HateSphere - The Sickness Within (2005)

Denemarken
Label: Steamhammer

1. The White Fever (4:25)
  2. The Fallen Shall Rise in a River of Blood (4:19)
  3. Reaper of Life (4:19)
  4. Sickness Within (3:48)
  5. Murderous Intent (3:36)
  6. The Coming of Chaos (4:15)
  7. Bleed to Death (3:33)
  8. Heaven Is Ready to Fall (4:30)
  9. Seeds of Shame (3:47)
  10. Chamber Master (2:57)
  11. Marked by Darkness (5:09)

met Steve Smyth

DutchViking
Uitstekende plaat van deze Deense thrash/death-metalband.

avatar van james_cameron
Prima thrash-album hakt lekker door en kent vele goede songs. Soms wat voorspelbaar in de opbouw van de songs en de eentonige zang gaat op den duur wat vervelen, maar de lekker doorbeukende groove en de energie van het geheel maken veel goed.

avatar van ravenstein
Sterk album, maar de nummers zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden en echte uitschieters staan er niet op. Dat is helemaal niet erg want er valt meer dan voldoende plezier te beleven aan The Sickness Within.
Verwacht ook niet al te veel originaliteit, want dit is van die typische Thrash/Death van tegenwoordig. Maar dan van een hoog niveau!

The Deftone
Misschien soms ietwat eentonig, maar de kwaliteit van de nummers is zeer constant, nergens zakt het in, en er zijn ook geen uitschieters die er echt bovenuit komen.
Toffe thrash plaat waar ik voorlopig nog geen genoeg van heb.

avatar van andnino
Misschien wel de Hatesphere plaat met het beste materiaal, maar jammer genoeg duurt ie veel te lang. Een Hatesphereplaat is goed wanneer 'ie rond de 35 minuten klokt. Er had met gemak 10 minuten materiaal geschrapt kunnen worden hier. Dat had de agressie waarmee het hier goed snor zit alleen maar goed gedaan.

Soms loop je toevallig tegen een plaat aan, dat maakt het wel zo leuk. Ik had eerder bij een metal zaak in the USA gekocht en kocht nu wat bij hun in the sale op 'black friday', DE koopdag daar. Voor weinig 3 mooie albums gekocht en ik kreeg deze erbij als extraatje.

Toen ik de score en het commentaar zag, gelijk maar even op gezet. En wow: wat is dit goed zeg! Die riffs zijn zo strak en klinken zo goed, de drums zijn ook geweldig. Ik moet altijd wennen als er veel geschreeuwd in plaats van gezongen wordt, maar je hoort hier ondanks de vocals prima de melodeën in de nummers terug. Er wordt hier zo goed gespeeld en de melodieën zijn zo sterk dat het geen moment verveelt. Overigens zijn die vocals wel erg angry en dat past natuurlijk goed bij de heftige teksten.

Favoriete nummers zijn opener The White Fever, titelsong Sickness Within & The Coming of Chaos. Oh ja: wat een goede productie trouwens. Dat kom je wel eens anders tegen bij Thrash platen.

avatar van ravenstein
Deze ben ik nog eens aan 't beluisteren. Wat knalt deze plaat lekker! En wat niemand hier vermeldde, de plaat heeft, waarschijnlijk door de vocals, ook een sterke Hardcore-kant.