Masta Ace Incorporated - Sittin' on Chrome (1995)

Label: Delicious Vinyl

1. Intro (2:54)
  2. The I.N.C. Ride (4:10)
  3. Eastbound (4:30)
  4. What's Going On! (5:45)
  5. The B-Side (4:14)
  6. Sittin' on Chrome (4:08)
  7. People in My Hood (5:37)
  8. Turn It Up (5:16)
  9. U Can't Find Me (4:13)
  10. Ain't No Game (4:55)
  11. Freestyle? (3:30)
  12. Terror (5:19)
  13. Da Answer (4:57)
  14. 4 da Mind (4:46)

met Cella Dwellas

15. Born to Roll (4:15)
  16. The Phat Kat Ride (4:06)
eazyfan
Na 4 luisterbeurten:
3,5*, erg aardige teksten, Masta Ace en Lord Digga zijn topMC's, alleen jammer dat er niet zoeel echte uitschieters zijn, de 2 vrouwelijke "MC's" zijn aardig en doen goed mee. Maakt kans voor de 4*, nog 2 luisterbeurten moeten proberen uit te maken of dit album dat verdient, denk van wel maar durf nu nog niks te zeggen.

Dit album heb ik al helemaal grijs gedraaid en verveelt nog steeds niet. Lekkere beats, de teksten zijn niet echt diepzinnig maar het luistert lekker weg..Probeer Born to Roll maar eens in je auto, je denkt gelijk dat je in een vette lowrider zit...heerlijke bas in dat lied..

avatar van P Jay
robindapobin schreef:
Born to Roll

Klassiekertje inderdaad. Toch deed dit album me niet echt veel. Een héél stuk minder dan "Slaughtahouse" als je het mij vraagt.

avatar van alexander-r
Onderschat album! Ik vind het heerlijk, alle nummers met Terror en Born to Roll als uitschieters!

Het is hier al geschreven, maar ik doe het nog een keer: Born To Roll, wat een nummer! De rest van het album ken ik (nog) niet.

Ik pomp dit album al sinds mijn tiener jaren en ik krijg er maar geen genoeg van.
Als je het aan mij vraagt is dit het veste ace album en ik vond SlaughtaHouse ook al geweldig.
Ik hoop dat jullie een 5 niet te hoog vinden maar als je een album langer dan 10 jaar zeker 5 keer per maant helemaal door draait verdiend het in mijn ogen ook een 5

Rene1979
Eindelijk komt er een waardige re-issue op gekleurd vinyl.. Born to Roll knal ik nog regelmatig. Maar even besteld.

avatar van V.B.
Terror is uitgegroeid tot grote favoriet.

avatar van Nr.4
Lastig om favoriete tracks te kiezen en dat is in dit geval een goed teken, tof album. Vind dit persoonlijk een stuk sterker dan Slaughtahouse, beats zijn meer mijn ding.

avatar van Silky & Smooth
Ik heb altijd het gevoel dat Sittin' On Chrome en Slaughtahouse een beetje (uit schaamte) weggemoffeld worden. Disposable Arts en A Long Hot Summer zijn natuurlijk geweldige albums, maar ik luister hier ook met plezier naar. Masta Ace is wat anoniemer, maar wel een geval van 'onopvallend opvallend'. Juist de afwisseling tussen de leden maakt dit tot een sterk en fijn geheel!