Rubberen Robbie - De Grootste Hits (2005)

Label: Stubko

1. De Nederlandse Sterre Die Strale Overal (6:47)
  2. 3 Oktober (3:17)
  3. Nee Je Moet het Je Broer Laten Doen (3:19)
  4. In de Goot (4:37)
  5. Zuipen (2:52)
  6. Marie (3:43)
  7. Onder Me Klomp (4:00)
  8. Meer Nederlandse Sterre (Holland Ole) (6:38)
  9. De Vuile Zee Ballade (4:14)
  10. De Ambulance (3:52)
  11. Uit de Bol Met Alcohol (2:53)
  12. Zes Geiten in de Gang (3:19)
  13. Twee Mobiele Ogen Die Keken de Kraker Aan (3:34)
  14. Met een Stuk in Me Reet (2:50)
  15. Als een Kroket in Zijn Kadet (3:08)
  16. Het Slurfenlied (3:45)
  17. Nee Je Moet op Vakantie Gaan (4:24)
avatar van B.Robertson
Er bestaat ook een 8 minuten versie van 'Het Slurfenlied', ook wel eens geschreven als 'Het Slurvenlied', dan krijg je na de muziek een hoorspel over de grote slurvenvreter. Een echt hoge dunk heb ik niet van Rubberen Robbie, al kan ik een grijns niet onderdrukken bij de tekst van 'Het Slurfenlied', met name dat stukje dat ze elke Wuppie aan gort slaan.

avatar van bikkel2
Er was een periode dat ik het best vaak luisterde. Echt krom gelegen om die gasten.
Erg melig, maar op een bepaalde manier leuk.

avatar van B.Robertson
'Motel Moedeloos', 'Buurvrouw Bent U Thuis' en 'Oh Supermarkt' kan ik me zo voor de geest halen als leuke nummers, ken wel iemand die twee albums van het gezelschap in bezit heeft en die niet op de site staan. Om dat moois toe te voegen moet ik eerst bij een kameraad langs om een scan van de hoesjes te maken, en vervolgens moet ik het zelf op Discogs toevoegen om de crew van een link te voorzien. Komt vanzelf aan de orde.

avatar van Brunniepoo
Sterke parodieën worden afgewisseld met ontzettend flauwe nummers. De thematiek (zuipen, knokken) is toch wat beperkt...

Eigenlijk vind ik alleen 3 Oktober, De Ambulance, De Vuile Zee Ballade en De Nederlandse Sterre Die Strale Overal echt de moeite waard, maar dat vind ik dan ook meteen wel toppers in het humoristische genre. Die laatste drie zijn in ieder geval parodieën, van 3 Oktober weet ik dat eigenlijk niet. Een andere topper, De Palingvissers, ontbreekt helaas.