Snow Patrol - Songs for Polarbears (1998)

Label: Jeepster

1. Downhill from Here (3:23)
  2. Starfighter Pilot (3:19)
  3. The Last Shot Ringing in My Ears (4:25)
  4. Absolute Gravity (2:45)
  5. Get Balsamic Vinegar... Quick You Fool (3:27)
  6. Mahogany (2:46)
  7. NYC (4:27)
  8. Little Hide (2:41)
  9. Make Up (2:12)
  10. Velocity Girl (4:37)
  11. Days Without Paracetamol (3:32)
  12. Fifteen Minutes Old (3:08)
  13. Favourite Friend (2:45)
  14. One Hundred Things You Should've Done in Bed (6:14)
  15. Sticky Teenage Twin * (2:09)
  16. Limited Edition * (2:33)
  17. Jj * (1:47)
  18. My Last Girlfriend * (3:00)
  19. T.M.T. * (2:52)
  20. I Could Stay Away Forever * (4:28)
  21. When You're Right, You're Right [Darth Vader Bringing in His Washing Mix] * (3:31)
  22. Raze the City * (4:20)
  23. Riot, Please * (2:51)
One Hundred Things You Should've Done in Bed is echt een geweldig nummer, de rest van het album ken ik nog niet goed genoeg.

Starfighter Pilot is ook erg leuk, verder deed het me niet zoveel. Had trouwens nooit gedacht dat Snow Patrol later nog zo enorm zou doorbreken.

Jornaquin
Behalve Mahogany en One Hundred Things You Should've Done In Bed kan dit album me niet echt boeien in tegenstelling tot Final Straw wat ik echt wel een goed album vind. 2,5*

Jornaquin
Bij dit album heb ik volgens mij een beetje te snel geoordeeld. Ik vind het eigenlijk toch best een goed album daarom heb ik mijn stem verhoogd naar 3,5*

Ace
Na 'm een heel aantal keren beluisterd te hebben blijft hij nog steeds goed. Het is allemaal wat minder dan Final Straw, maar vooral One Hundred Things You Should've Done in Bed is toch wel redelijk geweldig! 4* al neig ik ook een beetje naar 3,5*.

lastig. het is een album met wat 'hardere' muziek, maar zeker niet minder goed. je zult er aan moeten wennen, het heeft niet echt de typische snow patrol-sound. toch zeker de moeite waard.

Enorme lijst van nummers, lekker lange CD. Ik heb het idee dat Snow Patrol steeds minder hardere muziek is gaan maken. Het wordt steeds minder duister allemaal.

Hoewel ik dit niet eens zo'n goed album vind, kreeg ik toch wel weer zin het op te zetten toen ik vanochtend voor de zoveelste keer dat verschrikkelijke Chasing Cars op Sky Radio hoorde...

avatar van Xel
Xel
Moet je ook niet doen Herman.... Naar Sky Radio luisteren.

Tsja, zolang er collega's zijn die daar heel graag naar willen luisteren... Het verbaast mij ook, maar als zelfs 3FM al wordt afgedaan als 'herrie'...

mathieudc
Ik ben aan Snow Patrol begonnen met Eyes Open, en dat blijft zonder twijfel het beste SP album voor mij. Ik moet Herman wel gelijk geven, als ik eerst dit album van SP had gehoord zou ik toch ook niet zo'n mooie toekomst verwacht hebben voor deze band, want van hun laatste ben ik persoonlijk écht onder de indruk! Het is dan ook heel wat commerciëler dan deze hier.

Dit album schommelt voor mij een beetje tussen de 3 sterren en de 3,5 sterren, maar toch ga ik het (voorlopig) 3,5 geven. Staan enkele hele leuke nummertjes tussen! Vreemd genoeg vind ik dit dan toch weer beter dan Final Straw voorlopig, wat toch ook al wat commerciëler is.

Heb deze CD nu natuurlijk ook nog liggen, alleen vergeten op te stemmen! Een album dat wat mij betreft de ene goede kant van Snow Patrol toont. Eyes Open toonde die andere kan alleen, maar Final Straw had ze alletwee. De donkerdere kant van Snow Patrol zoals op dit album vind ik iets minder dan het commerciële op Eyes Open. Vandaar deze 3,5* en Eye Open 4*...

mathieudc
Hmmm, eigenlijk groeit deze cd wel. Vier sterren. Definitief het maximum nu.

Eigenlijk is Fifteen Minutes Old ook een prachtig liedje, vreemd dat niemand dit heeft aangeklikt, of valt die net altijd uit de boot (zoals bij mij)?

ik zag deze zomaar ineens in de schappen staan bij de media markt. Ik was zo verbaasd dat ik hem maar meteen kocht.

Best een leuk album, ik vind alleen de kwaliteit van de muziek wat matig soms. Maar de muziek is zeker te waarderen. 100 things you should have done in bed bijvoorbeeld, die vind ik niet onderdoen voor nummers op Final Straw en Eyes Open.

mathieudc
Ja, inderdaad! Ik heb hem ook van de Mediamarkt deze week, was ik al lang naar op zoek, en ineens lagen de 2 eerste SP's daar!

avatar van LittleBox
De titel van track 5 (Get balsamic vinegar... quick you fool!) is op zichzelf al een ster waard. Geweldig. Lekkere riff in dat nummer ook.

herman schreef:

Dat is eigenlijk ook gewoon herrie. Wat een waardeloze zender is dat eigenlijk en wie kiest in hemelsnaam de muziek daar uit? Er is wel wat meer nodig dan 2 leuke nummers per dag om mij geboeid te houden (de shows van Giel en Koen & Sander vind ik op zich best leuk, maar die muziek is vaak zo vreselijk irritant). Ik snap niet waarom 3FM groot aanwezig is op Pinkpop en Lowlands, want 95% van de bands die daar komen wordt nooit gedraaid op 3FM.

Beetje spammen sorry, maar over Snow patrol heb ik eigenlijk ook niet zo veel boeiends te zeggen, behalve dat het gewoon echt niet goed is. Dit vond ik 10 jaar geleden al niet goed, 5 jaar geleden hebben ze hun tweede kans verspeeld en nu hoop ik er echt nooit meer wat van te horen.

avatar van max95
Aardig album.
Toch blijft "Starfighter Pilot" mijn favoriet.

Het valt me ook op dat Lightbody's stem niet echt veranderd is in die 10 jaar!

avatar van max95
(willie) schreef:

Probeer als je Snow Patrol niet mooi vindt eens 'Eyes Open' en 'A Hundred Million Suns' (van Snow Patrol). Misschien dat je die dan beter vindt? Volgens mij is de band met die twee albums een hele andere kant op gegaan, hoor.

max95 schreef:
[robeer als je Snow Patrol niet mooi vindt eens 'Eyes Open' en 'A Hundred Million Suns' (van Snow Patrol). Misschien dat je die dan beter vindt? Volgens mij is de band met die twee albums een hele andere kant op gegaan, hoor.

Eyes open is wat mij betreft nog beroerder en daarna ben ik er mee gestopt om Snow patrol een kans te geven, helaas, want iets zegt me nog steeds dat ze het best wel zouden kunnen.

avatar van Kuk
Kuk
Als je deze Snow Patrol niet goed vindt, ga je het nooit goed vinden. Hun eerste twee cd's zijn toch echt pareltjes en het commerciële geluid van de latere jaren heeft ze nooit meer zo'n goed album opgeleverd als deze of When It's All Over..