Tindersticks - Across Six Leap Years (2013)

Label: Lucky Dog

1. Friday Night (5:29)
  2. Marseilles Sunshine (4:30)
  3. She's Gone (3:43)
  4. Dying Slowly (4:27)
  5. If You're Looking for a Way Out (4:41)
  6. Say Goodbye to the City (4:41)
  7. Sleepy Song (4:39)
  8. A Night In (6:53)
  9. I Know That Loving (6:45)
  10. What Are You Fighting For? (4:09)
avatar van thetinderstick
We are proud to announce the release of our 10th studio album, ‘across six leap years’, on 14 October 2013. Recorded at Studio 2, Abbey Road between 6-9 April 2013, ‘across six leap years’ features 10 new versions of songs from throughout our history.

‘Recording these songs again was not so much about righting past mistakes or inadequacies, but more about the power of now. Something that’s been growing since the film shows, something that made us recognise how we feel now, and connecting that to our past feel important.
Walking up to Abbey Road, it could easily have overcome us. But it had nothing to do with its past. We weren’t there to take photos on the crossing. I didn’t think about playing the Lady Madonna piano. I’d like to say it was just another studio, but sadly, that’s not true anymore. It’s one of the only studios of its kind left. And it wasn’t about our past either. These songs feel like cover versions. Someone else’s music we feel we had something new to bring to. Abbey Road could have been a big slap on the back. Or a big punch in the face. But it felt natural. It’s where we should be. It’s important that we got here and to give ourselves some credit. It’s also important to give these songs a new life.
And so much more fun than a greatest hits album. 21 years of tindersticks. This isn’t a selected highlights. It just shows how far we’ve come.’
David Boulter 2013

YouTube - tindersticks Across six leap years (official album trailer)

avatar van thetinderstick
Nieuwe versies dus van oudere nummers van Tindersticks, en een paar van het eerste solo album van Stuart Staples. Alleen 'What Are You Fighting For?' is niet eerder op een album verschenen. Ik had liever een plaat gezien met nieuwe nummers, maar toch ook wel benieuwd naar deze.

avatar van sjuppie
Volledig te beluisteren op site van de Standard
De Standaard- Across six le...

avatar van Ducoz
Ach, herberwerkingen of niet, ik ben er wel in voor!

avatar van thetinderstick
Tja het zijn kleine verschillen die je hoort. Sommige versies klinken iets beter ('voller') dan het origineel (Marseilles Sunshine bijvoorbeeld), maar sommige versies (bv She's Gone) lijken zo erg op de originele versies, dat het niet echt veel toevoegt. What Are You Fighting For is voor mij dan het hoogtepunt, mooi nummer dat ik nog niet kende.

Moeilijk te beoordelen zo'n album.. als ik de originele nummers niet kende dan zou 4,5* op zijn plaats zijn... nu blijf ik toch steken op 3,5*

avatar van Rayaccos
Ik ben het wel met voorgaande eens. De bewerkingen van de nummers zijn minimaal en dat maakt dit een vreemde/overbodige release. Slecht is het allerminst.

avatar van xrockerx
thetinderstick schreef:

what are we fighting for is op tour singel uitgekomen

avatar van hidalgo
ik vind het prachtig ben ook geen fan zoals de meeste gasten hier
wat een mooie gevoel legt zijn stem in de nummers
super

avatar van philtuper
Allen al het nummer What Are You Fighting For verdient 5 sterren. Prachtnummer!