Billy Joel - Songs in the Attic (1981)

Rock / Pop
Label: Columbia

1. Miami 2017 (Seen the Lights Go Out on Broadway) (5:07)
  2. Summer, Highland Falls (3:04)
  3. Streetlife Serenader (5:17)
  4. Los Angelenos (3:49)
  5. She's Got a Way (3:01)
  6. Everybody Loves You Now (3:09)
  7. Say Goodbye to Hollywood (4:24)
  8. Captain Jack (7:17)
  9. You're My Home (3:07)
  10. The Ballad of Billy the Kid (5:27)
  11. I've Loved These Days (4:35)
avatar van berwt
Billy Joel is één van mijn favorieten. Dat blijkt ook weer als ik deze 'Songs in the attic' opleg. Het bevat niet dé grote hits van Joel, maar eigenlijk hadden enkele nummers hierop wel aanspraak kunnen maken om het te worden. Miami 2017 lijkt mij trouwens geschreven om opener te zijn van een BJ-plaat.

avatar van fluidvirgo
Prima plaat, vele tracks klinken veel intenser dan de studioversies. Wat kon die man toch prachtige popliedjes produceren...

***1/2

Geweldige plaat. Miami 2017 is een van de mooiste nummers die ik ken maar ook het andere materiaal is meer dan de moeite waard. Meesterlijk. 4 sterren.

Ted Kerkjes
berwt schreef:

Bijna elk concert van Billy Joel begint er ook mee, geloof ik...

Zo weinig reacties op zo'n pracht album is wel vreemd vind ik. Prachtige setlist, maar de opener slaat alles, want een beauty van een nummer. 4,5