The Rolling Stones - "Still Life" (1982)

Alternatieve titel: American Concert 1981

Label: Rolling Stones

1. Take the "A" Train (0:27)

met Duke Ellington & His Orchestra

2. Under My Thumb (3:59)
  3. Let's Spend the Night Together (3:50)
  4. Shattered (4:05)
  5. Twenty Flight Rock (1:48)
  6. Going to a Go-Go (3:00)
  7. Let Me Go (3:31)
  8. Time Is on My Side (3:36)
  9. Just My Imagination (Running Away with Me) (5:11)
  10. Start Me Up (3:59)
  11. (I Can't Get No) Satisfaction (4:13)
  12. Outro: Star Spangled Banner (0:50)

met Jimi Hendrix

avatar van vielip
Ja dat aalgladde vat ik ook niet helemaal eerlijk gezegd. Ik vind 'm juist wel aardig rauw en ruig doordat het wat gejaagd wordt gespeeld. Miscchien zijn rauw en met name ruig niet exact de goede uitdrukkingen maar aalglad associeer ik meer met commercieel en radiovriendelijk. En dat vind ik dit album toch echt niet.

iggy schreef:
Love you live is inderdaad een stuk beter. Net wat Madjack71 schrijft is het de korte tijdsduur die deze live plaat vooral nekt.

Zeg Iggy, lees mijn bericht hierboven eens over de lengte? Die is logisch te verklaren! Voor 1982 klopt de lengte.

avatar van Madjack71
...maar waarom dan geen dubbel live album?

precies.

avatar van Madjack71
Love You Life is uit 1977 en met een speelduur van 80 minuten een dubbelalbum. Zou het zo zijn dat de Stones zelf ook niet zo tevreden waren over het concert en het daarom maar beperkt hielden tot deze korte tijdsduur?

Uitgezonderd Satisfaction (toen nog niet Start Me Up) is dit juist een hele originele setlist en anders dan Love You Live. Sterker nog, in feite sluit dit live album mooi daarop aan: geen nummer is hetzelfde.

avatar van De buurman
Prima live-album. Had inderdaad twee keer zo lang mogen duren. Lekker zomerse sfeer. De Stones klinken hier nog steeds als de rommelige rock 'n' roll band die ze feitelijk zijn. Een paar verrassende liedjes bovendien.

Precies: lekker rommelig en verrassend.

avatar van iggy
En inderdaad een zomerse sfeer.

"Smoke a few joints, drink a few beer"

avatar van iggy
In die tijd was dat nog zo ja

Rizz
Oh, nu nog wel

avatar van iggy
Heb de bootleg versie nog maar eens opgezet. En wederom dat klinkt gewoon te gek.
Het gejaagde blijf ik juist een zwaar plus punt vinden. Een aantal mensen hier op MM blijven dat overgens verwarren met de automatische piloot. De drugs concumptie's zijn waarschijnlijk verandert?! Denk ik.Geen bruine suiker meer maar witte lijnen ha.
Toch een behoorlijk andere sfeer/spel dan Love You live.
En dat is juist een van de geinige verschillen tussen beiden live platen.
Ik krijg zelfs zin in een joint Rizz
Ik verhoog naar 3,5 lijn eeh ster. Puur gebaseerd op deze bootleg.

Rip This Joint

avatar van iggy

Vergeet het bier niet: de zon schijnt!

avatar van iggy
De zon Schijnt hier bijna altijd West !

avatar van freakey
Hoe heet die boot Iggy?

Thailand Freakey ha.

WPE
Dit vind ik wel een erg goede live registratie van de Stones. Inderdaad klinkt het een beetje gejaagd, maar er zit veel energie in dit optreden, dat kun je wel merken. Enige minpuntjes: de korte speelduur (maar ja, dat was in de lp-tijd...) en het geluid is niet echt geweldig te noemen.

avatar van Brutus
Ik snap de kritiek niet op dit album.
Er wordt lekker gespeeld, natuurlijk zijn een aantal nummers wat gejaagd,
maar er valt nog genoeg te genieten.
Toppers op dit album:
Just my Imagination (running away with me)
Shattered
Under my Thumb

avatar van Proeflokaal
Beste Stones live plaat. De band speelt strak en de gitaarmuur die Wood en Richards optrekken is zo hard als beton, wat een samenspel. Dit hoor je met name als Going to a Go Go start, wat een moddervet gitaargeluid. Verder hoor je dat Jagger met zijn stem de band stuurt, hij dirigeert de hele bende. Hier zijn de Stones dus op hun best. De keuze van de nummers is verassend. Dit is tevens de laatste live plaat waarbij de Stones niet worden geholpen door een batterij toeters en achtergrondzangers en zangeressen. Hier doet Keith gewoon de backing vocals. En daarom hoor je gewoon hoe de Stones eigenlijk klinken. Het gevoel knalt gewoon van het vinyl. Als je dan hierna Flashpoint hoort dan weet gelijk dat dit echt live is, en Flashpoint een half studio album met ingemixt publiek.

Ieder zijn beleving.....maar ik hoor hier geen Stones met al te veel beleving.
Ik vind het echt in alle opzichten minder dan de voorgaande concerten vanaf 1969.
Te gejaagd, slordig en de geluidskwaliteit is gewoon niet best.
Ik ben ook geen fan van hun concerten v.a 1989, daar mis ik eigenlijk steeds meer het venijn, maar daar is in ieder geval getracht om het wat verzorgder te laten klinken.
Ik denk ook dat de sfeer in de groep al niet meer al te best was in deze periode.
Keef was inmiddels geen junk meer en Jagger was zo gewend de baas te spelen, dat kon ook niet goed gaan.

Ik heb deze zowel op LP als CD en komen allebei toch ieder jaar wel een keer in/op een speler.
Voor mij is dat een criterium of ik een plaat meer dan 3 sterren geeft.
Wat kort maar wel strak dus 3,5 ster.

avatar van nlkink
Geen echt hoog gemiddelde, en in dit geval terecht. Slordig gespeeld, onder de maat gezongen. Inspiratieloos en routineus. Er zijn bootlegs van betere kwaliteit. Ik heb 'm op een originele cassette gehad met uitvouwbare miniposter maar nooit vervangen toen ik aan het upgraden was. Geen enkele behoefte ook.

avatar van viking1
Vandaag op vinyl op de platenbeurs in martin plaza in grunn gekocht.
Kon hem alwel maar prima live album van de Stones.
Misschien wat gejaagd hier en daar, maar niet hinderlijk.
Prima kwaliteit het vinyl en prima opnames, verassende set list!!
Niet alleen de standaard nummers maar ook wat minder vaak gespeelde nummers.
Mooie toevoeging aan mijn Rolling Stones lp's.

De Stones live is eigenlijk altijd goed.

Dat is ook precies de reden waarom ik deze cd een onvoldoende geef....

Het is een bij elkaar geraapt zooitje, en het is een rare compilatie.

Als dit de hele show was geweest, dan zou mijn waardering veel hoger zijn. Niet dat ik een compilatie verafschuw (ik vind The Rolling Stones - No Security (1998) echt top) maar dit is een rare....

In plaats van dit gedrocht, kan je beter deze kopen: The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live 1981) (2012)
Een volledige show, zonder gepruts achteraf in de studio, om het minder live te maken.

The Rolling Stones - Hampton Coliseum (Live 1981) (2012)