Haruka Nakamura - Melodica (2013)

Japan

met Cise Starr

6. Melodica

met Ariki Shin

7. Enzo
  8. Luv (Sic) Pt. 2 (Acoustica)

met Shing02

met Nujabes

Wat is dit?

Tevens Hydeout

DeKoning.
Haruka Nakamura - Lamp (ft Nujabes)

YouTube - haruka nakamura - Lamp feat.Nujabes ?Official MV?

Mooi!

avatar van MJ_DA_MAN
Ik ging ervan uit dat het label, gastartiesten en cover al genoeg waren om de interesse te wekken van de Nujabes/Hydeout-liefhebbers op MuMe, maar dat is blijkbaar niet het geval. Dan zal ik de interesse maar definitief maken: iedere liefhebber van Nujabes/Hydeout moet dit checken. Het is niet zo geperfectioneerd als diezelfde Nujabes, maar dat maakt de warmte die deze muziek met zich meebrengt er niet minder op. Fijne producties (volgens mij zowel samples als instrumenten gebruikt), af en toe een vertrouwde rap, fluiten, piano's, saxofoons, alles. Checken dus.

avatar van thgryda
Bedankt MJ, ik ga zeker proberen om deze te checken. Cise Star, Substantial, Nujabes, Pace Won,... kan nooit slecht zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
thgryda schreef:
Pace Won
Ik neem aan dat je Pase Rock bedoelt?

avatar van thgryda
Inderdaad Pase Rock ik ben het album nog aan het zoeken maar heb hem nog niet gevonden, straks eens zoeken via de minder conventionele kanalen.

avatar van Lexcoaster
Ik denk dat ik dit maar eens moet gana uitchecken.

avatar van thgryda
De sound is inderdaad vergelijkbaar met die van Nujabes maar ik vind het toch net allemaal wat minder sterk in elkaar steekt dan het geval was bij de muziek van Jun Seba. Nu is dat geen schande zoals MJ aanhaalt, de muziek is nog steeds erg vermakelijk en rustgevend, alleen een tikkeltje saaier dan op de pareltjes van Nujabes. IK vind het vooral jammer dat op de nummers met Cise Starr en Sub, de producties een tikje minder zijn, beide heren hadden het algehele niveau van de plaat aanzienlijk kunnen verhogen. Zeer vermakelijke plaat, al zeker als je fan bent van het Hydeout label, houd er wel rekening mee dat er betere platen zijn uitgebracht op het label,

avatar van René.
Ik moet de hele tijd aan de Lion King denken als dit album langskomt in m'n updates.

Hakuna Matata

Ook een goede artiestennaam trouwens.

avatar van Kos
Kos
Ja, mja. Chill is inderdaad wel het juist woord.

Vind het soms wel lekker, soms ook helemaal niet. Dan wordt het wat kitscherig.
We kennen deze stijl natuurlijk al van de door MJ hierboven genoemde artiesten. En eerlijk gezegd vind ik die albums vaak beter dan deze. Ook de rappers bevallen me hier niet bijzonder goed.
Wel aardig. Hoogtepunten the Sun en Sunset Line.