Angra - Rebirth (2001)

6. Unholy Wars (8:16)
  7. Rebirth (5:20)
  8. Judgement Day (5:39)
  9. Running Alone (7:16)
  10. Visions Prelude (4:32)
avatar van Nicolage Rico
Rebirth klinkt op het eerste geluid goed. Ik kwam toevallig een filmpje van ze tegen op You.Tube in Fortaleza, waar ik binnenkort heen ga. Grappig om zo een Braziliaanse band te ontdekken. Wie weet zijn ze er tegen die tijd ook.

avatar van Sinner
Een meer dan behoorlijk power metal album. Ben nooit zo'n grote Angra fan geweest toen André Matos nog zong (klonk me allemaal net wat té standaard) maar met de nieuwe (nou ja zo nieuw is hij dus inmiddels niet meer) zanger vind ik ze toch meer dan behoorlijk klinken.Lekker vlot klinkende melodieuze metal met hier en daar een heel erg licht progressief tintje met een bovengemiddelde zanger en twee uitstekende gitaristen. Best te genieten dus en doet smaken naar meer. 3.5

avatar van Forza
Jammer dat bijna niemand dit kent, het is erg goed. Power metal met een Christelijke inslag. Steekt muzikaal goed in elkaar, met op sommige punten leuke Braziliaanse invloeden. Geen enkel zwak nummer in mijn opinie.

avatar van jasper1991
ik moet zeggen dat ik daar ook van opkijk. toch echt een van de grote namen binnen de power metal
dit vind ik een bijzonder goed album, elk nummer is weer anders en toch is het allemaal zo krachtig.

ik moet wel zeggen dat acid rain er met kop en schouders bovenuit stijgt

avatar van vielip
Een geweldig album vind ik dit! Dit was destijds een soort doorstart voor de band. Na het vertrek van André Matos leek het doek te vallen. Leek, want met nieuwe man Edu Falaschi sloegen ze keihard terug! En leverden ze ook hun beste album ooit af.
technisch hoogstaand (soms is het gewoon progmetal!) en ook de produktie is helemaal af. Absoluut een topper in het power metal wereldje!!

MindRuler
Ik ga dit heerlijke album weer eens draaien.
Unholy Wars en Running Alone
Eduardo Falaschi doet een meer dan verdienstelijke poging om André Matos (even) te doen vergeten.

avatar van jasper1991
Ik vind Falaschi helemaal niet onderdoen voor Matos als ik eerlijk ben. Beiden zijn ze fantastisch mijns inziens.

MindRuler
Het is inderdaad een zeer goede en veelzijdige zanger.
Mooi voorbeeld hiervan is Heroes Of Sand.
Staan hier eigenlijk wel slechte nummers op? Neen! Jammer dat ik 'm maar 4,5* heb gegeven daarnet.

avatar van jasper1991
Ik vind de laatste misschien net iets minder, maar ook weer niet slecht. Dat geldt ook voor de titelsong. 4,5* is bij mij wel topcategorie, ik heb nog maar drie albums 5,0* gegeven.

MindRuler
Visions Prelude is ook mijn minst favoriete song op dit album.
De titelsong daarentegen is super. Die solo!

avatar van Spock2011
Ik had al langer van de band gehoord, maar een paar dagen geleden wist ik aan een van hun albums te komen. Echt prima power metal, zoals het hoort. Het klinkt af en toe vrij origineel, iets wat ik eerlijk gezegd niet verwachtte.

jasper1991 schreef:

Ik vind hem hier een beetje matig. Later, in 2006 op het debuut van zijn band Almah klinkt hij al een stuk krachtiger en varieert hij meer.

Aardig album dit, maar valt wel lichtjes tegen na de lovende kritieken en het hoge stemgemiddelde hier (en op Metal Archives). Hoe dan ook, zeker de moeite. Wel jammer van de spuuglelijke hoes.

avatar van Kronos
Ik vind de laatste misschien net iets minder, maar ook weer niet slecht.

Visions Prelude is ook mijn minst favoriete song op dit album.

Niet zo'n geslaagde bewerking van een prelude van Chopin. Niet opus 24 zoals verkeerdelijk in het boekje staat, maar nr. 20 van de 24 preludes opus 28.

Het 'origineel' is beter dan de cover.

Kronos schreef:

Oei, dat was een behoorlijk oude reactie.. ik vind hem hier wel uitstekend zingen. Hij heeft echter niet het speciale van Matos. Die hoes vind ik vooral lelijk door de achterkant, de voorkant vind ik niet zo veel mis mee.
Het laatste nummer is trouwens ook wat gegroeid bij mij.

jasper1991 schreef:
Oei, dat was een behoorlijk oude reactie..

Niet dat er intussen veel geschreven is bij dit album, dus zo'n oude reactie staat nog volop in het zicht.

Maar als je Almah nog niet hebt beluisterd, zeker eens doen. Daar zingt Falaschi in mijn oren toch een pakje beter.

avatar van jasper1991
Oke bedankt, ga ik zeker doen!

avatar van vielip
Ook maar eens doen dan want ik vind Falashi op dit album al geweldig! Niet dat Matos slecht is/was maar een stem als die van Falashi hoor ik toch liever bij dit soort muziek.

avatar van Kronos
Almah (het album) zit wel minder in het power metal straatje. Het vangt nog stevig aan maar wordt naar de tweede helft toe rustiger.

avatar van vielip
Dat geeft niks. Het hoeft voor mij echt niet perse power metal te zijn. Ik mag vele stijlen en soorten rock en metal horen