Ramones - End of the Century (1980)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Do You Remember Rock 'N' Roll Radio? (3:50)
  2. I'm Affected (2:51)
  3. Danny Says (3:06)
  4. Chinese Rock (2:28)
  5. The Return of Jackie and Judy (3:12)
  6. Let's Go (2:31)
  7. Baby, I Love You (3:47)
  8. I Can't Make It on Time (2:32)
  9. This Ain't Havana (2:18)
  10. Rock 'N' Roll High School (2:38)
  11. All the Way (2:29)
  12. High Risk Insurance (2:08)
  13. I Want You Around [Soundtrack Version] * (3:05)
  14. Danny Says [Demo] * (2:19)
  15. I'm Affected [Demo] * (2:47)
  16. Please Don't Leave [Demo] * (2:22)
  17. All the Way [Demo] * (2:31)
  18. Do You Remember Rock 'N' Roll Radio? [Demo] * (3:43)
  19. Promotional Announcement for End of the Century by Joey * (0:59)
avatar van Dielie
vanaf hier ging het bergaf met de Ramones, slechts enkele nummers kunnen me nog bekoren op deze, het openingsnummer "Do You Remember Rock'n'Roll Radio?", "Chinese Rock", "Rock'n'Roll High School" (!), "I Can't Make It on Time" en mss nog eentje dan, "This Ain't Havana", veel verandering in muziek of tempo op platen in vergelijking met vorige vind ik niet leuk, daarom is deze plaat minder, veel minder, gelukkig dat Joey zijn stem ook wel de "Ramones" is. 3,5 sterren voor de klassiekers alleen al

Ik vind deze cd wel o.k. , je moet 'm af en toe eens draaien dan is het wel leuk, maar echt super vind ik 'm ook weer niet. Vooral de nummers 'Let's go', I can't make it on time', en 'Rock & Roll Highschool' zijn voor mij de echte uitschieters op dit album.

avatar van gemaster
Oke, het is misschien niet zo goed als hun eerdere albums, maar wat een feest is deze plaat. Het is allemaal wat meer mainstream, maar een kniesoor die daar op let. Nummer als 'Rock & Roll Radio' en 'Chinese Rock' zijn geweldig. 'Chinese Rock' is trouwens eerder opgenomen door Johnny Thunders en zijn Heartbreakers. Dee Dee Ramone had het nummer echter geschreven, met medewerking van Richard Hell. Leuk hoeveel punkprominenten er achter dat nummer zitten.

avatar van LucM
Een potje rauwe rock'n roll kan voor mij altijd en de muziek van the Ramones heb ik altijd plezierig gevonden. Pretentieloos natuurlijk, maar ook muziek dat een slechte dag weer goed kan maken.
Met songs als "Do You Remember Rock & Roll Radio?", "Chinese Rock", "I Can't Make It on Time" en "Rock & Roll High School" mogen ze mij steeds wakker maken.

PriestMaiden
Topalbum, klink wat meer poppy dan de voorgaande albums. Do You Remember Rock 'n' Roll Radio, Danny Says, Chinese Rock, Rock 'n' Roll High School en de ballad Baby I Love You zijn toch zo'n leuke nummers.

avatar van itchy
Ik heb echt een zwak voor deze plaat. Poppy geproduceerd door Phil Spector, die de girlbands-hamoniën die altijd al in de muziek zaten naar voren haalt. Een zitten wel een paar mindere nummers maar die storen niet echt..

Eigenlijk lijkt deze van Ramones qua opzet aardig qua opzet op Songs Of The Deaf van Queens Of The Stone Age.
Het gedraai aan de autoradio totdat je de juiste zender hebt gevonden.
Vervolgens overladen met strandballen en paarse krokodillen op weg naar het overvolle strand.
Ramones lagen altijd met hun muziek wel in de lijn van de Phil Spector acts van begin jaren 60.
Het stoere mannelijke antwoord op The Ronettes en The Crystals.
Natuurlijk is het dan geweldig om uiteindelijk met deze producer aan de slag te kunnen.
Slaagt Spector er in om zijn kenmerkende Wall of Sound
Klinkt zijn kenmerkende Wall of Sound zoals verwacht terug op End Of The Century.
Ja, dat zeker wel, maar voor mijn gevoel te weinig.
Bij Danny Says hoor ik het wel, maar juist bij een later Ramones nummer als Something To Believe In had ik meer het gevoel dat Spector achter de knoppen heeft gezeten.
Baby, I Love You is het meest geslaagde eindresultaat, maar hier herhaalt Spector letterlijk zijn kunstje, want al jaren eerder nam hij deze op met The Ronettes.
Toch blijft zijn gevoel voor het schrijven van hits wel aanwezig.
Nummers als Do You Remember Rock & Roll Radio?, Chinese Rock en uiteraard Rock & Roll High School klinken voor Ramones begrippen rete commercieel.
The Return Of Jackie And Judy vind ik overbodig, want dit is gewoon een bewerkingen van Judy Is A Punk.
End Of The Century is een prima album, maar hier had meer ingezeten.
Buiten een handvol zeer sterke tracks, mis ik bij veel van het overige werk wel wat creativiteit.
Maar ondanks dat ga ik ook deze van Ramones (zoals bijna al hun albums) steeds meer waarderen.

Voor mij zijn de bonustracks ( demo's) de hoogtepunten, het "echte" Ramones geluid.

avatar van Lau1986
Dit is toch een vermakelijk album van de band. Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo heel bekend met ze. Het album luistert lekker weg met een fijn geluid.