Herman Brood - My Way: The Hits (2001)

Label: BMG

1. Saturday Night (3:42)
  2. Love You Like I Love Myself (3:31)
  3. Still Believe (3:13)
  4. Never Be Clever (3:04)
  5. Hot Shot (3:29)
  6. Too Much Grace (3:09)
  7. Blew My Cool over You (3:03)
  8. Als Je Wint Heb Je Vrienden (3:40)

met Henny Vrienten

9. Hold on Tight (3:11)
  10. Tattoo Song (3:12)
  11. Checkin' Out (3:01)
  12. If Love Is Dead (2:28)
  13. All the Girls 'Re Crazy (3:28)
  14. Street (2:46)
  15. I Don't Need You (3:34)
  16. 50 Jaar (4:31)
  17. Pijn (3:04)
  18. Sleepin' Bird (4:06)
  19. Rock 'N' Roll Junkie (2:51)
  20. Saturday Night [Big Band Version] (2:26)
  21. Back on the Corner (2:34)
  22. Dance On (3:40)
  23. When I Get Home (1:40)
  24. My Way (4:45)
Schitterende verzamelaar van het boegbeeld van de Nederlandse Rock & Roll. Wie deze plaat beluistert kan niet anders dan concluderen dat Brood heel wat meer in zijn mars heeft gehad dan alleen maar Coke snuiven. De plaat swingt als een trein en is doorspekt met een paar heerlijke rustigere momenten. Later is Brood natuurlijk een karikatuur van zichzelf geworden, maar laten we vooral niet vergeten wat hij ons heeft nagelaten, ook in zijn Cuby periode. ****

avatar van Rockfan
Van mij hadden ze 50 jaar en Pijn eraf mogen laten, voor de rest toppie, ben allang blij dat die carnavalnummers er niet op staan.

EVANSHEWSON
Een biezonder kind, dat was ie, echt wel; Een vriendelijke junkie. Een man met een groot hart, helaas ook een man zonder veel structuur in zijn leven, en eigenlijk ook niet in zijn muziek.

Dàt maakt hem natuurlijk wel een echte rocker, het is nooit pose, die man was echt en dat kun je zien in zijn schilderijen en horen in zijn muziek.

Ik blijf een zwak hebben voor deze Rock'n roll junkie.

En ik zou graag die aflevering van Villa Felderhof, met die majoor (vrouwelijke majoor) van het Leger Des Heils eens terug zien, dàt was een hilarische uitzending. Staat dat ergens als bonus op een dvd of zo ??

Topper, deze verzamelplaat. Never be clever die jongen van Brood, en dat wist ie zelf ook best.

4.5 sterren ****1/2

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Je bent een Belg of je bent het niet..... . Vorige week is die bewuste majoor Boshardt overleden. Als uiting van respect aan haar levenswandel heeft de NCRV de bewuste uitzending van Villa Felderhof met majoor Boshardt en Herman Brood op de Nederlandse televisie herhaalt. Een mooie aflevering van Villa Felderhof waarin twee totaal verschilende mensen respect en genegenheid voor elkaar toonden. Marjoor Boshardt en Herman Brood, zij rusten beide in vrede!!

avatar van ricardo
Nederland heeft maar weinig echte pure(rock) artiesten voortgebracht,maar Herman Brood is daar zeker wel 1 van.Erg goede verzamelaar dit van Herman Brood,en gelukkig een zonder de flauwe carnavals hits die de man ook heeft gemaakt,kortom het perfecte naslagwerk van de gehele loopbaan van Brood,zonder overbodige flauwekul dus.5* verdiend.

avatar van ricardo
Wat een goede artiest was dit toch, en deze verzamelaar vind ik het perfecte naslagwerk van Herman Brood, ik vind dit samen met The Golden Earring de beste Engelstalige Nederlandse artiest die er ooit geweest is. Ja ik weet het Cuby And The Blizzards horen daar ook bij, maar daar heeft Herman ook ooit een blauwe maandag bijgezeten.

avatar van LucM
Herman Brood was de Nederlandse equivalent van de term sex, drugs en rock'n roll, maar hij was zeker een begaafd en veelzijdig muzikant hoewel vocaal beperkt.
Aanvankelijk had ik ook dit album, maar heb later de 3CD "Final" aangekocht omdat ik vond dat ik van deze man toch meer moest hebben dan een compilatie met enkel zijn hits.

avatar van ricardo
ik geloof dat final nog wat completer is ja, maar ik heb aan deze cd wel genoeg hoor, als ik de muziek van Herman Brood eens wil draaien ben ik voorzien van veel en goede nummers, en dat is voor mij wel voldoende met wat hier allemaal opstaat.

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
..., maar ik heb aan deze cd wel genoeg hoor, als ik de muziek van Herman Brood eens wil draaien ben ik voorzien van veel en goede nummers.......
Beste Ricardo, als ik je een tip mag geven: draai "50 The Soundtrack" eens. Een verrassend leuk album, met medewerking van artiesten van verschillend pluimage, ter ere van de 50e verjaardag van Herman. "50 The Soundtrack" is voor heel weinig € te koop .

avatar van ricardo
Ik heb niet zoveel behoefte aan meer albums van Herman, ik heb aan zijn hits eigenlijk wel genoeg. En de div artiesten die meedoen daaraan,( 50 The Soundtrack) als ik daar behoefte aan zou hebben zou ik liever de afzonderlijke albums daarvan kopen.

avatar van FunkStar
Geweldige muziek! Helaas mis ik Dope Sucks!!

stuart
Mijn favoriete nummers komen toch uit zijn periode 77 -79,. te weten Still Believe, Saturday Night en met name Never Be Clever .

avatar van vin13
Goede verzamelaar alleen ik had de Nederhits als laatste toegevoegd.
Voor een nog completere samenstelling raad ik de dubbel cd 20 years of rock and roll uit 1997 aan, de toegevoegde carnavalnummers zijn stiekem toch wel grappig.

avatar van FunkStar
...je bedoeld: Maakt van uw scheet een donderslag, haha!!

Father McKenzie
Je bedoelt dus: je bedoelt ipv je bedoeld....

Pieter Paal
Ik heb die 4 CD-versie die prima samengesteld is. Ook dat werk met o.a. Cuby + Blizzards en Vitesse is helemaal toppie!!!

avatar van Snakeskin
Als muzikant is Herman Brood zwaar overschat. Hoe zijn overlijden door sommigen is opgepakt vind ik schrijnend.

beaster1256
fantastisch naslagwerk van grootmeester in de wanorde brood , nederland's grootste rocker !!!!!

hulde !!!!!!

avatar van bikkel2
Een heel aardig overzicht van fenomeen Brood . Artistiek lagen zijn topjaren duidelijk in de 70er jaren met de klassieke Wild Romance Lineup : Freddie Cavalli , Danny Lademacher en Cees Meerman .
Street , Spritz en Cha Cha , 3 albums waar Rock 'n Roll wordt gespeeld uit het boekje .
En Snakeskin , Brood was geen virtuoos inderdaad , wel een gevoelsmuzikant die zijn tekorten ruimschoots compenseerde met een natuurlijk gevoel voor entertainment , het bespelen van de media , zijn kunst en zijn levenswijze.
Brood was een typisch geval van '' het leven snel leven , en dan wegwezen . In de praktijk egoistisch (hij liet natuurlijk wel een gezin achter ) maar een ieder wist dat het zo zou gaan . Een levensvisie die waarschijnlijk voor velen van ons nauwelijks te vatten is . Het hoorde bij Herman Brood .
De 80 en 90 er jaren zijn muzikaal wat minder interessant al had hij zeker zijn pieken in de periode van Sleepin' Bird , en het verdomd aardige Bigband project .
Overigens mag zijn allerlaatste wapenfeit , het album Ciau Monkey met The Wild Romance in de boeken als 1 van zijn allerbeste platen.

avatar van ricardo
Geweldige verzamelaar, alleen de nummers 18 tot en met 23 heb ik niet zoveel mee. Het eerste gedeelte van deze verzamelaar beluister ik het liefst. Tatoo Song vind ik 1 van de leukste nummers hierop. Laat ook de veelzijdigheid van een Herman Brood zien, en dat hij zelfs in staat was een leuk reggae nummer te maken.

Jack in the Box
Toen deze CD verscheen hadden de G-Boys een apres ski-hitje met Als je nou niet springt. Heel flauw natuurlijk om zo'n nummer uit te brengen.
Ik zweer nog steeds bij die 4 CD-box waar ook Nooit meer terug naar die rotschool (met Dolf Brouwers) op staat.

avatar van dynamo d
Beste nummer van Herman Brood & His Wild Romance vind ik Sleepin' Bird en daarna komt Saturday Night. Verrassend goed in zijn muzikale nadagen is ook nog Dance On. Het nummer Pijn met Van Dik Houd klinkt ook lekker. Andere nummers op deze verzamelaar vind ik minder en soms stoort het matige Engels van Brood mij ook maar dat zij hem vergeven. Ik ben ooit bij een live optreden van Herman Brood & His Wild Romance op de campus van de Universiteit Twente geweest. Hij was zo stoned als wat maar de show was geweldig. Sindsdien heb ik - net als vele andere Nederlanders - een zwak voor Brood.

avatar van nlkink
Deze ooit op m'n verjaardag gekregen van m'n zusje en die was stiekem een beetje ongerust of ik niet al een partij CD's van Herman had. Tot haar verbazing was dit mijn eerste. En dat blijft ook zo. Een verzamelaar van Herman Brood & His Wild Romance is voor mij meer dan genoeg. Komt ook een beetje omdat ik een aantal albums op vinyl heb staan.
Zo'n beetje alles wat ik mooi vind staat er op, ook Pijn met Van Dik Hout, 50 Jaar en Als Je Wint Heb Je Vrienden met Hennie Vrienten vind ik topnummers.

avatar van teus
Mooiste verzamelalbum van Brood ,zijn mooiste periode is '77-'79 met voor vele onbetwist.... Saturday Night als zijn beste Rocksong
Vind zelf ook Saturday Night met afstand mijn Brood favoriet
Minder bekend... een andere favoriet ook op dit album, komt er vrij dicht bij...
Dance On van Ciao Monkey (2001)

kleine man
Mooie verzamelaar. De wereldknaller Saturday Night is een perfecte opener, maar er staat meer moois op. Ik ben niet per se fan van Brood, maar deze verzamelaar doet precies het goede: een verzameling geven. Niets meer en niets minder.