Testament - Dark Roots of Thrash (2013)

Label: Nuclear Blast

1. Intro (1:13)
  2. Rise Up (4:18)
  3. More Than Meets the Eye (4:32)
  4. Burnt Offerings (5:14)
  5. Native Blood (5:01)
  6. True American Hate (5:26)
  7. Dark Roots of Earth (5:45)
  8. Into the Pit (2:54)
  9. Practice What You Preach (4:59)
  10. Riding the Snake (4:09)
  11. Eyes of Wrath (5:26)
  12. Trial by Fire (4:17)
  13. The Haunting (4:17)
  14. The New Order (4:31)
  15. Do Not Resuscitate (3:31)
  16. Three Days in Darkness (7:14)
  17. The Formation of Damnation (5:08)
  18. Over the Wall (4:08)
  19. Disciples of the Watch (5:05)
avatar van Metalhead99
Ook in zijn geheel te bekijken/beluisteren op youtube: YouTube - Testament - Dark Roots Of Thrash - 2013 - BDrip - 1080p

avatar van notsub
Best leuk om die oude nummers op deze live registratie weer eens te horen. Met Gene Hoglan op drums nota bene. Vroeger beleefde ik hier best wel lol aan. Het klinkt bij Testament wel snel naar veel van hetzelfde, hun stijl is daarbij natuurlijk wel duidelijk herkenbaar. De Testament thrash is anno 2013 gewoon professioneel en degelijk. Toch is er natuurlijk weinig vernieuwing geweest in al die jaren.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
notsub schreef:
Toch is er natuurlijk weinig vernieuwing geweest in al die jaren.

Nou en !?

avatar van wizard
Vorige zomer zag ik Testament op een festival een set spelen die grotendeels gelijk was aan dit Dark Roots of Thrash. In ingekorte versie uiteraard, want het was een festivaloptreden. Dat was een geweldig concert, dus ik hoefde niet lang te twijfelen om dit album te kopen.
Testament’s studio-albums weten me vaak maar met mate te overtuigen. Live vind ik ze veel beter. De nummers klinken vetter, en ongetwijfeld speelt ook mee dat de band de beste nummers uit kan zoeken om mee op tour te gaan. Dark Roots of Thrash begint overrompelend met een paar van de meest furieuze nummers die Testament geschreven heeft: Rise Up, Native Blood, en bovenal True American Hate. Een nummers als Dark Roots of Thrash daarentegen doet me niet veel. Daarna komt een wat minder interessant deel van het concert. Pas bij D.N.R. veer ik weer op (en bedenk dat ik misschien The Gathering maar eens weer moet horen). Daarna verslapt het album niet meer en laat daarmee een uitstekende indruk achter.

Ondanks een wat minder interessant stuk blijft dit album de moeite waard. De nadruk ligt op Testaments laatste twee albums, aangevuld met werk van eerder albums, zodat ik deze liveplaat als een mooie aanvulling op Live in London zie. Mooie concertregistratie dus.

4.0*

Cured
Geweldige live presentatie ; als ik dit zie en hoor, word ik bijna omver gekegeld. Superstrak en vet neergezet.......en wat is die Alex Skolnick toch een gitaarbeul....fantastisch !

Cured
Aangaande deze live registratie nog wat recente live shows gezien van 'mijn' Big Four ; waanzinnig goed vond ik deze show en Megadeth's live in Sofia 2010. Daar steken dan relatief Metallic's concert in (meen ik Gotheburg) en Slayer (ook?) minder tegen af....goed, maar niet 'zo' goed en precies als Megadeth en Testament. Overigens vind ik Dave Mustaine van de originele/beginbeztting duidelijk de beste van de 3 Metallica gitaristen.....