air * (3:56)
  31. The Iron Sea [Magic Shop Version] * (4:29)
  32. Maybe I Can Change * (3:55)
  33. Time to Go * (3:49)
  34. Staring at the Ceiling * (3:50)
  35. Myth * (4:54)
  36. Difficult Child * (3:44)
  37. Sea Fog [Live in Mexico City] * (3:41)
  38. Russian Farmer's Song * (6:34)
  39. Somewhere Only We Know [Live: Amazon Artist Lounge] * (3:55)
totale tijdsduur: 1:19:30 (2:38:27)
avatar van pjh1967
Geen The Lovers Are Losing?

avatar van Jizze
Raar dat die er niet op staat inderdaad. Nu staan er 7 nummers van Under the Iron Sea en maar 2 van Perfect Symmetry, Ik had Try Again vervangen voor The Lovers Are Losing.

avatar van chevy93
Bij de bonustracks zo te zien een heleboel B-kantjes, interessant.

Fly to Me is sowieso één van mijn favoriete Keane-nummers.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De eerste twee singles en "Stop For A minute" had ik hier toch ook graag zien opstaan (bijvoorbeeld in ruil voor "Try Again" en "Perfect Symmetry", die het chartgewijs nu niet bepaald goed hebben gedaan).

We Might As Well Be Strangers staat er ook niet tussen.. Slechte compilatie

avatar van Jizze
Logisch dat die er niet op staat, want dat was geen single.

avatar van chevy93
Bovendien, is 5 nummers van het debuut niet genoeg?

Jizze schreef:
Logisch dat die er niet op staat, want dat was geen single.

Dat was het zeker wel

avatar van jasper1991
Werd tijd, op zich prima ding. Ik mis alleen The Lovers Are Losing en die zou ik in de plaats van Atlantic zetten. Laatstgenoemde vind ik eigenlijk meer een album-lied, het fungeert ook als een soort intro.

We Might As Well Be Strangers is niet nodig op deze verzamelaar vind ik ook.

coldwarkids schreef:

Dat was het zeker wel

Hmm ja, je hebt gelijk. Het heeft alleen vrijwel nergens de hitlijsten gehaald, dus in dat opzicht is het niet raar dat hij de Best Of niet heeft gehaald.

avatar van coldwarkids
Ja oke.. maar jammer voor zo'n mooi nummer eigenlijk

avatar van KKOPPI
Het nieuwe nummer Higher than the Sun is wel een pareltje....

avatar van SOAD
Toch nog maar even snel een best off uitbrengen als je besloten hebt om te stoppen.

avatar van Gloeilamp
Keane heeft veel (grote) hits gehad en stopt er nu mee, een best of is daarom echt niet zo raar.

avatar van chevy93

Er wordt overigens niet bericht over een stop, maar over een pauze.

"De band last een pauze in om aandacht te kunnen besteden aan soloprojecten"

avatar van sergifornia
Die oude b-kantjes

Ik mis ook "The Lovers Are Losing". Waarom kan men nooit een "volledige" compilatie uitbrengen.

avatar van Roytjuh
Ondanks dat het een geweldig 'best of' album is, is het naar mijn mening niet het allerbeste van het Keane. Daarmee wil ik zeggen dat er veel betere nummers zijn, die op zijn minst ook een plaats verdienen op de algemene eerste cd. Helaas zitten daar ook niet uitgebrachte singles bij, zoals 'You Are Young' en 'The Frog Prince'. Prachtige nummers, maar geen singles.

Voor de rest een heerlijke toevoeging aan mijn Keane verzameling!

avatar van KKOPPI
'Russian Farmer's Song' het nieuwe beste nummer van Keane naar mijn mening.

avatar van tbouwh
Ben een enorme fan van Keane; het is daarom dan ook enorm fijn te zien dat er, voordat de band een ´pauze´ inlast ( de vraag is of het een pauze betreft of het definitieve einde ), nog een mooie compilatieplaat wordt gemaakt. Gewoonweg genieten van de mooie muziek van hun studioalbums.
Waarom geen 5*? Wel, omdat de nummers net niet perfect gekozen zijn, naar mijn mening.
De 5 openers van Hopes and Fears zijn heerlijk; dit is ook mijn favoriete plaat van hen. 7 nummers van ´Under the Iron Sea´ is gewoon net iets te veel : 5 nummers was zat geweest. Daarnaast ben ik net iets minder van dit album onder de indruk: alleen A Bad Dream vind ik echt goed.
Een prettige combi van Perfect Symmetry en Night Train, waarbij vooral de aanwezigheid van het mooie ´My Shadow´ prijzenswaardig is.
Ik vind Strangeland een heerlijke plaat. Het is logisch dat hier voor de singles gekozen is, maar persoonlijk mis ik enkele van mijn favoriete Keane-nummers: On the Road, The Starting Line en You Are Young.
Leuk iniatief van Keane nog 2 nieuwe nummers te willen brengen; ik vind Higher than the Sun en Won´t be Broken echter matig.
Vandaar het halve puntje eraf. Minder geef ik niet, als echte fan is deze verzamelaar een waar genot.
De bonus met 18 nummers heb ik nog niet geluisterd. Het gaat mijn stem niet beinvloeden, aangezien het om extra nummers gaat die niet op iedere editie te vinden zijn. Toch ben ik benieuwd wat ik daar aan ga treffen; ik ga deze cd zeker eens aanschaffen.

WPE
Ik heb deze verzamelaar eigenlijk gekocht vanwege Sovereign Light Cafe, doet me sterk denken aan een nummer van de laatste cd van Mike Oldfield. Maar over het algemeen een erg goede verzamelaar.

Mooie verzamelaar, waar ook een mooi aantal B-kantjes op staat. De nummers Snowed Under, Myth, Fly To Me, Russian Farmers Song, en dan kan ik er misschien nog wel wat noemen, staan wat mij betreft echt symbool voor Keane.

Als ik Keane tot nu toe moet samenvatten, dan vind ik hun debuutalbum Hopes & Fears echt het beste tot nu toe. Met Under The Iron Sea en Perfect Symmetry geven ze er een redelijk vervolg aan, maar vind ik Night Train echt een dieptepunt. De samenwerking met K'naan en Tigarah(??) had wat mij betreft niet gehoeven, met My Shadow laten ze trouwens wel zien dat ze het nog kunnen. Vervolgens komen ze met Strangeland wel weer sterk terug, met Sovereign Light Cafe als grootste succes.

Bij mijn weten hebben ze in 2013 een pauze aangekondigd, toch hoop ik heel erg dat ze weer bij elkaar komen om nieuw werk uit te brengen. Ik heb de band ook een keer live mogen zien, was ook absoluut de moeite waard!

avatar van stoepkrijt
Het is vooral de bonus-cd die dit album leuk maakt. Een fijne collectie b-kantjes, bonustracks en non-album singles van verrassend hoge kwaliteit. Vooral het werk ten tijde van Hopes and Fears (en in iets mindere mate Under the Iron Sea) is ontzettend goed. Jammer dat die cd niet los te koop is.

Russian Farmer's Song is ook geweldig trouwens. Wat een nummer om je discografie (voorlopig) mee af te sluiten!

avatar van MisterRob
Keane The Best Of

Een hoop nummertjes die niet in de Best of thuis horen en ontbreken. Al vind ik de B- sides van Keane altijd al beter dan de singles .

Russian Farmer's Song is al bedacht door bandlid Tim in 2001 , nadat hij het Russische boek ''Anna Karenina'' las van Leo Tolstoy, maar nooit uitgegeven . Blijkbaar dacht de band dat dit toch het juiste moment zou zijn voor het nummer. Nou... het nummer is prachtig! De pianomelodie neemt je mee op reis en laat je genieten van Tom zijn zweverige hoge stem . Ook het enige 6 minuut durig nummertje van Keane. Donker, zweverig en halverwege een totaal andere vorm .