The Temptations - Psychedelic Shack (1970)

Soul
Label: Motown

1. Psychedelic Shack (3:51)
  2. You Make Your Own Heaven and Hell Right Here on Earth (2:47)
  3. Hum Along and Dance (3:54)
  4. Take a Stroll Through Your Mind (8:37)
  5. It's Summer (2:36)
  6. War (3:12)
  7. You Need Love Like I Do (Don't You?) (3:58)
  8. Friendship Train (7:48)
avatar van Reijersen
The Temptations begonnen als brave Motown groep, die door een goede combinatie van vocalen hit na hit scoorden. Naarmate het succes vorderde wilde de groep ook meer brengen op muzikaal vlak en ontwikkelde zich meer en meer richting de pychedelische kant. Hiermee werd het alleen maar beter met The Temptations
Psychedelic Shack – wat een explosie aan energie in dit nummer. Hier wordt je toch meteen vrolijk van? Geweldige song die je blijft boeien. De samenzang van the Temptations is trouwens sowieso ongehoord.
You Make Your Own Heaven and Hell Right Here on Earth – de energie blijft er nog even goed in. De groove zit nog steeds goed, al voelt het allemaal iets rustiger aan. De samenhang van stemmen blijft natuurlijk en fantastisch.
Hum Along and Dance – stampt nog even lekker door. Heerlijk die lage bariton in dit nummer. Vind dat altijd wel cool, zoals die stemmen elkaar afwisselen. Goed bij elkaar gezocht.
Take A Stroll Thru Your Mind – één van mijn favorieten op dit album. Dat zit ‘m mede in de opbouw. Zo rustig als het begint houdt je aandacht er bij, je hebt het gevoel door de onderliggende energie dat er iets staat te gebeuren. En dat klopt ook.
It’s Summer – the Temptations gaan hier op de romantische tour. Warme sound terwijl ze je een verhaaltje vertellen.
War – bekend geworden door Edwin Starr, maar eerlijk gezegd vind ik deze versie van The Temptations een stuk beter. Er spreekt zoveel meer energie van uit.
You Need Love Like I Do (Don’t You) – geweldige energie in dit nummer. Stoomt op en rijdt door als een trein
Friendship Train – nu de echte trein. Bestaan veel versies van dit nummer.