Survivor - Too Hot to Sleep (1988)

Label: Scotti Bros.

1. She's a Star (5:45)
  2. Desperate Dreams (4:46)
  3. Too Hot to Sleep (4:50)
  4. Didn't Know It Was Love (4:23)
  5. Rhythm of the City (5:23)
  6. Here Comes Desire (6:41)
  7. Across the Miles (5:27)
  8. Tell Me I'm the One (5:09)
  9. Can't Give It Up (4:24)
  10. Burning Bridges (5:20)
avatar van Saldek
We kennen 'm wel:'Eye of the tiger'. Een krachtig en catchy song met de rauwheid die het nummer het karakter geeft van een 'Rocky'-ster. Best wel een uitzonderlijk nummertje van ze daar Survivor meerdeels nogal synth-georienteerde rockmuziek is. Lekkere muziek, dat wel, maar daar blijft het bij mij een beetje hangen.
Dit album is ook zo'n typisch Survivorwerkje. Lekkere ongedwongen stukje synthrock voor aan het strand ofzo.
Maar ook hier staat een uitzondering op: 'She's a star', een nummer om van te smullen. Rauw, opbouwend en pittig gitaarwerk maken dit nummer voor mij een hebbedingetje. Zeer strakke song. Verder is dit album wel leuk. 3 pnt.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Hmja zo staat het mij voor de geest. Begint met zelfs twee briljante nummers, daarna houdt het een beetje op...

Desperate dreams en Didn't know it was love zijn bij de beste songs die ik ken. Rest van het album is het redelijk. Vital signs is over de hele lijn een pak beter.

avatar van itbites
Hmm, ik vind het titelnummer eigenlijk ook wel heel erg goed.
Maar mijn favoriete Survivor nummers staan allebei op When Seconds Count: Oceans en Keep it Right Here.

avatar van Metal-D78
Eerste 3 a 4 nummers zijn ok, daarna is het uitgebluste middelmaat. Vital signs blijft de beste.

avatar van vielip
Een ondergewaardeerd album is dit. Er staan geen hits of bekende nummers op en ik krijg de indruk dat het daarom vaak als 'flop' of 'mislukt' wordt afgedaan. Totaal onterecht vind ik! Vanaf opener She's a star is het duidelijk; na een aantal redelijk softe (lees; op synths gerichte) albums willen de mannen rocken! De gitaar voert duidelijk de boventoon. Ook het drumwerk van sessie drummer Mickey Curry dragen daaraan bij. Across the miles is één van de mooiste ballads die Survivor ooit heeft opgenomen vind ik. Didn't know it was love en Desperate dreams hebben melodieën en refreinen die zo catchy als de hel zijn. Samen met When seconds count vind ik dit het beste overall album van Survivor!

avatar van Metal-D78
Ben het niet eens met je Vielip. Heb deze nogmaasl opgezet. Blijf bij mijn eerdere constatering: eerste 3 a 4 nummers prima, daarna middelmaat. De ballad Accross the Miles is wel heel erg soft en doet me bijna in slaap vallen. Desperate Dreams vind ik bijvoorbeeld al een pak beter. Deze plaat kan absoluut niet tippen aan de drie voorgaande.

avatar van naaitsabes hcab
Vital signs vind ik ook nog steeds de beste,hier klinkt het eea inderdaad ietwat middelmatig
Desperate dreams,Too hot to sleep zijn prima songs,Burning bridges is tevens een mooi ingetogen nummer als afsluiter,
Geen slechte plaat verder,maar kan niet tippen aan Vital signs en When seconds count.

Metal-D78 schreef:

Desperate dreams en Didn't know it was love zijn wat mij betreft de absolute toppers op dit album! Maar Across the miles afdoen als een slaapverwekkend nummer gaat me veel te ver. Nou ja, ieder z'n smaak uiteraard. Ik vind deze tot de topalbums van Survivor horen.

avatar van Rinus
Het enige album van Survivor, dat ik op CD heb. Prima album, en het laatste voor de periode, dat ze een tijdje uit elkaar gingen. Balanceert ergens tussen de 3,5 en 4 sterren.

DIt album kan niet tippen aan when seconds count en vital signs.
Staan wel een aantal zeer sterke songs op.

avatar van glenn53
Burning bridges is echt geweldig gezongen. Top!!

avatar van Queebus
Prima album van een van de beste Adult Oriented Rock bands. Herinner me nog dat deze in de Aardschok in 1988 een 10 kreeg wat wel erg royaal is, maar me wel overhaalde deze op cd te kopen. She's A Star, Desperate Dreams en Burning Bridges zijn ijzersterk, de overige nummers blijven wat achter. Geen schande, wel jammer dat het succes achterwege bleef. Gitarist Franky Sullivan en zanger Jimi Jamison zijn trouwens lekker op dreef.

avatar van Von Helsing
vielip schreef:

Heerlijk album van Survivor, vond ik in 1988 al en nu nog steeds. She's a Star is een voor Survivor stevige opener, het titelnummer, Didn't Know It Was Love, het zit allemaal goed in elkaar. Jimi Jamison is (of was eigenlijk) een geweldige zanger.

Het album was een totale flop in Amerika, niet verder gekomen dan 187. In feite heeft Survivor maar twee succesvolle albums gehad, maar ze zijn mijns inziens allemaal goed.

avatar van vielip
Ja dat klopt. Al hun albums zijn meer dan de moeite waard. Dat Too hot to sleep een flop werd kan ik eigenlijk nog steeds niet goed bij. Het was de perfecte tijd voor dit soort muziek. De Billboard stond er vol mee en ze waren inmiddels een gevestigde naam. Je zou toch denken dat dat genoeg moest zijn voor een top 20 notering. Aan het materiaal kan het in mijn oren in ieder geval niet liggen. Want dat is fantastisch.